Welke vloer in werkplaats?

BertBeekmans

Actieve deelnemer
14 okt 2016
57
21
Haarsteeg
Ik heb mijn cement dekvloer moeten reviseren, de toplaag liet op diverse plekken los. Loszittend materiaal verwijderen; schuren,; 2 lagen 2k pu onder coating, 6mm egaline en dan 2 lagen 2k pu rolvloer waarvan de bovenste anti slip. Best een klus dus en €80 per m2 . Ik ben er wel heel blij mee.

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
181
63
41
Terneuzen
Bij mij ligt er een 2cm dikke massief eiken vloer in de werkplaats. Zwevend gelegd. Erg fijn. Wel opletten met fijn zaagsel, dan is het best glad. Makkelijk schoon te maken met de bezem.

SB1987

Nieuw lid
3 mrt 2022
7
1
België
Veel oplossingen. Maar voor wat? Waarom kun je de vloer niet stofzuigen, of gewoon vegen?

Mijn werkplaats heeft ook een beton vloer. Prima te stofzuigen of vegen. Zelfs op een deel van de vloer dat niet gevlindert is.
Tuurlijk ga je altijd stof hebben als je met hout bezig bent, maar ik begin toch meer en meer waarde te hechten aan een mooie werkplaats (of misschien teveel JSK Koubou filmpjes gekeken :)). Ik besef dat ik altijd ga moeten vegen nadat ik wat heb zitten klussen, maar ik wil dat het er ook wat strakker gaat uitzien straks. Naast de PVC kliktegels ben ik ook OSB plaat aan het overwegen (zoals hierboven ook vermeld). Daar nog iemand ervaring mee als vloer?

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.140
2.927
Klein-Brabant, Vlaanderen
tegels zijn voor mij de beste keuze wanneer je machines op wielen hebt
alternatieven komen in aanmerking, voor zover ze voldoende hard zijn
tegen koude voeten heb je isolerend materiaal nodig zoals rubber, osb, enz
nadeel is dat die te zacht zijn voor machines

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.