Serre tegen buitenmuur

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Hallo Rudy,
Knap staaltje werk dat je hier laat zien.
hoe heb je de balken op de muurtjes van de serre bevestigd of liggen deze gewoon los erop?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo Rudy,
Knap staaltje werk dat je hier laat zien.
hoe heb je de balken op de muurtjes van de serre bevestigd of liggen deze gewoon los erop?

Hallo Bart vv,

Allereerst bedank, ik doe mijn best!
Maar ik moet je er wel bij vetellen, dat ik beschik over een goede hulplijn!
Balken zijn bevestigd door middel van een draadstang die in de gemetste palen zijn verankerd.

Mvg,
Rudy
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Het is al iets heel bijzonders geworden Rudy. Respect voor al uw energie dat je erin hebt gestoken tot nu toe.
Je kan al plannen beginnen maken om een receptie te doen voor de forumleden.
Het is maar een ideetje hoor.
 

Bart vv

Actieve deelnemer
25 mei 2015
172
0
Herzele
Hallo Rudy,

Het is al een tijdje geleden dat ik u project nog eens heb doorgenomen, heel mooi die Waaltjes in het geheel, persoonlijk vind ik het wel spijtig dat je in de balkenconstructie niet met oude balken hebt gewerkt, alles is in de oude stijl behalve de balken (maar dit is maar een persoonlijke mening hè) voor de rest heel mooi project, ga dit zeker volgen.

Mvg Bart
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Deze week wat grond gehaald voor de serre(14aanhangwagens).
Volgens mij zal het wel voldoende zijn, of niet soms ?
2015-09-06 14.48.08.jpg
2015-09-06 14.49.23.jpg
 

Tokke

Nieuw lid
7 apr 2014
22
0
Booischot
Hey Rudy,

Ik heb even een vraagje over het plaatsen van het glas. Ik zie dat je Parabond kit gebruikt hebt voor het afkitten van de ramen. Heb je dan eerst een lijntje kit op de profielen gespoten voordat je het glas erop plaatste of ligt het glas rechtstreek op het ijzer van het profiel?
Zou je die Parabond kit opnieuw gebruiken of heeft de ervaring geleerd dat dit niet echt het ideaal product is voor dit gebruik? Ik heb gezien dat er verschillende producten op de markt zijn die mogelijk beter geschikt zijn zoals Soudal Silirub tradition of Parasilico Monument van DL Chemicals. Maar ik heb hier geen ervaring mee dus alle info en ervaringen zijn meer dan welkom.

[h=3][/h]
Alvast bedankt
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo Tokke,
Ik ben zeer tevreden over Parabond!
Het is mij aanbevolen door verschillende personen(serrebouwers)een afwerkingsbedrijf hier in de regio gebruikt uitsluitend Parabond .
Er zijn eigenlijk drie manieren om het glas te plaatsen met elk hun voor en nadelen:
Gewoon rechtstreeks op het profiel
Met een laagje kit
Met een rubberen strip op het profiel (beglazingsband) http://www.toolstation.nl/shop/Lijmen,+Kitten+&+Tapes/d180/Tapes/sd2420
Ik heb het gedaan met beglazingsband.
Je noemt DL Chemicals , dit bedrijf adviseerde mij (Parabond Construction)voor deze toepassing.
Mvg,
Rudy
 

Tokke

Nieuw lid
7 apr 2014
22
0
Booischot
Hartelijk dank voor je antwoord Rudy.
Die beglazingsband is alleszins een heel goede tip. Werkt netjes en sneller dan kitten volgens mij.

Groeten

Tom
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Voegwerken zijn achter de rug.
2015-10-24 14.29.08.jpg
Nu kan ik weer beginnen met houtbewerking(dubbele deur vr tussen deze palen)
2015-10-24 14.29.36.jpg
Mvg,
Rudy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.