Zaaglinten

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Kunnen jullie mij uitleggen wat de winst is van het gebruiken van zo'n zwaar blad? En dan op een gewone lintzaag, zonder loopwagen en zonder aanvoerder.
In welke zagerij kan je dikke takken van minder dan 1m en rond de 20 cm doormater laten zagen?
Doe dat zelf met een zelf gemaakte mal om een platte kant te krijgen . Daarna verder in plankjes of balkjes zagen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Ik begrijp wel dat je zelf hout wil zagen, maar 20 cm uit de hand gaat prima met een 25mm blad. Jij wil een 40 en liever nog 50mm blad monteren, dus ik ben dan benieuwd wat voor winst daar mee te behalen valt. Als je daar voordeel uit wil halen, heb je het al gauw over een 15 kw motor en een aandrijver. En de meeste lintzagen die niet specifiek als herzaag zijn gebouwd , vouw je dubbel bij de hiervoor benodigde zaagspanning. Vandaar dat ik benieuwd was naar je redenen om voor zo'n zwaar blad te gaan.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
592
138
58
Linter
Ik begrijp wel dat je zelf hout wil zagen, maar 20 cm uit de hand gaat prima met een 25mm blad. Jij wil een 40 en liever nog 50mm blad monteren, dus ik ben dan benieuwd wat voor winst daar mee te behalen valt. Als je daar voordeel uit wil halen, heb je het al gauw over een 15 kw motor en een aandrijver. En de meeste lintzagen die niet specifiek als herzaag zijn gebouwd , vouw je dubbel bij de hiervoor benodigde zaagspanning. Vandaar dat ik benieuwd was naar je redenen om voor zo'n zwaar blad te gaan.

Dan scheelt er wat anders. Lukt mij niet om een rol van 20 à 30 deftig te zagen met een lint van 25mm
met die brede geen probleem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.