Nieuwe tools topic

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Een nieuw tooltje maar dan zelf gemaakt , wel met inspiratie van deze : http://www.woodpeck.com/tracksquare.html

14xlye8.jpg


Best wel handig hoor , een dik half uurtje achter de CNC freesmachine en 2.5 euro aan aluminium , veel meer is het natuurlijk niet... Ik ben wel fan van Woodpeckers materiaal en heb best wel een paar spullen van die mannen maar om daar nu ruim 100 euro aan te spenderen was me toch net teveel...
 

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
Een nieuw tooltje maar dan zelf gemaakt , wel met inspiratie van deze : http://www.woodpeck.com/tracksquare.html

14xlye8.jpg


Best wel handig hoor , een dik half uurtje achter de CNC freesmachine en 2.5 euro aan aluminium , veel meer is het natuurlijk niet... Ik ben wel fan van Woodpeckers materiaal en heb best wel een paar spullen van die mannen maar om daar nu ruim 100 euro aan te spenderen was me toch net teveel...



netjes gemaakt! zelf een cnc freesmachine in bezit?
ziet dr handig uit!
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Ik vind zo'n verzamel topic wel prima voor net gekocht gereedschap. Maar als je t mij vraagt verdient zo'n gaaf zelf gemaakte tool als jouw tracksquare zijn eigen draadje met wat meer details!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Een nieuw tooltje maar dan zelf gemaakt , wel met inspiratie van deze : http://www.woodpeck.com/tracksquare.html

14xlye8.jpg


Best wel handig hoor , een dik half uurtje achter de CNC freesmachine en 2.5 euro aan aluminium , veel meer is het natuurlijk niet... Ik ben wel fan van Woodpeckers materiaal en heb best wel een paar spullen van die mannen maar om daar nu ruim 100 euro aan te spenderen was me toch net teveel...

Dat ziet er super uit! Zou je er niet een aantal willen maken voor een leden van dit forum? Ik denk dat er genoeg interesse voor is. Ik ben in ieder geval geïnteresseerd en wil er ook voor betalen. En dan bedoel ik natuurlijk meer dan de €2,50 aan materiaal. :)
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Rde
ziet er goed uit.
indien je het maken voor de forumleden niet ziet zitten .
zou je dan de cnc file willen delen ?

groet Menno
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
netjes gemaakt! zelf een cnc freesmachine in bezit?
ziet dr handig uit!

Neen hoor , maar op het werk freesmachines (en ander materiaal ) bij de vleet !

zit dat ding aan de track vast?

Klopt, via een konterplaatje met 3 draadgaatjes van M8 en 3 bouten van M8x16 , hoekaanslag moet je natuurlijk wel met een goede winkelhaak ( in mijn geval een Woodpeckers :) ) correct zetten en de 3 bouten aanspannen.

Dat ziet er super uit! Zou je er niet een aantal willen maken voor een leden van dit forum? Ik denk dat er genoeg interesse voor is. Ik ben in ieder geval geïnteresseerd en wil er ook voor betalen. En dan bedoel ik natuurlijk meer dan de €2,50 aan materiaal. :)

Eerlijk gezegd liever niet , ik heb het zo al meer dan druk genoeg... Maar ik wil gerust alle nodige data ( cad tekeningen ) beschikbaar maken , die heb ik hier nog op m'n PC staan, misschien zijn er andere mensen hier op het forum die je blij kunnen maken.


Rde
ziet er goed uit.
indien je het maken voor de forumleden niet ziet zitten .
zou je dan de cnc file willen delen ?

groet Menno

Geen probleem Menno , de cnc file zelf heb ik vermoedelijk niet bewaard... ( rechtstreeks op de machine ingesteld vandaar ) , ik kan je wel de 3D cad versie van de stukken bezorgen als je dat wil , stuur gerust een pb met een mailadres en dan stuur ik deze file door.

dit zijn de tekeningen :

3310knb.jpg


e5jifo.jpg


De 4 gaten op de hoeken zijn er gewoon in om deze plaat makkelijk op de machine te kunnen opspannen ( eerst plaat snijden/zagen met overmaat en dan deze 4 gaten erin , basisplaatje maken met 4 draadgaten en je kan makkelijk contouren )

Het konterplaatje met 3 draadgaatjes heb ik simpelweg laten laseren in staalplaat van 5mm , je ziet ook dat in de hoekaanslag er nog 2 extra gaatjes zijn die 45° verdraaid zijn , zo kun je ook de hoekaanslag gebruiken onder 45°



2uivo1e.jpg


2ch0pzn.jpg


Aan de randen staat een afronding van 2mm om die wat minder scherp te maken ( wel niet gedaan op het aanslagvlak die tegen het plaatmateriaal komt ) , dit heb ik simpelweg met m'n OFK afkantfreesje uit de hand gedaan maar mocht je over de juiste frezen beschikken kan dit natuurlijk ook op de CNC machine .
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Dit is nog zo een ideetje die ik in gedachten heb, een goed zwaluwstaartmalletje, komt er ook nog wel eens van maar momenteel niet direct nood aan :

15zkos5.jpg
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Wow, was al een tijdje aan het denken om zoiets uit hout te maken, maar dit is beter! Wie brengt dit op de (forum-)markt ? :)
 

hopmangj

Actieve deelnemer
2 sep 2015
68
0
Zojuist deze jongen binnen gekregen :)
Heb nu al zin om te schuren iets waar ik normaal een hekel aan heb.

Heeft er iemand goede tips voor goed en betaalbaar schuurpapier?
Hoe is de standtijd van het ecotools papier?

gex-125-150-ave-26653.jpg
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Mirka schuurgaas! bij gereedschappro bijvoorbeeld

Ik heb er drie deuren met 1 vel gedaan, en ik had nog 6 deuren met datzelfde vel kunnen doen
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Mirka schuurgaas! bij gereedschappro bijvoorbeeld

Ik heb er drie deuren met 1 vel gedaan, en ik had nog 6 deuren met datzelfde vel kunnen doen
Absoluut! Ik ben sinds kort over op Mirka Abranet en de tijd dat dat spul meegaat is echt ongelofelijk! om nog maar te zwijgen van het schuurgemak...
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
ecotools papier is ook prima.
Heb et zelf ook voor de machine en et is niet weg te slijten.
Loopt ook niet vol.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.713
2.574
Gaanderen
Ik merk bij professioneel gebruik geen verschil tussen papier van ecotools en festool brilliant.
Alleen de prijs is veel aangenamer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.