Blog : Mijn belevenissen in houtland

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Een 10 voor piet !! Dit stukje fineer is een kleine 20 jaar oud heb ik begrepen. Zal in een monstermap van een leverancier van plaatmateriaal. Een vriend van mij toverde deze map van zijn zolder thuis, hij heeft ook een redelijke grote meubelmakerij gehad.

Ik heb vaker vavona gezien maar dit stuk was erg duidelijk getekend.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Machtig mooi om een eigen zaak te hebben maar dan moet je niet in bed liggen met griep terwijl er allerlei dingen moeten gebeuren............Ach, mag de pret niet drukken. Net alle klanten op de hoogte gebracht en wanneer het lichaam het toestaat beginnen we gewoon met de 1e bestelling, dan de 2e en zo door........
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Beterschap!
Hier is ook bijna iedereen ziek of ziek geweest. Hartstikke griep.
Alleen ik nog niet, maar dat zal niet lang meer duren. Het is een erg besmettelijke griep, die er nu heerst.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@piet : Bijzonder he..... Is inderdaad net een mens zonder hoofd....hahaha

Vandaag ben ik weer rustig aan begonnen. Kleine warming-up : balkjes red alder vlakken,haaksen en schaven..... Na een kleine 20 minuten had ik allemaal klam zweet ...mmm...nog niet top-fit dus:D.. Een deel achtergelaten om te verlijmen en een deel mee naar huis om zelf te verlijmen. Dit weekend wordt het echt een groot verlijmfestijn...goede vriend GAV komt helpen.... Nu ben ik al gek op mijn werk maar wanneer je dit samen mag doen met vrienden is dat nog toffer !!

2016-01-27 12.55.10.jpg

Eucalyptus pommele fineer.....mooi he !! Staat in de mailing van vandaag. 0.6*240*680mm 3 stuks voor 25 euro
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
@piet : Bijzonder he..... Is inderdaad net een mens zonder hoofd....hahaha
Dit weekend wordt het echt een groot verlijmfestijn...goede vriend GAV komt helpen.... Nu ben ik al gek op mijn werk maar wanneer je dit samen mag doen met vrienden is dat nog toffer !!

Dan weet je dat vast GAV! Volgende week heb je de griep! :)
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@houtdraaierij : Je weet he...ik geef graag van alles weg...vooral de griep...hahahaha

@hunto : Je hebt gelijk, ik begin rustig aan. vandaag bv een dagje weinig activiteiten.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
ondanks de griep blijft de houtmailing doorgaan;) Dat santos rosewood van gister zag er fraai uit zeg!
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
@houtdraaierij: Hahaha... die griep mag Rick lekker ergens anders parkeren....
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@lars : Yep...die mailing is echt een hobby van mij. Daar haal ik een boel energie uit, altijd leuk om te horen wat een ieder van plan is met de diverse dingen.

@gav : Nogmaals bedankt voor vandaag he !! We hebben een mooie partij hout verwerkt... Morgen doe ik de laatste beetjes en dan lig ik weer redelijk op schema
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2016-01-29 13.49.46.jpg
Wat kan hout toch akelig mooi zijn.....Het is toch net een landkaart ??

2016-01-28 11.59.54.jpg
Deze verzameling balkjes zat in de mailing van vorige keer. Tal van ideeen vliegen door mijn hoofd wanneer ik zo'n pakketje samenstel.

Komende week stuur ik ook weer een mailing rond (en misschien wel meer...hahaha) .... er staat al hout klaar !!! Vanmiddag begin ik alvast met foto's maken en alle maten noteren. Straks eerst even naar de werkplaats om nog een paar kleine dingen af te ronden en alvast hout klaar te zetten voor komende week. Zoals het nu lijkt staan de volgende smaken zeker op het programma : Noten,wenge,bubinga,esdoorn, beuk, satijnnoten,ebben,ziricote en wat er zich nog meer aandient...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@athanor : Hahaha....Daar heb je helemaal gelijk in.... Vooral met gespiegeld hout zie ik vaak allerlei dingen verschijnen. Laatst zag ik ergens een plank hout...dat was echt net een leeuw, heel bijzonder.

Het was gisteren een drukke dag.

2016-01-31 08.28.16.jpg

Allerlei bestellingen moest ik nog klaarmaken zodat deze vandaag de deur uit konden...

2016-01-31 08.46.05.jpg

Waar de ene een aantal snijplanken wil maken zoekt de andere naar 2mm dunne plaatjes hard maple. Deze laatste zijn relatief prijzig, je betaalt meer voor de arbeid dan het hout.

2016-01-31 09.17.45.jpg
Met deze order ga ik komende week verder. Daar zat erg veel zaag en schaafwerk bij.

Toen ik thuis kwam kon het inpakken beginnen. Normaal doe ik dat samen met Geertje en soms 1 van de kinderen. Echter was iedereen moe en nog wat griepig. Tussen het maken van beschuitjes en thee heb ik echt een hele berg pakketten gemaakt. Gelukkig had ik de dag ervoor ook al eaa verpakt.

De ene klant heeft 3 pakketten van elk 25 kilo, de andere heeft 1 pakketje van 900 gram. Geen order is voor ons te klein!! Soms gaat er zelfs hout de deur uit via briefpost.

2016-02-01 09.54.47.jpg

De pakketjes-pallet is vol !!

2016-02-01 09.54.51.jpg

Arme DHL-meneer of mevrouw....ik ga vanavond maar even helpen met het inladen van hun bus.

2016-02-01 09.54.36.jpg

Mensen verbazen zich er wel eens over dat we dit grotendeels vanuit ons huis doen. Masave is echt een onderdeel van ons leven. Naast een inkomen geeft het nog zoveel meer. Ik kan er wel uren over praten...hahaha....

Straks krijg ik bezoek van een aantal houtbewerkers. De ene zoekt fineer ( samen met GAV (Fineer&Meer) heb ik dat geregeld) en de andere komt om te kijken wat Masave voor hun school kan betekenen.

Vanmiddag ga ik de mailing voor morgen voorbereiden....misschien dat ik zelfs vandaag nog wel een mailing verstuur met allerlei stukken hout. Verder ga ik met Sam en Eva op bezoek bij onze leverancier voor bedrijfskleding. Tijd voor nieuwe spullen !!
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hey, ouwe plankenzagert :).

Super bedankt voor het mooie pakket welke net werd gebracht. Helemaal top en een prima diversiteit aan kleuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.