Serre tegen buitenmuur

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Je kunt dan door lijven tobben met verkeerde spullen of aan de gang gaan met oets wat wel werkt. Het is aan jou hoeveel frustratie en tijd de meerprijs je waard is....
Ik zou het wel weten met zoveel glas iig.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik gebruik deze voor het afmessen:http://www.bison.nl/static/uploads/bison/klusadviseur/sanitair_afdichten/stap_9.jpg
En vaak nog een keer met een natte vinger er langs.

@Emillio, ik heb zelf geen ervaring met die renoseal, is dat makkelijker te modeleren dan andere polymeerkit? Het is natuurlijk wel kit speciaal voor die toepassing:https://www.youtube.com/watch?v=PFY5jUTrJHs
Al zal parabond construction ook wel goed zijn voor deze toepassing.

Ik moet zelf ook nog glas plaatsen in een paar stalraampjes, de renoseal heb ik wel liggen, nu nog ermee werken.

@Rudy, mooi project.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Die renoseal gebruiken we meestal bij werken met monumentenglas. Werkt bij grote maten kitvoeg/stopverf een stuk beter dan de reguliere kitten. Werkt gewoon strakker af.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo Emilio,

De Parabond kit werk zeer goed,(is mij aanbevolen door iemand die er veel mee werkt) daar zit het probleem niet het is de persoon die er mee werkt die niet ervaren genoeg is !!
Volgens mijn…zijn de kitvoegen niet strak genoeg, ziet er te amateuristisch uit .
Ik echter vind het niet slecht gedaan voor een beginneling , maar dat is natuurlijk mijn idee .
Het kan alleen maar beter worden hoop ik!

Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Is er iemand die een afbeelding of tekening heeft van een systeem om de dakvensters te open(niet modern)?
Alle hulp is welkom.
Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Een van de moeilijkste werkjes(volgens mij)was het plaatsen van de gebogen ruitjes.
Zo die zitten er op!
28mei-1.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
306
Heelsum
Op zich mooi maar waarom al die korte stukjes glas inplakte van lange ruiten uur 1 stuk? Dit tocht toch verschrikkelijk? En je kijkt tegen heel veel (gekitte) randen aan te kijken...
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Op zich mooi maar waarom al die korte stukjes glas inplakte van lange ruiten uur 1 stuk? Dit tocht toch verschrikkelijk? En je kijkt tegen heel veel (gekitte) randen aan te kijken...

Ik wilde (en een beetje verplicht)oude ruiten gebruiken 32,5x32,5 afbraak oude serre.
Is natuurlijk veel meer werk, maar ja dat wist ik al voor ik er aan begon.
Die gekitte randen zie je niet van binnen uit, het T profiel is net iets breder.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Vanuit regelgeving of...?[/QUOTE]

Ja vanuit regelgeving het gebouw waar de serre tegen aangebouwd is, is Bouwkundig Erfgoed(1846)
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Gisteren de laatste glazen gelegd op het dak van de serre, nu is de voorzijde aan de beurd .
Mvg,
Rudy
2015-06-10 09.45.20.jpg
2015-06-10 09.41.32.jpg
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.201
564
De aanbouw wijkt in materiaal en stijl sterk af van de rest, maar het is toch een verrassend fraai geheel geworden.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Nu gaan we de zijkant voorzien van ruitjes, wel een ander model ruit.
Ruitjes zouden ouder zijn dan de vierkante exemplaren.
Mvg,
Rudy
0205-1.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Gisteren Hollandse kleiklinker wezen halen(gebruikte veel mooier dan nieuwe)mijn mening natuurlijk.
Die zou ik gaan leggen in het overdekte zitgedeelte (of hoe moet ik het noemen).
IMG_1294.jpg
IMG_1297.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.