PDA

Bekijk Volledige Versie : Website

PatrickM
20-04-12, 14:37
Ik ben bezig een website op te zetten voor mijn handel in steigerhouten meubelen,

Wat vinden jullie er van?

http://timmerbedrijfpatrick.eu

pjerdulac
20-04-12, 17:22
Ik probeer de site te bekijken met Firefox als browser, de site doet het niet lekker met deze browser, test verschillende browsers. Een site ontwikkeld met troep van microsoft doet het vaak slecht op open source browsers

PatrickM
20-04-12, 18:17
Ligt dan toch echt aan jou...

bij meerdere mensen werkt de site gewoon goed

ArtHarg
20-04-12, 20:01
Het juiste antwoord is "o, wat gebeurt er dan, wat werkt er niet lekker?"

Arthur

Dulcimer
20-04-12, 20:16
Tja, inderdaad, dat had wat vriendelijker van toon mogen zijn als je een oordeel vraagt. Volgende keer beter.
Frans

Typhke
20-04-12, 20:26
Je reactie is idd een beetje fel ;) Op Chrome werkt alles naar behoren zover ik zie.

Mijn excuses alvast als ik kritisch overkom maar tis met goede bedoeling :)

-Volgens mij past het logo niet helemaal. Het zou het iets kleiner moeten zijn want het woord meubelen wordt onderaan afgesneden.
-Je kan enkel terug naar de homepage door op het logo te klikken, hiervoor zou ik toch een menu-item voor voorzien.
-Op de homepage passen de foto's niet. Je hebt er verschillende afmetingen van foto's en deze breng je best tot dezelfde hoogte zodat de tekst niet verschuift elke keer als je een andere foto bekijkt. Daarbij past de module zich aan naar de afmetingen van de foto (hoogte), maar deze doet dat niet in de breedte waardoor je witte ruimte over hebt. Een mogelijkheid is om de foto's te centreren dan valt het minder op, ofwel dit wegwerken op een andere manier.
-Al je tekst is in dezelfde opmaak, je hebt niets in het vet of onderlijnd waardoor er niet echt veel structuur is in de tekst. Dit los je nu op met extra witregels, maar opmaak is overzichtelijker.
-"De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan:
" staat onder elk invulformulier. Dat mag ook weg :) is overbodig voor een redelijk eenvoudig invulformulier.
-Het "geef een reactie" formulier staat ook onder de contactpagina. Zou ik ook wegdoen, idem bij "maatwerk" en "over ons".
-Onder op de pagina heb je ook een menu'tje, hier linken "tuin" en "sets" ook naar de bijhorende pagina. Maar op deze pagina heb je nog geen informatie staan. Dezelfde pagina als je in de menu bovenaan op "sets" klikt en geen onderverdeling kiest.
-Al de info rechts heeft geen functie op dit moment lijkt me.
-De details onder de titels (auteur, publicatiedatum, categorie) zou ik weghalen.

Voor de rest ziet het er goed uit. Je bent op de goede weg denk ik, met nog wat uurtjes werk krijg je zeker en vast een mooi resultaat. Al zou ik persoonlijk de achtergrond ook nog veranderen naar iets ivm hout. Het wit oogt een beetje saai.

Zo te zien werk je met een CMS-systeem, is een goede keuze denk ik. Kan je relatief makkelijk een mooie website mee bouwen en is het makkelijk om een andere layout te kiezen om de website fris te houden (+makkelijk extra extensies toevoegen).

Veel succes nog!

PatrickM
21-04-12, 09:49
Super bedankt voor je reactie!
Ik zal de punten bij langs gaan en en nog wat meer werk insteken.

Het klopt idd dat ik werk met een cms systeem, Wordpress. Lekker makkelijk bij pagina's aanmaken en alles is mooi te beheren via een admin paneel.

Haye Galama
21-04-12, 14:00
Ik heb niet zoveel verstand van websites.
Maar ik kan wel zeggen dat het uiterlijk van uw website mooier is dan dat van die gratis website van mij :D

PatrickM
21-04-12, 16:35
die van mij is ook gratis haha :P

Haye Galama
21-04-12, 19:31
Heeft u de website gemaakt met speciale software op uw computer of online op internet?

PatrickM
22-04-12, 11:53
Hoe moet ik dat uitleggen :P

Ik heb zegmaar een webhost aangeschaft met goede ftp verbinding, CMS software gedownload en middels FTP op mn webhost gegooid, MysQl tabbel aangemaakt en het configureren gaat via een heel uitgebeid admin paneel die te bereiken is overal als je maar internet hebt

Typhke
22-04-12, 14:36
Een CMS is idd fijn om mee te werken en meestal voldoende voor een website te maken. Alleen een beetje beperk qua lay-out, enerzijds kan je makkelijk een andere template installeren maar tegelijk ben je verbonden aan de templates die er bestaan (of moet ze zelf maken). Maar voor de meeste sites kan je wel een gepaste template vinden.

Ik werk er ook graag mee, maak hier en daar wel ooit een site en een CMS-systeem is ideaal want dan kunnen de personen heel makkelijk zelf de website aanpassen. Zelf werk ik meestal met Joomla, is ook gratis en ooit verkozen tot beste CMS-systeem geloof ik. Daardoor zijn er vele extra extensies etc te vinden :)

PatrickM
22-04-12, 18:31
Zodra je bij de css bestanden kan is het heel prettig om mee te werken ja,

maar goed, dit topic is niet bedoelt om over CMS systemen te hebben :P

Typhke
22-04-12, 21:41
Nee idd.

Ik zie dat je al wat dingen aangepast hebt. Ziet er goed uit. Succes ermee!

pjerdulac
23-04-12, 18:14
Inderdaad wat een botte reactie, probeer je te helpen krijg je dit. Ik hoop dat je producten beter zijn dan je site

pjerdulac
23-04-12, 18:21
He lomperd,

Dit staat op je site

Stuur ons een mailtje wat u nodig bent en wij zullen u een prijsopgave sturen.

Leer eerst eens schrijven voordat je wat op het net zet.

PatrickM
24-04-12, 20:30
Ga ajb weg uit dit topic....

verzakert

jpandriesse
24-04-12, 21:09
Pjerdulac heeft wel gelijk. ;)

Had alleen wel in iets andere bewoordingen gekund. Iets in de trant van: "Wat u niet wil dat u geschied,......" ;)

Dulcimer
25-04-12, 00:59
Ik stel voor dat dit topic gesloten wordt; e.e.a is duidelijk gemaakt en daar kan iedereen zijn lering uit trekken. Meer reacties leiden alleen maar tot meer olie op het vuur gooien en daar schiet niemand iets mee op.
Groet,
Frans

mans
25-04-12, 15:31
Ik stel voor dat dit topic gesloten wordt; e.e.a is duidelijk gemaakt en daar kan iedereen zijn lering uit trekken. Meer reacties leiden alleen maar tot meer olie op het vuur gooien en daar schiet niemand iets mee op.
Groet,
Frans
ik vond de reactie nogal meevallen , juist het opgeheven vingertje van ArtHarg en U zelf waren het vuur en de olie .

Steven Gauwberg
25-04-12, 15:39
Dan heb je toch niet goed gelezen, Joop :lol: .

Ik vond het ook nogal een lompe reactie, maar niet iedereen hanteert dezelfde schrijfstijl. Bovendien kan je bij een uitgesproken zin een klemtoon zetten, wat een enorm verschil kan maken.

Soit, inderdaad genoeg geluld hierover.

Patrick heeft z'n kritiek gekregen en ik denk inderdaad dat de kous zowat af is in dit topic.

Sluiten die hap :lol:

Steven

PatrickM
25-04-12, 16:16
gooi deze barrel maar dicht.

als het zo kinderachtig moet.... heb ik er ook geen zin meer an

ArtHarg
25-04-12, 20:37
ik vond de reactie nogal meevallen , juist het opgeheven vingertje van ArtHarg en U zelf waren het vuur en de olie .Jammer dat je het als een opgeheven vinger ervaart. Het was bedoeld om Patrick even aan het denken te zetten van "O ja, daar heb ik meer aan".

Laat me uitleggen: Patrick vraagt terugkoppeling over z'n website. Bij de allereerste reaktie komt hij met "ligt aan jou". Stel je voor dat hij dat als meubelmaker ook zou doen: "Natuurlijk zit die stoel wel lekker, jouw benen zijn gewoon te kort." Niet echt klantvriendelijk.

Bovendien: ik weet uit jarenlange ervaring op een IT-afdeling dat als een gebruiker meldt dat "iets het niet doet" dat-ie dat niet doet om de helpdesk te pesten, maar omdat er iets is wat zich niet gedraagt zoals hij verwacht. Dat kan een verkeerde verwachting zijn, onkunde, hard- of software die zich onlogisch gedraagt of zaken die gewoon acuut fout lopen. Hoe dan ook: er is ergens een probleem en je kan maar beter even doorvragen om te weten wat er aan de hand is: wt doet wt niet als je wt probeert en waarom verwachtte je dat hij dat wl zou doen. Het zou de eerste keer niet zijn dat een kluns van een gebruiker je attendeert op een reel probleem. Dat het op veel plekken wel werkt wil niet zeggen dat het overal werkt.

Dus vandaar: het goede antwoord is niet 'ligt aan jou', maar 'wat werkt er niet lekker dan'. Als Patrick dat had gevraagd had hij misschien dingen te horen gekregen waarmee hij z'n website had kunnen verbeteren.

Arthur

PatrickM
25-04-12, 21:29
Website is wel klaar nu, heb al 3 verschillende orders via de formulieren binnengehad.

maar zoals ik al aan gaf slotje graag, als een mod mee leest

Steven Gauwberg
25-04-12, 21:43
Dit vind ik weer een stompzinnig antwoord... Arthur probeert zijn eerdere reactie te verduidelijken om toch maar te benadrukken dat het opbouwend ipv neerbuigend was bedoeld, en dan dit. Lijkt wel een klucht :lol:

Man, als je raad vraagt moet je niet afgeven op de personen die er tijd in stoppen om je te helpen :twisted:

Succes met je site, en hopelijk doe je inderdaad niet tegen je klanten als tegen je mede-forummers...

Steven

WR1944
26-04-12, 04:05
In een vorig leven heb ik ook het nodige geprogrammeerd om de gebruikers van dienst te zijn. Ik rustte niet voordat m'n gebruikers probleemloos met m'n programma's konden werken. En op den duur leer je aardig inschatten hoe zo'n programma in elkaar moet zitten.
De gebruikers van je website zijn de belangrijkste personen, die gaan voor het beleg op je brood zorgen. Als die op de een of andere manier niet goed door de website kunnen manoevreren of niet de informatie krijgen die ze verwachten dan zitten ze zo op een andere website. Wat dat betreft is Google een handig instrument.
Wat dat betreft zou ik zeggen: doe je voordeel met de aanbevelingen en niet je achterdeel. ;)

Wilco Flier
26-04-12, 20:40
Wij zijn een beginnend bedrijfje die steiger houten meubelen maakt.

Wij zijn gevestigd in Emmen en hebben alleen een afhaal adres. Voor alle meubelen kunt u bij ons terecht en wij kunnen dit voor u realiseren.
Voor maat werkt kunt u altijd een offerte aanvragen en wij streven er naar om deze binnen 3 dagen te beantwoorden met de juiste informatie.

Helaas beschikken wij niet over de mogelijkheid om te bezorgen. Wel kunnen wij de spullen met de transport dienst mee sturen alleen bedragen de kosten dan 100 euro, vanaf 1500 euro is deze franco.

De producten die wij aanbieden worden standaard ongeschuurd nieuw steigerhout aangeboden, als u aangeeft dat u graag gebruikt steiger hout wilt maken wij dat klaar.
De afwerking kunnen in alle verschillende opties, van blanke lak tot beitsen. Er komen wel extra kosten over heen voor het verven en het verdere afwerking van de producten. Schuren kost 10% van de product prijs, en verven word in overleg een prijs gemaakt.

Hallo Patrick,

Als je openstaat voor opbouwende feedback, wil ik je nog als tip meegeven dat je nog even goed naar de spelling moet kijken. Daar mankeert nog wel het een en ander aan. Dingen waar je op moet letten is dat sommige zinnen niet helemaal logisch lopen, en dat je in het Nederlands samenvoegingen altijd aan elkaar schrijf. Transportdienst ipv transport dienst bijvoorbeeld.

Ik ben zelf ook geen spellingsdeskundige, verre van dat, maar een professionele site heeft professioneel geschreven tekst nodig.

Succes ermee!

rickkoorman
27-04-12, 07:17
Forummers,

Ik lees bovenstaande posts met enige afschuw. Het forum is een enorm mooie plek waar we veel van elkaar kunnen leren. Het grote voordeel van het schrijven van tekst is dat je het nog eens kan doorlezen voordat je het zomaar op het internet zet. Vind je dat er verkeerd wordt gereageerd op een vraag of antwoord neem dan even contact op met de forumbeheerder. Op deze manier kan je dergelijke posts voorkomen welke de onderlinge verstandhoudingen vast niet verbeteren.

Hierbij wil ik dan ook dit topic sluiten.