Nieuwe tools topic

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Een nieuw tooltje maar dan zelf gemaakt , wel met inspiratie van deze : http://www.woodpeck.com/tracksquare.html

14xlye8.jpg


Best wel handig hoor , een dik half uurtje achter de CNC freesmachine en 2.5 euro aan aluminium , veel meer is het natuurlijk niet... Ik ben wel fan van Woodpeckers materiaal en heb best wel een paar spullen van die mannen maar om daar nu ruim 100 euro aan te spenderen was me toch net teveel...

Jammer dat je er niet meer wilt maken RDE, maar ik begrijp het wel. Is er iemand anders met een CNC die dit kan en wil doen? Er is animo genoeg voor.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Wat ook erg handig is, gooi je oude badslippers niet weg. Daar kan je je schuurvel weer netjes mee maken. Even ertegenaan houden en klaar ;)
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Jammer dat je er niet meer wilt maken RDE, maar ik begrijp het wel. Is er iemand anders met een CNC die dit kan en wil doen? Er is animo genoeg voor.

Dat is interessant! Als onze CNC weer gerepareerd is zal ik er eens 1 maken! Mocht dat goed gaan wil ik er best meer maken!
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Heeft er iemand goede tips voor goed en betaalbaar schuurpapier?
Hoe is de standtijd van het ecotools papier?

Geen ervaring met ecotools maar ik gebruik sinds geruime tijd tot volle tevredenheid deze van Redocol , dit is het huismerk van Ostermann : https://www.ostermann.eu/nl_NL/product/redocol-kfs-33-1 , zeer goed schuurpapier waar ik eigenlijk in vergelijking met Festool papier weinig tot geen verschil merk , alleen de prijs dan... kosten slechts 12 euro per doos van 50 stuks ( 125mm klitschijven )
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Mocht je schuurpapier voor de Festool ro150 of ets150 kopen dan is het wel goed om de stofgaten te tellen. Deze machines hebben namelijk gaten die gebruikt worden voor afzuiging (bij het imitatiepapier altijd wel aanwezig) maar ook de kleine gaten die worden gebruikt om te blazen. Die laatste gaten willen nog wel eens ontbreken.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik heb ervaring met het schuurpapier van Ecotools (Rotex 150 en ETS 125), ik merk eerlijk gezegd weinig tot geen verschil met dat van Festool, buiten de prijs dan :)
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Een nieuw tooltje maar dan zelf gemaakt , wel met inspiratie van deze : http://www.woodpeck.com/tracksquare.html

14xlye8.jpg


Best wel handig hoor , een dik half uurtje achter de CNC freesmachine en 2.5 euro aan aluminium , veel meer is het natuurlijk niet... Ik ben wel fan van Woodpeckers materiaal en heb best wel een paar spullen van die mannen maar om daar nu ruim 100 euro aan te spenderen was me toch net teveel...

Erg gaaf gemaakt!! :cool:
Super sjiek als je zoiets zelf kunt frezen.
Heb je nog meer van dit soort "self made tools" /hulpstukken?

Over Woodpeckers gesproken...

Ik heb vorige week mijn eerste bestelling Woodpeckers binnen gekregen:

Woodpeckers1.jpg



Woodpeckers2.jpg



Woodpeckers3.jpg



Woodpeckers4.jpg



Woodpeckers6.jpg



Woodpeckers5.jpg


Wat een mooi spul. Helemaal verliefd erop :p

Gr,

Atmoz
 

PBT

Actieve deelnemer
Ik heb ervaring met het schuurpapier van Ecotools (Rotex 150 en ETS 125), ik merk eerlijk gezegd weinig tot geen verschil met dat van Festool, buiten de prijs dan :)

Ik gebruik sinds een week het papier van hamach. Kost €15 tov €50 voor festool granat papier (beide 50 stuks per doos). Omgerekend betaal je voor de festool variant €1 per velletje en voor de hamach €0,30. Dan is het ook niet zo pijnlijk om een velletje wat sneller weg te moeten gooien
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Erg gaaf gemaakt!! :cool:
Super sjiek als je zoiets zelf kunt frezen.
Heb je nog meer van dit soort "self made tools" /hulpstukken?

Over Woodpeckers gesproken...

Ik heb vorige week mijn eerste bestelling Woodpeckers binnen gekregen:
...
Wat een mooi spul. Helemaal verliefd erop :p

Gr,

Atmoz

Dat heeft je zeker een nier gekost.
Mooi spul, maar prijzig. Zeker met de import taxen en verzendkosten erbij of komt het van bij gereedschappro? Al vaak zin gehad om een aantal items te bestellen, maar buiten een frees inleg plaat weerhield de prijs me altijd.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Dat heeft je zeker een nier gekost.
Mooi spul, maar prijzig. Zeker met de import taxen en verzendkosten erbij of komt het van bij gereedschappro? Al vaak zin gehad om een aantal items te bestellen, maar buiten een frees inleg plaat weerhield de prijs me altijd.

Ken dat gevoel.
Erg mooi spul, maar als ik dan de prijs zie dan haal ik het toch weer ff uit dat winkelmandje :)
 

RDE

Actieve deelnemer
9 nov 2015
65
0
the westflaanders
Erg gaaf gemaakt!! :cool:
Super sjiek als je zoiets zelf kunt frezen.
Heb je nog meer van dit soort "self made tools" /hulpstukken?

Over Woodpeckers gesproken...

Ik heb vorige week mijn eerste bestelling Woodpeckers binnen gekregen:


Wat een mooi spul. Helemaal verliefd erop :p

Gr,

Atmoz


Sow... dat was een aardig winkelmandje :D... Maar je gaat er veel plezier aan hebben, de 600mm T haak en de grote winkelhaak heb ik ook + een 8 tal van die hoekstukken. Topmateriaal, zeker die T haak moest ik al 10 jaar eerder gekocht hebben , en ze zijn ook heel precies , perfect zelfs... Ik heb op het werk een grote freesmachine ter beschikking waar een meetprobe op zit en bij wijze van test eens de winkelhaak en de T haak afgetast en die zijn op 2 honderste na afzo correct... als je ditzelfde doet met sommige andere winkelhaken dan weet je het wel...

Qua tools zelf maken, tja , ik heb het geluk om allerlei machines ter beschikking te hebben op m'n werk , ik maak bvb snel kopieervormpjes om vreemde vormen uit te frezen met de bovenfrees , ik teken dan gewoon een volgmalletje en laser die gewoon met de lasermachine , da's zo simpel als iets, snel , zeer correct en spotgoedkoop ( reken door de hand voor staal laserwerk op een gemiddelde prijs van ts 2 en 2.5 euro per kilo , meer kost dit echt niet ) , op die manier kun je heel leuke zaken maken , boogmalletjes , zwalustaartmallen en ga zo maar door , het enige wat belangrijk is dat is gewoon het goed uittekenen, de rest is kinderspel...

Dit is bvb een malletje die ik heb gemaakt om de legplankjes van m'n rekken te maken in mijn werkkot die ik onlangs heb afgewerkt :

2wpibk9.jpg


fw0nsk.jpg


Op die manier is frezen ( en steeds mooi gelijk en precies ) met mbhv een kopierringetje op de frees echt een eitje.

Onlangs ook nog deze gelaserd , ik moet er wel nog de tegenplaatjes ( aanslaghoekplaatjes ) op monteren met schroefjes, simpele afrond jigjes voor op het freestafeltje in combinatie met een freesje met meelooplager :

1z4l3ew.jpg


of een instelbare jig om ronde gaten of bogen te frezen ( moet ik wel nog even verzinken maar ik had em effen snel nodig ) :

5cy34k.jpg


w1czup.jpg



Kost allemaal geen drol en is oerdegelijk en precies , meer moet dat niet zijn !
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Mooi om zo toegang te hebben tot professionele apparatuur, fijn ook van je baas (als je dat niet zelf bent) om ervan gebruik te kunnen maken voor privewerk.

2wpibk9.jpg

"Boeh, I'm sad"
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Whoh! Jaloers!
Ik heb die onetimetool-haak van Woodpeckers wel besteld.
Helaas heb ik niet de beschikking over dergelijk spul en ik schatte dat laten maken, uiteindelijk duurder zou zijn dan even flink slikken en die 135 euro neerleggen :p .

Maar de freesmallen die je laat zien, zien er ontzettend handig uit!
Zou je denk ik makkelijk een handel voor kunnen maken, ik zou best een paar 10tjes over hebben voor die legplankjes mal.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Nice!
begint op mijn uitrusting te lijken �� Domino, bosch tafelzaag ( als ik t goed zie)
ga je veel plezier van hebben!
 

Werner675

Actieve deelnemer
29 mei 2015
34
0
Bobeldijk
Gisteren mijn Incra freestafel en triton frees gekocht, fijn om eindelijk Sander zijn snoepwinkel te zien. Nu in alle rust de tijd nemen om het allemaal in elkaar te zetten.
 

WR1944

Oud hout
Om nog even op de Tracksquare van Woodpecker terug te komen; ik snap het bestaansrecht ervan niet zo. In feite is het een rechte kant (aanslag), een handgreep en twee (of drie bij 45 graden) boutjes plus moertjes plus een metalen strip. Dit kun je makkelijk in een restje Trespa of een stuk 1/2" multiplex van goede kwaliteit maken. Nauwkeurigheid en herhaalbaarheid van het haaks zijn is niet belangrijk omdat je dit toch eerst moet afstellen. En dat voor $100. Het doet me sterk denken aan een oplossing voor een niet bestaand probleem. ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.