Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 221 van de 224 EersteEerste ... 121171211219220221222223 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.201 tot 2.210 van de 2238

Onderwerp: Nieuwe tools topic

Mooie aankoop Richie. Het is met elk stuk gereedschap altijd een vraag hoelang iets het uit houd. Sommige dingen gaan tot na je dood nog door en andere sterven een akelige dood na aantal weken.

Sinds gisteren de trotse bezitter van een Mafell LNF 20 lamellenfrees. Weliswaar niet nieuw, maar nauwelijks gebruikt.

Mafell lamellenfrees.jpg

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Nou, da's super, Kees! Heb je al mooie projecten in de planning voor dit mooie stuk gereedschap?

Plannen genoeg. Veel met plaatmateriaal. Maar toen ik bedacht hoe makkelijk ik nu even wat lades kan maken om de zooi in mijn schuur wat op te ruimen, werd ik al helemaal gelukkig. Ik was van plan om met een bovenfrees en mallen aan de gang te gaan, maar dit gaat zo veel sneller werken, dat ik nu al niet meer kan voorstellen dat ik ooit dacht zonder te kunnen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Klinkt goed! Ik zit ook al jaren te denken over een lamellenfrees of een Domino. Misschien moet het er toch eens van komen, want ik zie dezelfde voordelen als dat jij ziet.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Niet echt electrisch, maar ik wil deze aanwinst toch hier delen:

20190523_065743.jpg

Een Starrett combinatiehaak en een automatische centerpons. Ik was al tijden aan het kijken en kwijlen, maar ik kon me niet over de prijzen heenzetten. Maar recent heb ik Amazon.de ontdekt en daar vond ik de set in inches voor €90,-. En een metrische liniaal voor €45,-, dat vond ik nog wel te doen! Ik ben er alleen nog niet uit of dat ik toch de satijnen liniaal had moeten nemen i.p.v. de standaard. :-)

Helaas heeft Amazon de prijs met bijna €100,- verhoogt sinds mijn aankoop...
    Laatst gewijzigd door Klaas; 23-05-19 om 07:27.

Die automatische center pons haal je in de slechtere zaken voor 2 a 3 euro (denk aan action) en werken net zo goed. Vind dat zwarte kleurtje wel kicken trouwens. Als die weigert omdraaien en met klap op hout laten neerkomen. Schiet de pons weer los.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Nou, Ik denk toch dat alle waar naar z'n geld is. Nu zal het niet 1 op 1 zijn , maar een van een paar euro zal niet gelijk zijn aan 1 van 30 euro.

Superkees! Gefeliciteerd! Mooi rood is niet lelijk.

Is ie fundamenteel anders dan een lamello?

Fundamenteel vast niet. Lamello heeft een haaks hulpstuk wat je eventueel er nog onder de zool kunt zetten om haaks op de rand van een plaat te frezen. Maar dat lijkt me niet echt nodig. De nieuwere mafell’s hebben nog een zwarte kap, maar ik weet niet wat daar de functie van is.

Forum Rechten