Blog : Mijn belevenissen in houtland

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Dat is altijd fijn om te horen !!! Ik steek veel tijd in het contact met de klant om goed te achterhalen wat iemand echt zoekt. Naast dat ik dit zakelijk erg belangrijk vind , vind ik het zelf ook erg leuk.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Vandaag even op bezoek geweest bij www.meubeluniek.nl Ik bestel daar mijn ethanol maar was nog nooit in de winkel geweest. Hardstikke leuk om te zien, wat een enorm assortiment. Bijna 1400 verschillende producten..... Verder weet Richard echt waarover hij het heeft...

Mocht je dus in de buurt zijn dan zou ik zeker eens gaan kijken.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
2016-02-06 10.23.29.jpg
Kleine paneeltjes verlijmd

2016-02-06 14.09.27.jpg
Groot paneel verlijmd

Allemaal geen probleem !! Tussendoor nog bezoek gehad met een aantal mede houtliefhebbers, altijd gezellig. Beetje koffie drinken en praten over hout....goede besteding van de tijd. De lintzaag heeft ook weer overuren gedraaid. Gisteren had ik bijna een gebroken zaaglint, gelukkig op tijd de machine stopgezet...
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik zag net reclame bij rtl 4. Ging iets over gitaar bouwen en weer kapot slaan. Nu dacht ik toch echt dat ik Rick op het einde in beeld zag met baard. Ik weet niet precies waar de reclame voor was. (Indeed.nl of zoiets)
 
Laatst bewerkt:

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Ik zag net reclame bij rtl 4. Ging iets over gitaar bouwen en weer kapot slaan. Nu dacht ik toch echt dat ik Rick op het einde in beeld zag met baard. Ik weet niet precies waar de reclame voor was. (Indeed.nl of zoiets)

keek je toevallig naar RTL4:p
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@rien1 : Ik ben me nergens van bewust ! Nu kan ik me natuurlijk voorstellen dat ze zo'n knappe gozer gebruiken in hun reclame...hahahaha.... :eek:

Wat ik wel een grappige vorm van gitaarbouwen vind ik het "relic'en". Je maakt dus een mooie gitaar en dan ga je bewust deze "oud" maken....verf lagen beschadigen...deukjes erin..... Ach, ieder zijn ding zeg ik altijd maar.... Ik heb klanten die bepaalde stukken hout graag gebruiken in hun instrument omdat ze daarmee deze rustieke look goed kunnen benaderen..... Binnenkort dus gitaren gemaakt uit "wagondelen"...hahaha.....

2016-02-06 14.09.27.jpg

Gistermiddag nog even een spoedje tussendoor. Het hout was al gezaagd. Even vlakken en schaven...dan in de lijmpers.... Daar kan ie straks uit, lijmresten erover en even door de vandiktebank voor een mooi glad resultaat. Afkorten op lengte en er is weer iemand blij met zijn saaie witte kast in de kamer....Daar komt deze plaat hout namelijk op te liggen...:D

Het was echt een mooie week : veel nieuwe mensen ontmoet, leuke klussen en tof hout in de mailingen !!

2016-02-05 17.53.09.jpg

In de mailing stond een enorm mooi gespiegeld setje poplar burl. Wie als eerste reageert mag het kopen. Het komt vaak voor dat iemand net te laat is met reageren...Ik probeer dan nog een vervanger te zoeken...Gisteren goed gelukt in de vorm van het setje wat je hierboven ziet. Wat kan hout toch akelig mooi zijn....

Het boekje met " wensen " staat alweer aardig vol, gelukkig komt er deze week weer nieuwe aanvoer met stukken hout die ik gekocht heb..... oa noten, ovangkol en essen...
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
@rien1 : Ik ben me nergens van bewust ! Nu kan ik me natuurlijk voorstellen dat ze zo'n knappe gozer gebruiken in hun reclame...hahahaha.... :eek:

Ik zal volgende keer eens beter opletten, ik ben niet zo'n T.V. fanaat maar ik zag in dat reclamespotje een hele mooie gitaar dan een bandje dat optrad op het einde van het optreden wordt de gitaar kapot geslagen (zonde) vervolgens een stuk mooi hout waar iemand de lijnen van een gitaar op uittekend en als laatste staat iemand (Rick) in een werkplaats aan een houtbewerkings-machine te (schaven zagen). En mijn vrouw zegt dat ik niet heb liggen slapen in mijn stoel haha.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
@rien1 : Ik ben me nergens van bewust ! Nu kan ik me natuurlijk voorstellen dat ze zo'n knappe gozer gebruiken in hun reclame...hahahaha.... :eek:

Wat ik wel een grappige vorm van gitaarbouwen vind ik het "relic'en". Je maakt dus een mooie gitaar en dan ga je bewust deze "oud" maken....verf lagen beschadigen...deukjes erin..... Ach, ieder zijn ding zeg ik altijd maar.... Ik heb klanten die bepaalde stukken hout graag gebruiken in hun instrument omdat ze daarmee deze rustieke look goed kunnen benaderen..... Binnenkort dus gitaren gemaakt uit "wagondelen"...hahaha.....

Bekijk bijlage 42847

Gistermiddag nog even een spoedje tussendoor. Het hout was al gezaagd. Even vlakken en schaven...dan in de lijmpers.... Daar kan ie straks uit, lijmresten erover en even door de vandiktebank voor een mooi glad resultaat. Afkorten op lengte en er is weer iemand blij met zijn saaie witte kast in de kamer....Daar komt deze plaat hout namelijk op te liggen...:D

Het was echt een mooie week : veel nieuwe mensen ontmoet, leuke klussen en tof hout in de mailingen !!

Bekijk bijlage 42848

In de mailing stond een enorm mooi gespiegeld setje poplar burl. Wie als eerste reageert mag het kopen. Het komt vaak voor dat iemand net te laat is met reageren...Ik probeer dan nog een vervanger te zoeken...Gisteren goed gelukt in de vorm van het setje wat je hierboven ziet. Wat kan hout toch akelig mooi zijn....

Het boekje met " wensen " staat alweer aardig vol, gelukkig komt er deze week weer nieuwe aanvoer met stukken hout die ik gekocht heb..... oa noten, ovangkol en essen...[/QUOTE

Prachtig hout dat Poplar burl. Ik heb een aantal jaar geleden deze schaal en bordje gemaakt.
Dar was een Burl die al 40 jaar binnenstond als sierstuk en hij zat dus ook nog vol met gangetjes van de houtworm.
P1300767.jpg
 

Bijlagen

  • P1300759.jpg
    P1300759.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 438
  • P1300760.jpg
    P1300760.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 445

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik zag net reclame bij rtl 4. Ging iets over gitaar bouwen en weer kapot slaan. Nu dacht ik toch echt dat ik Rick op het einde in beeld zag met baard. Ik weet niet precies waar de reclame voor was. (Indeed.nl of zoiets)

Ik ben er achter, het is de comercial "How Rock 'N' Roll Works" van Indeed-You Tube. Echt leuk Rick ik weet alleen niet hoe ik het filmpje hierop moet zetten, HELP.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@rien1 : Nou...ik had graag haar op mn hoofd gehad maar die tijd is geweest...hahahaha....

@piet : Tof...alles kan he !! Heb ook al gitaren gezien uit snijplanken gemaakt

Vandaag ga ik weer lekker aan de slag. Even naar de werkplaats om een blad op maat te zagen. Deze heb ik zaterdag verlijmd. Daarna nog even op pad ! Altijd leuk zo'n roadtrip.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
2016-02-08 16.08.53.jpg

Gistermiddag zijn de afdrukken van mijn oren gemaakt...Nu nog twee weken wachten en dan kunnen de zweterige oorkappen af.....verheug me er nu al op.....

2016-02-09 10.26.57.jpg

Net even wezen kijken hoever het staat met de nieuwe stelling voor in de kleine opslag... Deze is ook met twee weken klaar..... Erg leuk om te werken "aan" je bedrijf en niet "in" je bedrijf. Vanmiddag ga ik nog even wat andere plannen uitwerken...Mijn hoofd blijft maar allerlei ideeen tevoorschijn toveren....hahaha... Zoveel plannen en ze weinig tijd. Momenteel probeer ik mijn ideeen over te brengen naar andere mensen en dat zij daarmee aan de slag kunnen. Iedereen blij !!!
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Donderdag is eigenlijk mijn "vrije"dag. Dat wil zeggen, geen activiteiten in de werkplaats. Toch ben ik vanmiddag erg goed bezig geweest. De houtzolder thuis bevatte een heleboel kleine stukken exotisch hout. Vanmiddag heb ik alles maar eens goed uitgezocht. Volgende week gaat een groot deel van deze stukjes mee in onze mailing...oa cocobolo,kingwood,ziricote,coromandel en nog veel meer. Echt allemaal kleine stukjes maar zeker nog erg goed te gebruiken.

Verder had ik een beste berg met plankjes "granadillo" , mooie houtsoort uit centraal amerika. Het meerendeel zag er goed uit maar helaas ook een aantal met een klein defect. Dat is altijd wel enorm balen wanneer er ineens ergens een scheurtje verschijnt. Gelukkig zijn er altijd mensen die zulke stukken ook kunnen gebruiken.

Morgenochtend nog even de stofzuiger en de dweil over de vloer en dan ziet het er weer super netjes uit !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.