Nieuwe draaibank....

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
9
Leiderdorp
Dat valt inderdaad een beetje tegen. Weinig boutjes. Ga je er ook nog een hoop troep omheen gooien? Misschien de roest laten zitten, dan kunnen we het gelijk een brocante draaibank noemen:cool:
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Haha.....ja ik ook
Vandaag zou ik naar spinningwheels (remco) gaan om de laatste dingen af te maken
Helaas wat andere verplichtingen die roet in het eten gooide
Vrijdag trekken we er op uit voor een paar dagen dat icm met andere verplichtingen zal het wel stil blijven tot na de 8e
Mocht het vanwege het erg slechte weer zo zijn dat ons uitje 1 of 2 dagen opschuift dan misschien vrijdag nog een optie als (Remco kan)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Hé Jeroen, we zijn inmiddels 2 1/2 week verder en we willen voortgang en resultaten zien.
De speed zat er goed in maar het is zo stil aan de andere kant van de dijk.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
2,5 week ???? Sjemig, ben al weer toe aan vakantie
Maar goed, omdat je er om vraagt :)

Vandaag met frisse zin weer naar Remco gereden, af en toe een beetje motregen maar verders een lekkere dag om veel vorderingen te maken (helaas niet van alles foto's gemaakt)

We zijn begonnen met alles te monteren en daar waar we nog wat tegen kwamen dit meteen in orde gemaakt
We begonnen met de klem voor de Pinole
Vervolgens hebben we de buis aan de achterzijde waarmee de pinole opgesloten zit ook geboord/getapt

20170512_144433.jpg

Daarna was het tijd om de as te monteren en op te meten hoe groot de bus moest worden om de poelie en blokkeerschijf op te sluiten
Ook het handwiel geplaatst, dit is duidelijk te klein, later maken we wel eens een nieuwe
20170512_165139.jpg

De poelies waar ook de verdeelschijf onderdeel van is zijn voorzien van een stalen ring die er roodgloeiend omheen is aangebracht, dat gaat niet meer stuk dus
wel moet ik nog even het eea oppoetsen
20170512_165130.jpg

De klem voor de losse kop is gemonteerd (moesten nog wat kleine dingen voor worden gemaakt) en die werkt goed, althans voor zover we die vast kregen, we hadden niet even een flink stuk staal voorhanden om de klem aan te trekken (de originele lag thuis)

De Oneway was een maandag morgen kindje, een ring die het pakket aan de onderkant bij elkaar moest houden was niet goed gemonteerd dus koste wat ergernis en een speciaal op maat gemaakte tang om deze op zijn plek te krijgen
De excentrische as had een braam waarop dit pakket wat vastliep maar na even een vijltje daar langs gehaald te hebben was ook dit verholpen
IMG-20170512-WA0001.jpg

Nu nog twee dingen een klembus (2 halve delen) die tussen de blokkeerschijf en poelies geplaatst word op de as en zo alle ruimte opgevuld is
de poelie heeft een tikje gehad waardoor er een groef even opgefrist moet worden

Maar dan he.....zijn alle onderdelen af
Chevy staat ook te popelen om het monster af te maken (er moeten nog een paar lassen gemaakt worden)

Als dat gebeurd is, dan is hij af ! (op de verflaag na)

----------

Er is ook nog wat anders wat ik erg leuk vond
Ik ben in duitsland op de houtdraaidagen nog even over de tong gegaan

Een duitse meneer heeft voor mij de leunspaan gemaakt http://jmader.de/entwicklungen/handauflagen-mit-optimierung/
Nu zou dit dus naar die dagen gaan en daar een paar nederlanders ontmoeten (oa. Jurriaan en Ronald)
Affijn, hij zou mijn pakketje meenemen (mooi geregeld he) want dat scheelde weer 15 euro verzendkosten
Ronald zou die mee terug nemen
Aan het einde van vorig weekend kreeg ik een mail dat mijn pakket was overgedragen en hij wou graag foto's zien want men wist hem te vertellen dat ik een monsterlijk grote draaibank aan het bouwen ben

Kijk, dat vind ik dan toch wel érg leuk !
 

Bijlagen

  • 20170512_165127.jpg
    20170512_165127.jpg
    59,6 KB · Weergaven: 201
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Nou dat begint dan ergens op te lijken.
Wanneer gaat de fles champagne er tegenaan inclusief receptie voor alle forumleden?
 
P

Pel

Guest
Jeroen, het beest begint toch vorm te krijgen, blij weer van je gehoord te hebben,vond het ook stil de laatste weken.

Groet Pel.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Ja toch wel weer een paar dingetjes tegengekomen zo, De vaste kop is best wel erg klein van binnen om het spul kwijt te kunnen.
Had een leuk handwiel gemaakt, veel te klein dus, Als iemand een plakje Alu van 300 rond heeft graag dus.
Die poelie, daar heb ik toch best wel een poosje stevig op lopen te schelden. Dooie dingen winnen niet, maar dit scheelde niet veel.
Terwijl het eigenlijk helemaal geen lastig ding is om te maken.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Oldtimers winnen wel Remco ;-) we geven niet op !
Vaste kop is niet klein, er moet gewoon veel in haha

Eerst ff de pizzaoven klaar...kunnen we meteen een pizzaatje happen :)
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.245
657
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Eh stomme vraag, wellicht, maar zie ik op de foto van de binnenkant al een riem? Ik weet nog heel goed dat ik de bij de 1e keer monteren vergeten was een riem er om heen te doen. Gevolg: alle lagers, poelies etcetera weer los maken, as uitbouwen, riem er om en weer inbouwen.
 

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Riem zit er om hoor.
Maar achterste lager los, en dan kan de boel net genoeg naar achteren om er een riem om te wurmen.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Er ligt inderdaad en riem omheen
En zoals hij al opmerkt, achterste lager los en dan iets naar buiten halen dan kan er precies een riem doorheen, een klusje van enkele minuten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.