Zaaglinten

Antonius61

Nieuw lid
28 mei 2020
8
0
62
Ede
Beste mede houtliefhebbers,

Een vraag aan de 'doorgewinterde' lintzaaggebruikers: welke shops zijn bij jullie over het algemeen favoriet om zaaglinten te bestellen? Er is zoveel aanbod en ik zie niet zo snel het nodige (kwalitatieve) onderscheid, maar dat komt natuurlijk omdat ik nog een beginner op dit gebied ben. Ik lees graag jullie advies.

Hartelijke groet,

Anthony
 

mawil

Nieuw lid
18 jun 2012
13
3
Vroeger heb ik bij Tuffsaws linten besteld en deze waren prima. Aangezien die nu moeilijk leverbaar zijn moest ik voor mijn lintzaag ergens anders op zoek gaan.
Ik ben heel fervent online koper maar wou eens iets in de regio proberen. Mijn zaagbladen laat ik ook altijd in de buurt slijpen en niet online. Het bedrijf (Gereedschapsslijperij Mechelen | De Arend: cirkelzagen, frezen, beitels) waar ik nu ga met mijn zaagbladen kan ook alle maten lintzagen leveren.
Deze hebben geen online shop omdat ze vooral voor lokale zelfstandigen werken of grotere bestellingen op factuur.
Lokale handelaars zijn meestal ook bereid om advies te geven als je erom vraagt, ook al is het maar voor 1 lint.

Misschien een idee om zo iemand in de buurt te zoeken?
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Je kan ook eens SPOO in Tildonk proberen.
Hebben zelfs een ophaaldienst en een zeer uitgebreid assortiment in zaaiglinten, zaagbladen en freesgereedschap.
En een hersteldienst
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat is nuttige informatie (als mede-bezitter van een grote oude lintzaag). Konden ze je niet helpen omdat ze geen brede en/of dikke linten in het assortiment hebben, of had je gehoopt dat zij je de correcte lengte konden vertellen, of wat?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Lijkt me vreemd. Als ze zaaglinten van de rol maken, kunnen ze een lint maken van elke lengte die je wil.
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Doall Dordrecht. Eigen fabricage, prima zagen. Zullen vast niet de goedkoopste zijn en slijpen doen ze volgens mij niet. (Voor mij zinloos, ik zaag door tot ze breken.)
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Dat is nuttige informatie (als mede-bezitter van een grote oude lintzaag). Konden ze je niet helpen omdat ze geen brede en/of dikke linten in het assortiment hebben, of had je gehoopt dat zij je de correcte lengte konden vertellen, of wat?
Ze hadden de juiste breedte niet.
Van 6 tot en met 25 mm heb ik namelijk meer dan honderd linten. Maar zocht dus breeder. Indien je ooit smalle linten nodig hebt laat je maar iets weten. Zijn langer dan 5m en denk dat de langste 6.3 m is.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik heb bladen in 2 tpi gekocht bij www.saegeblatt-shop.de. Met geharde tanden in 5650x35x0.8 2 tpi kwam dat sept 2019 op een 33 euro per blad + 10 euro verzending. Breder dan 40/42 gaan ze niet.

Grover gaat ook, als je zegt dat je een Woodmizer o.i.d. hebt, is 1 TPI ook geen probleem. Let wel dat er een punt komt dat je het hout machinaal moet doorvoeren, en met 2 tpi zit je bij ronde stammen daar al lang voorbij, volgens mij.

En geharde punten of niet, een spaanplaatschroef vernaggelt je lintzaag.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: houtdraaierke65

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Ik heb bladen in 2 tpi gekocht bij www.saegeblatt-shop.de. Met geharde tanden in 5650x35x0.8 2 tpi kwam dat sept 2019 op een 33 euro per blad + 10 euro verzending. Breder dan 40/42 gaan ze niet.

Grover gaat ook, als je zegt dat je een Woodmizer o.i.d. hebt, is 1 TPI ook geen probleem. Let wel dat er een punt komt dat je het hout machinaal moet doorvoeren, en met 2 tpi zit je bij ronde stammen daar al lang voorbij, volgens mij.

En geharde punten of nuet, een spaanplaatschroef vernaggelt je lintzaag.
Dat is inderdaad een interessante prijs.
Heb via BIMAC rond de 80 euro betaald voor 5400 *45.
Dikte weet ik niet van buiten.
Bij levering bleek ze 5700 lang te zijn.
Dus wordt of vervangen, of ingekort met nieuwe las op dezelfde plaats
 

Antonius61

Nieuw lid
28 mei 2020
8
0
62
Ede
Allen hartelijk dank voor de nodige bedrijfsnamen en info! Ik kan even vooruit met oriënteren. Tuffsaws (levert voorlopig niet op het continent las ik) en de Houtdeler had ik ondertussen ook gevonden. De bedrijven in Duitsland en Vlaanderen zien er ook veelbelovend uit. Ik zal zeker m'n eerste lintzaagervaringen met jullie delen.
Hartelijke groet, Anthony
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.769
738
Enschede, Twente
Grover gaat ook, als je zegt dat je een Woodmizer o.i.d. hebt, is 1 TPI ook geen probleem. Let wel dat er een punt komt dat je het hout machinaal moet doorvoeren, en met 2 tpi zit je bij ronde stammen daar al lang voorbij, volgens mij.

Let op — de richtlijn is dat je ten allen tijde 3 of 4 tanden in het hout moet hebben. 1 TPI houdt dan in dat het materiaal 8 tot 11 cm dik is — daar heb je best een sterke motor voor nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: houtdraaierke65

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Kunnen jullie mij uitleggen wat de winst is van het gebruiken van zo'n zwaar blad? En dan op een gewone lintzaag, zonder loopwagen en zonder aanvoerder.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.