Zware antieke lintzaag

Tjeenk

Actieve deelnemer
4 nov 2021
53
41
Epe
Beste collegas,

Op marktplaats wordt door iemand anders dan mijzelf een oude lintzaag aangeboden. Kirchner Leipzig. 800kg 2.4m hoog oerdegelijk. (Heb dezelfde)

Lintzaag Kirchner Leipzig
€ 600,00

De beste man wil het ding zo snel mogelijk kwijt en momenteel zou hij voor €150 naar een oud ijzer boer gaan. Voor datzelfde bedrag mag een ieder hem ophalen heeft hij mij verteld.

Dacht dat allicht hier iemand dit ding wil redden van de schroothoop, heb zelf helaas geen plek voor een tweede.

Hg.
Tom
 
  • Leuk
Waarderingen: Scirocco1 en Wim Kluck

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik heb het kleinere broertje. Toevallig ook uit Den Haag. Het is zonde als hij in het schroot beland.
 

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Ik vind het ook een mooie machine,

Is er misschien iemand op het forum om hem in Den Haag voor mij op te laden?
 

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Haal hem zelf wel op, zoek alleen iets om hem op de aanhanger te zetten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Misschien even anders reageren? Als je zelf geen auto met een kraan hebt en iemand die wel een auto met een kraan heeft vraagt waar de zaag naar toe moet, kun je toch even kijken of je dat samen op kan lossen? Als je je woonplaats niet op het forum wil, kan dat toch via een prive bericht?
 

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Klopt Chevy, ik had anders kunnen reageren.
Alle hulp is welkom.
De lintzaag moet naar Beltrum in de Achterhoek. (das ongeveer 2,5 uur rijden enkele reis)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Ik zou even via een prive berichtje contact opnemen met de haan. Dan zie je toch wel wat er mogelijk is?
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Huur een busje met laadklep en haal dat ding zelf op. Gezellig ritje, neem je vrouw en/of buurman mee om toe te kijken bij het inladen en trakteer ze op koffie voor onderweg.
mooie zaag trouwens 👍
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Je hebt volgens mij geen busjes met een laadklep die die zaag kan tillen. Meestal max 500kg. Als je die zaag in de bak hebt en een pompwagen, dan zit je al aan het maximale laadvermogen van een meubelbak. Dat is meestal maar iets van 800 tot 900 kg.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Je hebt volgens mij geen busjes met een laadklep die die zaag kan tillen. Meestal max 500kg. Als je die zaag in de bak hebt en een pompwagen, dan zit je al aan het maximale laadvermogen van een meubelbak. Dat is meestal maar iets van 800 tot 900 kg.
In dat geval ga ik dus ook niet helpen met tillen.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Als ik er belang bij zou hebben zou ik gewoon een transportbedrijf inhuren. Kooi aapje regelt alles. Zo liet ik een tijd geleden twee pallets afgebikte stenen komen van Destijdsch uit den Bosch. Naar Groningen, dus ook net om de hoek. Ik weet het niet meer precies, maar voor dat geld wilde ik niet heen en weer rijden en de boel zelf in handen hebben. Ik hoop dat iemand hem neemt, je gooit zoiets maar één keer weg hè, dan is het over en uit. :(
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Je hebt volgens mij geen busjes met een laadklep die die zaag kan tillen. Meestal max 500kg. Als je die zaag in de bak hebt en een pompwagen, dan zit je al aan het maximale laadvermogen van een meubelbak. Dat is meestal maar iets van 800 tot 900 kg.
Maar volgens mij is het gewicht van de zaag overschat. Ik heb een even grote en kom amper aan 500 kg. Toch eens even nakijken of navragen zou ik dan weer denken en zeggen
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Haal hem zelf wel op, zoek alleen iets om hem op de aanhanger te zetten.
Ik had laatst ook zoiets met een freesmachine. Had een portaalkraan meegenomen maar vond het achteraf te veel werk om op te bouwen. Heb lokaal iemand gevonden met een mobiele graafmachine die hem voor 50,- op de aanhanger heeft gezet.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Dat werkt inderdaad goed. Maar is wel erg afhankelijk van de omgeving waar je de machine gaat ophalen.
 

Tjeenk

Actieve deelnemer
4 nov 2021
53
41
Epe
Deze weegt ~850 kg.
Maar je kan hem compleet demonteren voordat je gaat hijsen, heb ik destijds ook gedaan. Zeker aan te raden. Dan is hij ook niet zo topzwaar tijdens transport.

Wel even opletten bij het verwijderen van het bovenste wiel dat je lager niet van de as af glijdt, dat gebeurt nogal gemakkelijk. Met een kapot lager heb je er niets meer aan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.