Dat is dus nog heel snel gelukt, gefeliciteerd!
En lijkt me ook leuk om alles bij elkaar te puzzelen, en er een mooie kist voor te maken.
Indrukwekkend stuk gereedschap, en als je 'm goed leert kennen, met héél veel mogelijkheden.
Ja, was een klassiek gevalletje van " als je er eenmaal niet meer actief naar aan het zoeken bent, vindt je het in ene alsnog binnen geen tijd"
Want was er eigenlijk even klaar mee, totdat ik zag dat een verkoper op marktplaats, die ik niet benoem uit gewoon respect en dergelijke ookal doet ie niks verkeerd, weer nieuwe advertenties zat te plaatsen, en ik dus in ene deze schaaf ter onderdelen zag. Nu had deze persoon eerder ook al 2 voor onderdelen geplaatst, en die waren er echt slecht aan toe, bedoel dan 1 van de houten handvaten van de zijgeleiders afgebroken, 1 had een eikenhouten geleider, die waren echt voor onderdelen. Maar toen ik deze zag had ik zoiets van dit is nog een prima schaaf, alles zat er nog bij wat echt nodig was, zelfs de lak was grotendeels nog goed. Enigste wat wat minder was was de kleinere rozenhouten geleider, want die was door een eerdere eigenaar omdat ie gespleten was denk vastgelijmd, maar dus dan ook aan het metaal. Heb hem gelukkig los weten te krijgen, en de scheuren nog even met wat secondelijm kunnen vast maken, die kwam er ook zo makkelijk tussen. maar moet de gaten voor de schroeven binnenkort wel even wat meer verzinken, want als ik de schroefkopjes gelijk wil zetten met het houtoppervlak, dan gaat ie helemaal door splijten
Wat betreft het kistje, waarschijnlijk ga ik als ik over me griepje heen ben gewoon het grotendeels lekker simpel houden, en denk gewoon wat stukjes hardhout plaat bij de Praxis binnenkort halen en gelijk daar ook op de maten laten zagen, misschien beetje rabbet verbindingen aan de kopse kanten, en dan met lijm en of spijkertjes of duveltjes in elkaar zetten. Want uiteindelijk, ookal gaat de koning onder de schaven er ook in, hoeft het natuurlijk niet per se in de beste van luxe houtsoorten bewaart te blijven, het is gewoon natuurlijk de bedoeling dat het alles bij elkaar houdt en beschermt. Maar wil misschien wel kijken of ik iedergeval ergens op het kistje een kroon met het nummer 55 erop zou kunnen maken, en ook ergens mijn eigen merk, het veertje van teun
Wat betreft het onderdelen zoeken, denk dat ik dan waarschijnlijk van de koude kermis zou thuis komen, of moet eens erg geluk hebben, want meestal zijn de onderdelen niet gauw los te koop, zeker niet binnen mijn mogelijkheden, dus wordt nog even zoeken, maar in principe zijn het ook geen hoge nood onderdelen, plus ik heb ook nog een record 405 die grotendeels compleet is, sowieso meer compleet dan mijn 55, dus het werk dat op het moment de 55 nie zou kunnen doen, kan dan de 405 doen