Even voor jouw duidelijkheid:
Jouw motor is dus permanent in driehoek geschakeld.
Dus geen ster-driehoek of ster.
Jouw motor is dus permanent in driehoek geschakeld.
Dus geen ster-driehoek of ster.
Laatst bewerkt:
Er zit bovenaan een constructie die ik niet doorzie. Het gaat om het kantelmechanisme waarmee je de zaaglinten op spanning zet, en in het spoor laat lopen.
Even voor jouw duidelijkheid:
Jouw motor is dus permanent in driehoek geschakeld.
Dus geen ster-driehoek of ster.
Je noemt eigenlijk 2 constructies en moeten gescheiden van elkaar gezien worden en afgesteld. In theorie is dit voor elk (type) lint vaak anders. Ik wil hiermee eigenlijk zeggen dat die beide afstellingen niet éénmalig zijn.
Nu ja, mijn vraag is vooral hoe het uit elkaar moet... zou het schoonmaken en spuiten wel makkelijker maken.
heeft een kleine uitsparing, doch ik kan niet ontcijferen waaróm. Ik dacht eerst dat het wiel wellicht alleen in een bepaalde positie van de as te halen valt (met andere woorden, ik moet het wiel draaien op de as?) maar omdat het aan elkaar vastgeroest lijkt te zitten lukt dat ook niet.
Iemand een verstandige tip hoe nu verder? Uiteraard heb ik de tip 'poelietrekker' reeds gekregen maar als het vastgeroest zit, ga ik de boel daarmee dan niet slopen?
Die kleine uitsparing op de laatste foto bij de as in het wiel? Dat is de spiebaan van het wiel.
Je motor is wel in ster driehoek geschakeld. Dat regel je met de grijze kast. Iemand heeft dat witte kastje in de voedingskabel er voor gebouwd, zodat je een nulspanningsbeveiliging hebt. Als je alleen de witte gebruikt en je grijze kast met de hendel in driehoek hebt staan en hij start op zonder dat er een zekering uit gaat, kan je dat zo gebruiken. Anders wordt het grijze op nul, witte kastje aan, dan grijze kastje in ster, als de motor op toeren is grijze kastje doorschakelen naar standje driehoek.
De aandrijfpoelie op spanning zetten met een poelietrekker en dan even de fakkel op de naaf. Als hij losspringt poelietrekker aandraaien tot de poelie er af is.
Bij je bovenjuk, kan je daar de asstomp die uitsteekt draaien? Ik zag op je foto's een dekseltje met twee inbusboutjes zitten. Wat zit daar achter?
Bij de onderkant aan de wielkant zat daar een boutje, of 4 netjes verdeelt over de omtrek? Dat boutje wat je losgedraait hebt, haaks op de as, zat daar de bus mee geborgd?
Als je een wiel niet van de as krijgt met gewone middelen wil warm stoken ook wel eens helpen. Met warm stoken bedoel ik niet de zaak op één plek roodgloeiend maken, maar gelijkmatig opwarmen. Overal even warm trachten te houden. Vaak hoef je niet zo heel veel te verwarmen om de zaak los te krijgen.
Voor de motor zou ik uitkijken naar een electronische softstarter/rem. Dan loopt de machine gecontroleerd aan en uit.
Als je een wiel niet van de as krijgt met gewone middelen wil warm stoken ook wel eens helpen. Met warm stoken bedoel ik niet de zaak op één plek roodgloeiend maken, maar gelijkmatig opwarmen. Overal even warm trachten te houden. Vaak hoef je niet zo heel veel te verwarmen om de zaak los te
Er lopen echter twee hele dikke kabels van en naar de motor vanuit deze constructie, en ik heb geen idee waarom. Ook is de bedrading van de binnenzijde van de plastic opbouw compleet zwart, uitgezonderd de bedrading die naar de motor lijkt te lopen - deze heeft echter maar 4 van de 5 draden (aarde, blauwe fase, bruin en zwart) en ontbeert de grijze draad die ik gewend ben van krachtstroom, maar ik ben daarin nog een redelijke beginner en ga dit zeker uitvogelen.
de aankoop waardk had zo'n campinggaz hobbybrander die je voor weinig bij elke bouwmarkt kan kopen.