Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Spades kwam ik ook tegen als ik spear and jackson google alleen geen beitels
En ik heb al heel wat beitels en houtsnijgereedschap voorbij zien komen
Ze zullen er niet veel van geproduceerd hebben en vooral veel zagen hebben gemaakt
De spades zijn ook meer iets van de laatste decennia volgens mij
 

revolt

Nieuw lid
3 sep 2016
23
1
Schouwen-Duivenland
dit ding komt morgen. am on a budget :) voor het geld zijn de reviews helemaal niet slecht. net 2 dagen kwijt aan een stel brakke stanleys uit de jaren 70 die uit elkaar vallen. 118860_xl.jpg
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Ziet er mooi uit
Hoop dat ie het ook zo goed doet als belooft
Zelf heb ik laatst voor hetzelfde geld een mooie anchor schaaf met een jernbolaget beitel gekocht maar met tweedehands moet je wel een beetje mazzel hebben
Benn benieuwd naar je ervaring met deze
 
P

Pel

Guest
Bedankt Jefmen, nu dit boven in de werkbalk is vast gezet, dit is veel makkelijker kom regelmatig op dit draadje.

Groet Pel.
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Ehm, vastgezet? Bovenaan in de werkbalk? I don't get it... Een quicklink? Wat het ook is, ik zie niets anders...
 

Marthijn

Actieve deelnemer
26 jan 2014
140
0
Zeist
Sorry, ik zal wel kippig zijn maar ik zie het niet. Is ook niet belangrijk, ooit kom ik het tegen ;)

En weer on topic: wie volgt? ;)
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Vandaag overgenomen van een aardige man uit Naaldwijk, tevens zo vriendelijk om alles per legerjeep aan huis af te brengen.
20161008_121448[1].jpg

20161008_122238[1].jpg

20161008_122008[1].jpg

20161008_121522[1].jpg
Foto's zijn helaas niet van de allerbeste kwaliteit.
Tevens ongeveer 10-15 profielschaven en nog 2 blokschaven overgenomen, eigenlijk teveel om te fotograferen.
Voorlopig ben ik wel eventjes zoet.
 
P

Pel

Guest
Mooie verzameling gereedschap Lesley, vooral dat kleine bolhamertje is mooi, zijn dat beiteltjes die bij die grondschaaf liggen? Hier kun je weer een tijdje vooruit met schoon maken en in de olie zetten.

Groet Pel.
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Dat zijn inderdaad beitels voor de grondschaaf, binnenkort maar even slijpen. In principe ligt er nog een kleine collectie in Naaldwijk voor mij klaar, echter begint het hier wel aardig krap te worden.
Binnenkort maar even een gereedschapskast in elkaar timmeren, alhoewel zodra de portemonnee weer toereikend is.
 
P

Pel

Guest
Binnenkort maar even een gereedschapskast in elkaar timmeren, alhoewel zodra de portemonnee weer toereikend is.[/QUOTE]

Dat is altijd een heikel punt:D

Groet Pel.
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Ach anders lijm ik wel panelen uit de stukken resthout die hier in de afvalbak belanden, je zult verstelt staan wat er op het HMC wel niet wordt weggegooid aan goed en nog bruikbaar hout.
Persoonlijk snap ik die mentaliteit niet helemaal.

Tevens nog even een foto van de ploegschaaf die ik op de open dag hout heb meegenomen.
20161008_145136[1].jpg
Beitel is vlijmscherp uit eigen ervaring.
 
P

Pel

Guest
Dat is een hele mooie ploegschaaf Lesley, ziet er zeer goed uit voor zijn leeftijd.

Groet Pel.
 

lesley

Actieve deelnemer
29 feb 2016
98
6
Honselersdijk
Het is inderdaad een goede kwaliteit zaag, alle drie eigenlijk wel. Op de foto is het logo niet goed te zien maar de zaag zelf komt van Colombia saw works uit Indianapolis, het betreft een No.59.
Ook is het de enige zaag die waarschijnlijk geen nieuw handvat nodig heeft, in de kleintjes zit namelijk wel erg veel wiebelruimte.
 

Wim56

Actieve deelnemer
12 jun 2016
430
46
Zevenaar
Colombia saw works is een vrij onbekend Amerikaans merk, waarschijnlijk gelinkt aan Atkins, één van de beste zagenmakers ooit. Misschien een b-lijn van hun eigen merk. Dat had Disston ook. Het handvat heeft ook wel overeenkomsten met een zaag die ik heb van Shurley, Dietrich en Atkins. Een Canadees merk.
Wat voor merk staat er op het bovenste zaag?

Groet, Wim
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.