Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 143 van de 144 EersteEerste ... 4393133141142143144 LaatsteLaatste
Resultaten 1.421 tot 1.430 van de 1434
    @joep: was inderdaad gezellig. Hoor graag als ik je met eaa kan helpen .

Gisteren was het een rare dag. Mijn goede vriend en houtdraaimaatje Bob Kemerink is vorige week overleden en de plechtigheid was gistermiddag. Ik vond het een mooie dienst. Terwijl je daar zit schieten er allerlei herinneringen door t hoofd . Van samen nadenken over het maken van een ingewikkelde schaal tot aan bezoekjes aan diverse bedrijven op het gebied van hout. Nu zat er ruim 30 jaar verschil in leeftijd maar dat gevoel heb ik nooit gehad. Naast het delen van zijn kennis op het gebied van houtdraaien heeft hij ook veel betekend op het persoonlijke vlak. Ik zal deze bijzondere man enorm missen.

- - - Updated - - -

@joep: was inderdaad gezellig. Hoor graag als ik je met eaa kan helpen .

Gisteren was het een rare dag. Mijn goede vriend en houtdraaimaatje Bob Kemerink is vorige week overleden en de plechtigheid was gistermiddag. Ik vond het een mooie dienst. Terwijl je daar zit schieten er allerlei herinneringen door t hoofd . Van samen nadenken over het maken van een ingewikkelde schaal tot aan bezoekjes aan diverse bedrijven op het gebied van hout. Nu zat er ruim 30 jaar verschil in leeftijd maar dat gevoel heb ik nooit gehad. Naast het delen van zijn kennis op het gebied van houtdraaien heeft hij ook veel betekend op het persoonlijke vlak. Ik zal deze bijzondere man enorm missen.

Vanmorgen kwam "de haan", onze trouwe forumlid, zo de werkplaats inrollen. De zelfgemaakte krukken waren mee en zagen er goed uit. Veel beterschap en hopelijk zie ik je snel weer lopend binnen komen.

Afgelopen maandag zijn ook de nieuwe machines geleverd. Hardstikke gaaf maar ik had het hoofd er nog even niet naar staan. Wat een verschil in geluid....je kan gewoon blijven praten zo stil zijn de machines.

Vandaag was het best druk met aanvragen voor hout voor wat grotere projecten. Dus van hout voor tafels tot hout voor kasten. Gelukkig hebben we voldoende voorraad. Waar de ene het hout ruw meeneemt wil de andere het graag geschaafd hebben. Allemaal geen probleem.

Vanmiddag even wat kleine projecten klaarmaken samen met mijn dochter. Erg blij mee dat ze graag helpt in de werkplaats. " ja, dit is veel leuker dan achter de kassa zitten bij de supermarkt "....nou, ik vind het tof.

- - - Updated - - -

Vanmorgen kwam "de haan", onze trouwe forumlid, zo de werkplaats inrollen. De zelfgemaakte krukken waren mee en zagen er goed uit. Veel beterschap en hopelijk zie ik je snel weer lopend binnen komen.

Afgelopen maandag zijn ook de nieuwe machines geleverd. Hardstikke gaaf maar ik had het hoofd er nog even niet naar staan. Wat een verschil in geluid....je kan gewoon blijven praten zo stil zijn de machines.

Vandaag was het best druk met aanvragen voor hout voor wat grotere projecten. Dus van hout voor tafels tot hout voor kasten. Gelukkig hebben we voldoende voorraad. Waar de ene het hout ruw meeneemt wil de andere het graag geschaafd hebben. Allemaal geen probleem.

Vanmiddag even wat kleine projecten klaarmaken samen met mijn dochter. Erg blij mee dat ze graag helpt in de werkplaats. " ja, dit is veel leuker dan achter de kassa zitten bij de supermarkt "....nou, ik vind het tof.

Toen ik binnen kwam, was de schaafmachine aan het werk.
    We konden gewoon met elkaar praten, mooi toch!

- - - Updated - - -

Toen ik binnen kwam, was de schaafmachine aan het werk.
    We konden gewoon met elkaar praten, mooi toch!

Dat waren drukke dagen....en nu zit ik te wachten op de trailer gevuld met hout voor ons. Van beuk tot eik en van es tot christusdoorn. Voor ons doen is dit een enorme hoeveelheid. Geen idee of het past maar daar komen we zo wel achter...hahaha

Rick, welk merk schaafmachines zijn het geworden?

@tuoh: Het is scm geworden. Daar had ik het beste gevoel bij. Echt zeer degelijk.

Gisteren stond er een trailer vol hout voor de deur. Jemig, dat was best een heleboel...Hahaha... Gewoon bij de eerste stapel beginnen en net zo lang doorrijden tot alles uit de wagen was....en toen moest alles nog bij ons naar binnen. Allemaal gelukt en vandaag de 1e 5 stammen verwerkt. Beuk,es,iep,eik en nog meer mooi materiaal ligt nu in de stellingen. Maandag verder met de rest.

20191116_090445.jpg

Erg mooi gekleurd beukenhout. Soms kan beuk wat saai zijn maar dat is deze stam zeker niet. Gezaagd op 55mm dikte. Daar zitten aantal mooi tafelbladen of werkbladen in.

Vanmiddag staat er kastanje,es en Amouk op het menu....vlakken,haaksen, schaven en lijmen... Heerlijk werk. Het vlakken en haakse doet een goede vriend die af en toe een uurtje helpt. Dat scheelt bij zulke klussen enorm.

enne zonder oordoppies ?
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Nee, toch met oordoppen aangezien het vaak doorkomt dat er ergens nog een zaag aanstaat. Zou in principe kunnen zonder maar beter met. Maar....t filmpje volgt zsm. ..had ik beloofd he

En toen was het alweer maandag....Wow...tijd vliegt werkelijk voorbij. Afgelopen zaterdag leek het wel uitverkoop hier. Echt een heleboel mensen. Super gezellig. Van goede houtvriend en koning van het fijnstof Kor tot aan compleet nieuwe klanten die hun ogen uitkeken en verbaasd waren over de mogelijkheden naast alleen het hout kopen.

Regulier ben ik alleen zaterdagochtend aanwezig maar ook de middag had ik vol gepland met afspraken. Dit waren de afspraken waar ik wat meer tijd voor nodig was....Zoals bv selecteren van beukenhout voor een werkbank. Klant ging naar huis met 0,4 m3 55mm dik beuk. Die werkbank waait nooit meer weg....Hahaha

Vanmorgen zijn we begonnen met zagen van het hout dat we woensdag gaan schaven. Dan kan het mooi even tot rust komen in de tussentijd. Deze werkwijze bevalt ons goed. Vaste dagen met vaste activiteiten. Dat voorkomt dat je de hele tijd moet omschakelen. Zoals bv wisselen zaagblad. T duurt maar 5 minuten maar dat 10 x per week is bijna een uur.

Nou...Dat was hem weer. Straks even wat administratie en bedenken wanneer we open zijn in de laatste 2 weken van december

Forum Rechten