Compacte zaagtafel Bosch vs DeWalt

blike

Nieuw lid
13 dec 2013
22
0
Ik denk dat ze enkele mm's smaller zijn , de tracks van incra e.d. zijn gemaakt voor een breedte van 19mm
 

Beiredelarue

Actieve deelnemer
23 mrt 2015
58
2
Schiplaken, België
Had hiervoor naar Dewalt zelf gebeld, maar die konden mij de afmetingen niet vertellen. Ik heb de technieker zelf eerst nog moeten uitleggen wat de verstekgeleider was... :-S... Ze waren verder wel zeer behulpzaam en vriendelijk! Ze hebben mijn contactgegevens genoteerd en gingen het navragen. Ik ben benieuwd hoe lang ze er over gaan doen :)
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
De niet standaard miterslot in de Bosch is ook het enigste waar ik mij scheel aan erger.... dat en de speling in de schuiftafel. Maar ik ben super blij met mijn GTS10 XC ik heb het standaard blad (24tands) wat er bij zit een paar keer gebruikt maar ik kan nog sneller sculpen met mijn 48 tands Freud blad, ik zweer dan ook bij die zaagbladen, wat een verschil maakt een goed zaagblad!
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Bosch zaagbladen komen uit China (is ook aan de afwerking te zien) Freud uit Italië als je de 2 bladen naast elkaar legt kan je het verschil goed zien.

Maar ik haal ze gewoon bij toolstation.nl
 

busje303

Nieuw lid
13 sep 2015
8
0
Mijn zaag is binnen. Ziet er goed uit, lekker degelijk.
En hij past perfect in de opbergkast, dankzij info van Skybiker. (foto plaatsen lukt me nog niet goed. ....)
Ga hem van de week lekker uitproberen. .... ☺
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Bosch zaagbladen komen uit China (is ook aan de afwerking te zien) Freud uit Italië als je de 2 bladen naast elkaar legt kan je het verschil goed zien.

Maar ik haal ze gewoon bij toolstation.nl
Niet allemaal! Heb hier een Bosch 216 Expert For Wood en Expert Multi Material zaagblad en die komen beiden uit Italië. Zijn wel zaagbladen voor de afkortzaag, maar even ter illustratie dat niet alles van Bosch uit China komt. Veel wel tegenwoordig, ook veel machines uit Maleisië. Maar b.v. duurdere modellen schuurmachines komen nog steeds uit Zwitserland.
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Niet allemaal! Heb hier een Bosch 216 Expert For Wood en Expert Multi Material zaagblad en die komen beiden uit Italië. Zijn wel zaagbladen voor de afkortzaag, maar even ter illustratie dat niet alles van Bosch uit China komt. Veel wel tegenwoordig, ook veel machines uit Maleisië. Maar b.v. duurdere modellen schuurmachines komen nog steeds uit Zwitserland.

De "standaard" bladen van Bosch dan, maar die andere zaagbladen zijn ook aaaaaaanzienlijk duurder....
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Heb ook am gemerkt dat je zeer veel moet vergelijken.
Ik ga binnenkort nog eens een zaagblad van Freud (60t) kopen via toolstation.
Andere websites met goedkope(re) prijzen zijn ook welkom :)
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Ben benieuwd naar je bevindingen! Ik heb een Bosch GCM 8 SJL met het standaard meegeleverde blad en die splintert soms inderdaad een beetje. Heb nu bovenstaande zaagblad besteld uit Duitsland, maar nog geen tijd gehad om te installeren laat staan wat teststukjes te zagen. Freud ook veel goeie dingen over gelezen.

Prijzen vergelijken in Duitsland kan o.a. op www.idealo.de of www.billiger.de.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ondanks dat dit een oud topic is, zou ik aan de mensen met een DW745 en of DWE7491 willen vragen wat hun bevindingen zijn, na wat langer in bezit te zijn van deze zaag?

Ik ben vooral nieuwsgierig naar het lawaai, is het een erg doordringend geluid? (In verband met het "klussen" in een fietsenschuurtje onder portiekwoningen...)

Wat denken jullie van een zaagtafel met isolatie, zoals in dit filmpje is gedaan voor de 745: https://www.youtube.com/watch?v=IkJqgE0z_E4 Zou dit op den duur problemen geven met warmte? Het lijkt een significant verschil, -5 DB!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.122
518
Moordrecht
De Dw745 is een geweldig ding. Hij zaagt goed en zuiver, al moet je 'm wat vaker ff checken voor de zuiverheid. Hij maakt wel een takkeherrie. Het ontbreken van een softstart maakt dat het gelijk hels geluid produceert. Ik zaag als het even kan buiten. Kan het niet, heb ik stofafzuiging binnen. Oordoppen is sws een heel goed idee, met eender welke zaagtafel. Zolang je 'm niet constant laat draaien en het gedoseerd overdag doet zie ik er geen problemen mee, maar ik ken jouw situatie niet goed en ken vooral je buren niet. Hier klust iedereen wel eens en we accepteren dat ook van elkaar.

Ik ben er erg tevreden mee iig!
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Dank voor je snelle reactie! Hels geluid klinkt niet optimaal. De buurvrouw kan het niet waarderen, die is meerdere keren aan de deur geweest... Zou je het geluid vergelijken met een bovenfrees aan het werk of nog beter veel luider?

Uit YouTube filmpjes wordt ik niet veel wijzer. Vooral de E7419 is niet te vinden op YouTube.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.