teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
56
44
23
Den helder
Ken je niet iemand die wel zo'n betalingsmogelijkheid heeft en het voor je wil doen?

Dan betaal je die persoon het geld maar komt de 55 wel naar jou :)
Nee helaas niet, maar ga gewoon verder kijken, want achteraf gezien was 300 euro alsnog best duur voor mij, dus is gewoon hopen eens 1 goedkoop tegen het lijf te lopen, want in het ergste geval kan ik dan ook de schaafijzers zelf maken van dunne metalen plaatjes

Ga nu maar eerst even sparen, en voor de rest even het op pauze zetten, want me family kan het ook niet meer aanhoren, dus gewoon even rust. Want wat immers in een goed vat zit verzuurt niet

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
56
44
23
Den helder
Nee helaas niet, maar ga gewoon verder kijken, want achteraf gezien was 300 euro alsnog best duur voor mij, dus is gewoon hopen eens 1 goedkoop tegen het lijf te lopen, want in het ergste geval kan ik dan ook de schaafijzers zelf maken van dunne metalen plaatjes

Ga nu maar eerst even sparen, en voor de rest even het op pauze zetten, want me family kan het ook niet meer aanhoren, dus gewoon even rust. Want wat immers in een goed vat zit verzuurt niet

Leuk nieuws, heb afgelopen zondag toch 1 weten te bemachtigen met iedergeval 3 doosjes schaafijzers, maar moet nog even wat dingetjes regelen met de verkoper want 1 was de verkeerde, maar hopelijk kan ik die dan gewoon overkopen zodat ik gewoon gelijk de basis set van 4 schaafijzer doosjes dan heb, hoef ik vervolgens ook er niet meer naar te zoeken😁. Is nu alleen nog binnenkort een opberg kistje maken, want dat red ik makkelijk, en dan eventueel een oogje in het zeil houden voor de onderdelen en schaafijzers die er niet helaas bijzaten, zoals de center skate, paar van de dieptestoppen, en de 45° graden schaafijzers

@MarcelvdW

Bijlagen

• IMG-20260414-WA0098.jpeg
    IMG-20260414-WA0098.jpeg
    91,9 KB · Weergaven: 4
  • IMG-20260414-WA0044.jpeg
    IMG-20260414-WA0044.jpeg
    138,2 KB · Weergaven: 4
  • Geweldig
Waarderingen: Jan van den Broek

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
520
237
Almen aan zee
Dat is dus nog heel snel gelukt, gefeliciteerd!

En lijkt me ook leuk om alles bij elkaar te puzzelen, en er een mooie kist voor te maken.

Indrukwekkend stuk gereedschap, en als je 'm goed leert kennen, met héél veel mogelijkheden. :)

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
56
44
23
Den helder
Dat is dus nog heel snel gelukt, gefeliciteerd!

En lijkt me ook leuk om alles bij elkaar te puzzelen, en er een mooie kist voor te maken.

Indrukwekkend stuk gereedschap, en als je 'm goed leert kennen, met héél veel mogelijkheden. :)

Ja, was een klassiek gevalletje van " als je er eenmaal niet meer actief naar aan het zoeken bent, vindt je het in ene alsnog binnen geen tijd"
Want was er eigenlijk even klaar mee, totdat ik zag dat een verkoper op marktplaats, die ik niet benoem uit gewoon respect en dergelijke ookal doet ie niks verkeerd, weer nieuwe advertenties zat te plaatsen, en ik dus in ene deze schaaf ter onderdelen zag. Nu had deze persoon eerder ook al 2 voor onderdelen geplaatst, en die waren er echt slecht aan toe, bedoel dan 1 van de houten handvaten van de zijgeleiders afgebroken, 1 had een eikenhouten geleider, die waren echt voor onderdelen. Maar toen ik deze zag had ik zoiets van dit is nog een prima schaaf, alles zat er nog bij wat echt nodig was, zelfs de lak was grotendeels nog goed. Enigste wat wat minder was was de kleinere rozenhouten geleider, want die was door een eerdere eigenaar omdat ie gespleten was denk vastgelijmd, maar dus dan ook aan het metaal. Heb hem gelukkig los weten te krijgen, en de scheuren nog even met wat secondelijm kunnen vast maken, die kwam er ook zo makkelijk tussen. maar moet de gaten voor de schroeven binnenkort wel even wat meer verzinken, want als ik de schroefkopjes gelijk wil zetten met het houtoppervlak, dan gaat ie helemaal door splijten😅

Wat betreft het kistje, waarschijnlijk ga ik als ik over me griepje heen ben gewoon het grotendeels lekker simpel houden, en denk gewoon wat stukjes hardhout plaat bij de Praxis binnenkort halen en gelijk daar ook op de maten laten zagen, misschien beetje rabbet verbindingen aan de kopse kanten, en dan met lijm en of spijkertjes of duveltjes in elkaar zetten. Want uiteindelijk, ookal gaat de koning onder de schaven er ook in, hoeft het natuurlijk niet per se in de beste van luxe houtsoorten bewaart te blijven, het is gewoon natuurlijk de bedoeling dat het alles bij elkaar houdt en beschermt. Maar wil misschien wel kijken of ik iedergeval ergens op het kistje een kroon met het nummer 55 erop zou kunnen maken, en ook ergens mijn eigen merk, het veertje van teun 😆

Wat betreft het onderdelen zoeken, denk dat ik dan waarschijnlijk van de koude kermis zou thuis komen, of moet eens erg geluk hebben, want meestal zijn de onderdelen niet gauw los te koop, zeker niet binnen mijn mogelijkheden, dus wordt nog even zoeken, maar in principe zijn het ook geen hoge nood onderdelen, plus ik heb ook nog een record 405 die grotendeels compleet is, sowieso meer compleet dan mijn 55, dus het werk dat op het moment de 55 nie zou kunnen doen, kan dan de 405 doen

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
236
172
Oosterbeek
Geduld oefenen is misschien een klus voor je, maar kijk waar je bent gekomen met de Stanley 55.
Bovendien denk ik dat er inmiddels op het forum redelijk wat mensen het je van harte gunnen en bereid zijn mee te denken (binnen grenzen) Mijn gevoel zegt dat het je een keer gaat lukken!

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
56
44
23
Den helder
Geduld oefenen is misschien een klus voor je, maar kijk waar je bent gekomen met de Stanley 55.
Bovendien denk ik dat er inmiddels op het forum redelijk wat mensen het je van harte gunnen en bereid zijn mee te denken (binnen grenzen) Mijn gevoel zegt dat het je een keer gaat lukken!

Daar heeft u inderdaad helemaal gelijk in! Heb ik ook moeten leren, zeker met me autisme, dat sommige dingen gewoon een tijdje duren, maar als ze er dan eindelijk ter vervulling komen, zalig. Gelukkig kan ik wel voorzichtig zeggen dat iedergeval voorlopig dit me duurste aankoop zal zijn, want voor de rest zoek ik nog wel naar wat dingen, maar dat zijn zowel geen hoognood dingen, als waar ik ook al alternatieven voor heb. Voorbeeld is dat ik wel eens een metalen grondschaaf ZOU willen hebben, maar heb toen ik met me moeder spontaan rondom pakjesavond afgelopen december even naar landal rabbit hill een weekendje weg was geweest, was ik naar een antiekwinkeltje, die helaas nu al eventjes gesloten bleek te zijn, in garderen gefietst. Was ik lekker wezen rondkijken, en dacht even zonder iets daar weg te gaan, totdat ik een leuke houten grondschaaf tegen gekomen was, samen met een booromslag met apart ratel systeem. Mocht dat voor 20 eurotjes hebben want ze waren aan het opruimen. Dus meestal heb ik het vooral van de toevallig tegenkomen gevalletjes😆😆😆

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
520
237
Almen aan zee
Wat betreft het kistje, waarschijnlijk ga ik als ik over me griepje heen ben gewoon het grotendeels lekker simpel houden, en denk gewoon wat stukjes hardhout plaat bij de Praxis binnenkort halen
Oei Teun....wat zeg je daar... je bent nog jong zullen we maar zeggen ;-)

Het hoeft inderdaad niet in de beste van luxe houtsoorten,
maar gewoon een mooi gemaakt kistje, van een mooi stuk hout?

En je oefent je vaardigheden, en je maakt iets waar je trots op kan zijn.

Dat hoeft niet duur te zijn, maar doet wel eer aan een bijzonder stuk gereedschap,
en aan jouw vakmanschap.

• Leuk
Waarderingen: teun van bloemendal

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
56
44
23
Den helder
Oei Teun....wat zeg je daar... je bent nog jong zullen we maar zeggen ;-)

Het hoeft inderdaad niet in de beste van luxe houtsoorten,
maar gewoon een mooi gemaakt kistje, van een mooi stuk hout?

En je oefent je vaardigheden, en je maakt iets waar je trots op kan zijn.

Dat hoeft niet duur te zijn, maar doet wel eer aan een bijzonder stuk gereedschap,
en aan jouw vakmanschap.

Tja, liefste zou ik het ook wel van een mooi stukje hout maken, maar vindt ook wel dat je niet altijd iets duurs hoeft te doen, het een beetje bewaren voor als het echt speciaal is. Plus dat als ik het bijvoorbeeld van eik zou gaan maken of zo, ik helaas ook gelijk weer een hele joekel van een plank moet kopen, en het gewoon te veel kost voor mij, want mijn budget is nu helaas voorlopig ietsjes aan de lagere kant, iets met een stanley 55 *kuch kuch*
Maar het is dan iedergeval iets waar ik mee op weg kan, en wie weet zeg ik in de toekomst, als ik wat lessen in de tussentijd geleerd heb, dat ik een nieuwe opberg kistje ga maken😆

Maar doe gelukkig vaak genoeg dingen wat me skills om het zo maar even te noemen doet verbeteren. Want u hebt inderdaad gelijk dat ik nog best jong ben, ookal heb ik stiekem het gevoel dat u met die opmerking het als een vriendelijke "por" bedoelde😅. Ben namelijk 23 jaar, en doe het sinds me 17 met hout en zo. En gelukkig heb ik dan nog heel lang om me skills te ontwikkelen, en zodra ik op mezelf ga en misschien een schuurtje ervoor zou hebben, wat ik nu niet helaas ter beschikking heb, dan ga ik zeker wat meer dingen zoals mooie verbindingen en zo leren, want wil ooit ook de zwaluw staart onder de knie krijgen, maar met me werk heb ik daar gewoon niet de tijd voor

Laatst bewerkt:

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
236
172
Oosterbeek
Een Stanley 55 is speciaal Teun.
Dat vraagt om een mooi stukje hout.
Heb een uitdaging voor je: maak een ontwerp voor een kistje waar de boel in past, ook als je die extra set beitels gevonden hebt.
Dan kijk ik op m'n houtzolder wat ik aan hout voor je kan vinden. Eik is helemaal geen probleem, maar er ligt ook nog andere soorten en die stuur ik je met alle plezier op.
Uit eigen ervaring weet ik dat de mooist stukken hout gekregen worden.

teun van bloemendal

Actieve deelnemer
5 apr 2026
56
44
23
Den helder
Een Stanley 55 is speciaal Teun.
Dat vraagt om een mooi stukje hout.
Heb een uitdaging voor je: maak een ontwerp voor een kistje waar de boel in past, ook als je die extra set beitels gevonden hebt.
Dan kijk ik op m'n houtzolder wat ik aan hout voor je kan vinden. Eik is helemaal geen probleem, maar er ligt ook nog andere soorten en die stuur ik je met alle plezier op.
Uit eigen ervaring weet ik dat de mooist stukken hout gekregen worden.

Had inderdaad al het vermoeden dat dit bedoeld werdt, maar soms moet je ook gewoon van uit gaan dat je moet roeien met de riemen die je ter beschikking hebt natuurlijk, en dan als je soms iemand of iets op het pad komt die dan een hand uitsteekt om het zo maar even te noemen, dan is dat natuurlijk extra speciaal 😆😉

Nou, gelukkig heb ik dat al inderdaad zo bedacht, heb sowieso een binnen ruimte van 38 bij 26 bij ongeveer 20 cm, uiteindelijke maten liggen meer aan hoe dik het materiaal uiteindelijk zou worden. En inderdaad, de beste stukjes zijn inderdaad degene die je zou krijgen, had ik ook afgelopen december en ook van de zomer, van de zomer was het dat ik bij een mevrouw waar ik een kleine inbouw bankschroef gekocht had wat hout mee mocht nemen en daarvan een micro werkbankje van gemaakt had, en in december had een nieuwe begeleider van me dagbesteding van een eigen project nog wat teak liggen, en gezien ik vaak creatief bezig ben, zei hij dat ik die mocht hebben, wat heel aardig was

Wat betreft het eventuele opsturen, sowieso al bedankt dat u zo gul ben om het al aan te bieden, maar zou ik u anders even een prive berichtje mogen sturen hierover? Vindt ik zelf het prettigst, want hoe bot het misschien ook klinkt, hoeft niet iedereen natuurlijk dan mijn persoonlijke details mee te krijgen 😅

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.