Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 69

Onderwerp: Loopkruk

Mooi werk.
    Hoe is het met het botje in uw enkel die gescheurd gescheurd is in combinatie met ernstige artrose?
    Groetjes Sirjacobs Didier.
    Laatst gewijzigd door sirjacobsd; 19-11-14 om 13:39. Reden: iets bijgetypt.

Mooi project!

Het scheurtje zal onderhand wel in orde zijn en het lopen gaat kalmpjes aan beter.
    Straks is de stok klaar en kan ik weer lopen als eerst.
    Laatst gewijzigd door de Haan; 20-11-14 om 16:55.

Het handvat gemaakt.
    Eerst op de draaibank zoveel mogelijk hout weggedraaid en er een pen van 18mm doorsnee aangemaakt, zodat hij straks in het 18mm gat past wat nog in de stok geboort moet worden.
    Daarna met de Sabre toots op de haakse slijper, gemodelleerd.
    Nu nog schuren

IMGP1331.jpg

IMGP1332.jpg
    Laatst gewijzigd door de Haan; 20-11-14 om 16:57.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Dit is de mooiste therapie die er is, zet hem op Haan.

Doet mij aan mijn oom denken. Kreeg een hersenbloeding en was rechtszijdig verlamd. Na twee weken op leven en dood kwam hij er door. Als therapie werd hij, als meester timmerman, naar de hobby ruimte van het ziekenhuis gebracht. Die avond erna vroeg hij aan zijn zoon om bij de ijzerhandel in het dorp zaag vijlen te halen. De dag er op ging er een zaag in de zaagklem en werd er gevijld. De eerste zaag heeft hem werkelijk anderhalve dag gekost. De laatste, drie weken later, met links gevijld deed hij in een halve dag. Weet dat de jaren erna hij nog steeds voor de hele familie zagen sleep met links. Onze Oom is er al lang niet meer, maar in gedachte nog elke dag bij ons.
    Laatst gewijzigd door JPAJS; 20-11-14 om 21:42.
    Jeroentje

Ik heb hem even in elkaar gezet en de lijn bevalt mij niet.
    Ter hoogte van het handvat wil ik het verloop minder stijl maken, maar ik ben bang dat het ten koste van de sterkte gaat.
    Het gat van het handvat is op een cm na helemaal door.
    Terwijl het schuine stuk daar ook een stuk doorheen loopt.
    Zie de rode lijnen

IMGP1334.jpg

IMGP1333.jpg

Wat een project de Haan!! Allereerst hoop ik dat het met je enkel weer een stuk beter gaat, maar je houten loopstok en wel een uniek project hier. Het zwakke punt zou je kunnen verbeteren met een wat glasmat en epoxy, of carbon en epoxy
    Succes en vooral beterschap,

jaap

Inderdaad een uniek project.
    Het is iets dat me zeker boeit.
    Kun je geen nieuw tap in het geboorde gat steken en opnieuw boren onder een schuinere hoek om het handvat wat omhoog te tillen?
    Al bij al super werk.
    Groetjes Sirjacobs Didier.

Sirjacobs Didier
    ik heb het handvat er uit gehaald en een stukje hout er in pas gedraaid zodat ik het morgen weer in een iets andere stand weer in kan boren

Jaap
    Ik denk dat je verkeert denkt.
    Ik heb in het dikke gedeelte een sleuf gezaagd in de lengte terwijl ik er een gat van 18mm geboord heb haaks daarop ook in die sleuf.
    Nu wil ik aan de achterkant van de stok een stuk dikte weghalen (i.v.m.de vorm), maar ben bang dat ik te weinig sterkte overhoud
    Laatst gewijzigd door de Haan; 21-11-14 om 23:15.

Hallo Jan
    Ik denk dat je gelijk hebt met je rode pijl en handsvat. Het doel van de handgreep is toch ook om op te hangen. Als ik je gewicht moet inschatten nee dat doe ik maar niet, dan is er teveel hout weg, ik bedoel het verband is er een beetje uit. Kan je geen handgreep maken die OM de staander heen grijpt. Dus niet er doorheen maar er omheen. Je kan jouw greep wel houden maar dan een soort U van hout er omheen maken.

Forum Rechten