Compacte zaagtafel Bosch vs DeWalt

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Ik denk dat elke standaard insert kan verbeterd worden.Heb gisteren bij mijn lokale dealer een nieuw zaagblad gekocht, zij laten zelf ook zaagbladen maken.Dat van Dewalt heeft een links/rechts vertanding, nu heb ik eentje met een holle tand (ook 48t).De zaagsnede is mooier en het zagen gaat iets soepeler.Blad was iets van een 63€, zelfde blad van Cmt kost bijna 100€ :)
Is dat niet meer voor aluminium of pvc te zagen ?zoiets ?https://www.ecotools.nl/zaagblad-250-vd/
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
m.b.t. de gts 10xc, heb zelf t.a.v. de vlakheid en stabiliteit vd insert geen klagen. het gat waar de zaag doorheen gaat is aan de brede kant. logisch...
heb zelf nog niet de moeite genomen om een nieuwe insert te maken omdat ik de resultaten (meer dan) voldoende vind.
 

CaPo70

Nieuw lid
29 nov 2015
23
0
Gouda
Heb zelf de 250-48i sinds kort in huis, ga dinsdag er echt mee aan de slag dus ik ben benieuwd :D...
Ziet er veelbelovend uit, ben voor de 48 gegaan omdat ie ( denk ik ) breder inzetbaar is.
Zij raden mij dit blad aan en heb gemeld dat ik ook bamboe plaat zaag ( speakerkasten ).
Hoor graag jou bevindingen met de 60i.

Groetjes, Casper
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Heb zelf de 250-48i sinds kort in huis, ga dinsdag er echt mee aan de slag dus ik ben benieuwd :D...
Ziet er veelbelovend uit, ben voor de 48 gegaan omdat ie ( denk ik ) breder inzetbaar is.
Zij raden mij dit blad aan en heb gemeld dat ik ook bamboe plaat zaag ( speakerkasten ).
Hoor graag jou bevindingen met de 60i.

Groetjes, Casper

ben hier ook heel benieuwd naar ... ik heb nog steeds enkel het standaard blad .
was van plan om deze te bestellen http://www.rubart.de/DeWalt-DT1159-QZ-Bau-KSB-Stationaer-250x30x3.0-40WZ-10°-p10033283
maar wacht nog even op de bevindingen van de ecotools bladen ... zaag vooral mdf & multiplex en soms es melamine ..
 

busje303

Nieuw lid
13 sep 2015
8
0
Goedenavond, ik volg dit topic met belangstelling omdat ik ook een compacte zaagtafel wil kopen.
Ik heb de komende paar jaar maar een kleine werkplaats tot mijn beschikking, daarna wordt er een grotere gebouwd.
Na alles eens goed gevolgd te hebben spreekt mij de dewalt 7491 het meeste aan.
Nu heb ik een vraag aan een van de bezitters van deze zaag (met het verrijdbare onderstel).
Ik zou hem straks onder in een open kast kwijt willen.
Wil iemand zijn zaag met onderstel eens opmeten?
Het gaat me vooral om hoeveel ruimte ik vrij moet hebben om hem er makkelijk in en uit te kunnen pakken.
Lengte, breedte en hoogte.
Ik kan natuurlijk ook wachten tot ik hem heb gekocht, maar ik ga liever van te vorm al wat ruimte vrijmaken.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet René.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Dat vind ik nogal wat op een vrijwel nieuwe machine. Kan il hieruit pmaken dat de bestaande tracks te laag zijn? Decmitre is er miet op aan te passen? Ik zag ook een 'miter express' ? Kent iemand die? Past dat wel? Of past niks omdaf de tracks miet voldoen op de bosch?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.