Compacte zaagtafel Bosch vs DeWalt

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
@kit1977: mooi werk hoor. 't zijn maar proefstukjes, maar 't is veelbelovend!

Wat betreft Schrootlandje, ik weet niet wat de regels tegenwoordig in NL zijn, maar hier mag dat dus niet. En hoewel Noorwegen geen EU is, zitten we we wel onder de plak daarvan. Handelsregels zullen grotendeels overeenkomen, maar hier mag een winkel dat niet doen zoals hij het doet. Hij heeft de prijs 845,79 doorgestreept alsof dat de normale prijs is.
Hier moeten ze de prijs vermelden waar DIE winkel het ook werkelijk voor verkocht heeft. ( vóór een actie de prijzen verhogen is ook niet toegestaan)
Nou is het allemaal geen halszaak, maar als ze op deze manier vals concureren vind ik het toch kwalijk. Winkels die zich wel aan de regels houden worden dan benadeeld. En uiteindelijk jullie ook, omdat de winkels die wel ter goede trouw handelen ( en topservice verlenen) zullen verdwijnen. Dan kan je over een tijdje alleen nog terecht bij dozenschuivers.

Schrootlandje, doe ik expres want elke keer als ze de boel bedonderen wordt de naam hier meerdere keren genoemd, en dat geeft ze extra treffers bij zoekmachines.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ben ik het ook mee eens!
Het 'centrum van gereedschap' is vaak wel goedkoper... Maar heeft ook andere garantievoorwaarden.
het is ook geen halszaak.. Maar je kan op heel de site volgens mij geen prijs vinden die niet is doorgestreept met een lagere prijs eronder... Het zijn 'allemaal' aanbiedingen bij schrootlandje ��
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
als je naar schrootlandje . nl gaat zie je links de dagaanbieding, daar staat een doorgestreepte prijs bij.
Ook garantievoorwaarden zijn grotendeels geregeld door de EU ( meer precies de EER .
Veel winkels proberen andere regels op te zetten of te hanteren, maar die zijn niet altijd hard te maken voor ze.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Het hard maken is aan hun uiteraard... Maar ze bieden het bij vrijwel elk elektronisch apparaat wel aan..' Wij verlengen uw garantie... In onze systemen' ik maak van dat soort dingen altijd schermprintjes...���� misschien dat t ooit helpt mocht ik t nodig hebben
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Heb deze machine nog niet echt veel kunnen testen, maar deze zaagt heel mooi en heel precies.
Ben nu op zoek naar een zaagblad om plaatmateriaal te verwerken/hout te verzagen.
Ik dacht aan 48 of 60 tanden?
Iemand een goed (online) adres voor zaagbladen?
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Heb deze machine nog niet echt veel kunnen testen, maar deze zaagt heel mooi en heel precies.
Ben nu op zoek naar een zaagblad om plaatmateriaal te verwerken/hout te verzagen.
Ik dacht aan 48 of 60 tanden?
Iemand een goed (online) adres voor zaagbladen?

idem dito ... vandaag paar legplanken melamine gezaagd .. en dat viel wel mee .. had slechter verwacht .
Maar ga ook eens kijken voor iets beter ...

Heb dit hier nog liggen van andere tafelzaag .. maar weet niet of het past .

http://www.amazon.de/gp/product/B004MM7XXO?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o02_s00

Is wel low budget blad ..denk niet dat het beter gaat zijn dan het standaard dewalt blad ..

PS : iemand had het hier al over een CMT blad ... en goed van prijs op amazon dacht ik ... effe zoeken
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Heb deze machine nog niet echt veel kunnen testen, maar deze zaagt heel mooi en heel precies.
Ben nu op zoek naar een zaagblad om plaatmateriaal te verwerken/hout te verzagen.
Ik dacht aan 48 of 60 tanden?
Iemand een goed (online) adres voor zaagbladen?

Ik heb hier ecotools al vaak horen voorbijkomen ? Blikbaar goeie en betaalbare zaagbladen ?

Btw wel opletten dat je geen te dun blad neemt denk ik .. ( niet dunner dan je spouwmes ? )
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
90
West-Friesland
Ik heb hier ecotools al vaak horen voorbijkomen ? Blikbaar goeie en betaalbare zaagbladen ?

Btw wel opletten dat je geen te dun blad neemt denk ik .. ( niet dunner dan je spouwmes ? )

Inderdaad het spouwmes moet dunner zijn dan de zaagsnede van de tanden van je zaagblad.

Er staat geschreven op BulkWiki:
Het spouwmes is dikker dan het zaagblad maar dunner dan de breedte van de beitels of tanden.
De formule hiervoor is: dikte spouwmes = (tandbreedte + dikte blad)/2
Mvg,:).
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
tnx voor de tip dan ga ik mij deze bestellen

http://www.rubart.de/DeWalt-DT1159-...m_medium=cpc&refID=113&utm_source=billiger_de

en mss ook nog deze http://www.rubart.de/DeWalt-DT1158-QZ-Bau-KSB-Stationaer-250x30x3-0-24WZ-10--p10033282.html ..

Die set is niet echt goedkoop precies :)

Als ik de bladen los koop bij rubart kom ik op 66,50 euro incl send ( heb ik wel dat dooske niet hi )

Kwam deze ook tegen -> http://www.ebay.de/itm/DeWalt-DT1173-Kreissaegeblaetter-Serie-30-250-mm-3-Stueck-/231704945464

Denk dat ik een 48 tands +24 tands reserve es los bestel .. want ben ook best tevreden over het blad die er bij zit .

Ma ga eerst eens proberen wat het resultaat is met de bladen die ik liggen heb van vorige zaag .. Kreator ..

http://www.amazon.de/gp/product/B004MM7XXO?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o02_s00 ook al zijn die 4mm groter .. eens kijken of er "clearance genoeg is"
 
Laatst bewerkt:

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
tnx voor de tip dan ga ik mij deze bestellen


Ma ga eerst eens proberen wat het resultaat is met de bladen die ik liggen heb van vorige zaag .. Kreator ..

http://www.amazon.de/gp/product/B004MM7XXO?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o02_s00 ook al zijn die 4mm groter .. eens kijken of er "clearance genoeg is"

Effe getest ... man man .. dat Dewalt blad is een verademing vergeleken bij dat kreator blad .. echt waardeloos ..
Ben benieuwd naar jou ervaring met het 48 tands blad in die set ... het 24 tands blad bij de zaagtafel is bevalt in ieder geval zeer goed .
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
@Den Dezen heb je al dat 48 tands blad geprobeerd ?

Heb vanavodn paar strips in de lengete gezaagd berken multiplex en die sneden zijn vrij goed met 24 tands .. maar in de breedte heel veel splintering ..( vermoed normaal tegen de nerven in ? )
Met de TS55 met 48tands bl
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
@Den Dezen heb je al dat 48 tands blad geprobeerd ?

Heb vanavond paar strips in de lengte gezaagd berken multiplex en die sneden zijn vrij goed met 24 tands .. maar in de breedte heel veel splintering ..( vermoed vrij normaal tegen de nerven in ? )
Met de TS55 met 48tands blad en splinterbescherming waren die merkelijk beter natuurlijk .
Is de eerste keer dat ik met multplex werk .. is wennen ..
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik denk dat elke standaard insert kan verbeterd worden.
Heb gisteren bij mijn lokale dealer een nieuw zaagblad gekocht, zij laten zelf ook zaagbladen maken.
Dat van Dewalt heeft een links/rechts vertanding, nu heb ik eentje met een holle tand (ook 48t).
De zaagsnede is mooier en het zagen gaat iets soepeler.
Blad was iets van een 63€, zelfde blad van Cmt kost bijna 100€ :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.