Welke stofzuiger ?

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Inderdaad, geen probleem met Festool om machines uit een ander land te registreren.
Mijn RO90 van bij gerschwitz hadden ze zelfs zelf voor mij geregistreerd, heb vorige maand een OF2200 set gekocht bij axminster in promo voor praktisch €250 minder dan hier.
Heb die wel zelf moet registreren en dan moet je het dealer nummer van de verkoper opvragen voor het formulier.

Waarom heb je de LE genomen?
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Moet je perse "Schrijnwerk" oid in de statuten hebben staan, en hoef je dan geen btw te betalen?

en wat houdt het "cleantex" in. Ik zie dat bij de ctl26 staan.
Zit er veel verschil in de midi en de ctl26?


hoi, ik heb ben ook maar net Gerschwitz ontdekt via dit forum en dacht ook gelezen te hebben dat garantie geen probleem zou zijn...
Ik kan ze helaas niet inbrengen, heb wel BTW nummer maar geen 'schrijnwerk' in de statuten ;-)
 

PBT

Actieve deelnemer
lijkt mij dat je elke stofzuiger als bedrijsstofzuiger kan kopen, maar omdat XXL66 er ook nog een dominofrees bij heeft gekocht word het een ander verhaal als je dit wil inbrengen in bijvoorbeeld een administratiekantoor
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Maar als ik het goed begrijp, zijn de prijzen bij Gerschwitz zonder meer al lager dan in Nederland en hoef je, als je een kvk nummer hebt, ook de BTW niet te betalen?
Is dat correct?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Maar als ik het goed begrijp, zijn de prijzen bij Gerschwitz zonder meer al lager dan in Nederland en hoef je, als je een kvk nummer hebt, ook de BTW niet te betalen?
Is dat correct?

Bij Gerschwitz vragen ze (bij mij toch) eerst een kopie van je inschrijving bij de btw of zo. Sommige webshops doen dat, anderen niet. Vooraleer ze de btw weglaten.
De BTW kan enkel wegvallen als je in een ander land koopt, in eigen land betaal je altijd de btw. Je krijgt die meestal nooit echt terug, ze tellend die gewoon af van de de btw die jij aan de staat moet betalen.

Bij webshops zoals toolnation heb je ook goede prijzen en geen verzendkosten, daar moet je ook nog rekening mee houden. Als ik bestel waar er verzendkosten zijn dan ben ik geneigd om meer te nemen dan wat ik nodig heb, uit schrik om een week later opnieuw te loeten bestellen en transportkosten betalen.
 

PBT

Actieve deelnemer
niet geheel waar benchworks. Als ik bijvoorbeeld €2000 aan btw BETAAL (aankoop machines, bus en materialen e.d.), en ik ONTVANG €500 aan btw (door mij verstuurde facturen), krijg ik de overige €1500 aan btw gewoon teruggestort op mijn bankrekening.
Daarbij komt ook nog eens dat als ik meer dan €2201 excl btw investeer (een investering is een gebruiksvoorwerp (accuboor, frees e.d.) met een aankoopbedrag boven de €450, dus geen verbruiksvoorwerp (scharnieren, sloten, schroeven e.d.) ik een bepaald percentage van mijn inkomen mag aftrekken.

Ik heb nog niet in het buitenland gekocht, maar ik weet wel dat er bij een intracommunautaire levering (lees, buitenlands bedrijf leverd aan een NL bedrijf) geen btw betaald hoeft te worden. LET OP, dit gaat enkel en alleen als je een geldige KVK inschrijving en een geldig BTW-nummer hebt.

Wat benchworks zegt met webshops waar je verzendkosten betaald heb ik zelf ook een handje van. Altijd net wat te veel bestellen:D. Toolnation berekent geen verzendkosten vanaf € 100 excl. btw.
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Wat moet ie van mij dan gedacht hebben, er was nog een domino frees bij ook ! De pakjes zijn al 24u geleden geleverd en ik heb ze nog steeds niet uitgepakt, omdat ik m'n ziek vrouwke moet helpen in het huishouden, maar kijk, dat word beloond !
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Onder de 450 euro word het ook gewoon van je winst afgetrokken hoor maar dan in 1 keer als het meer kost als 450 euro kan het in meerdere jaren afgetrokken worden net wat belasting technisch het bete uitkomt. Bus mag bv in 3 jaar maar ook in 5 jaar. Schroeven en scharnieren kunnen ook van de winst af als je dat op voorraad heb liggen
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Amaai PBT, het nadeel van zelfstandige te zijn is dat je geen houtbewerkings-gebonden cadeaus meer krijgt "want je kan kan het zelf toch goedkoper hebben zonder btw" :mad:

Over die BTW enz... de regels lijken niet helemaal hetzelfde hier in België, als je echt te veel btw betaald dan krijg je het ook terug. Dit jaar kwamen toevallig de frees en bedrijfswagen die ik besteld had dezelfde maand binnen, dat was even slikken. En omdat ik de btw op voorhand al voorschiet op basis van wat de boekhouder zegt, heb ik dat trimester evenveel btw betaald als in één jaar. Gelukkig kreeg ik dat dan ook terug (een paar maanden later weliswaar)

Hier is er geen minimumbedrag voor een investering dacht ik, alles wat je minstens 4 jaar lang of zo zal gebruiken zit bij de investeringen gerekend. Daarom tellen ze 4 jaar lang slechts 1/4 van de waarde af van je theoretische inkomsten. Zeker in het begin is dat vervelend als je veel investeert, want wanneer de boekhouder zegt "je hebt 1000 winst dit jaar" dan heb je in de praktijk misschien maar 300 winst, en toch word je belasting berekend op die theoretische 1000, en betaal je dan 300-400 belastingen :mad:
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Amaai PBT, het nadeel van zelfstandige te zijn is dat je geen houtbewerkings-gebonden cadeaus meer krijgt "want je kan kan het zelf toch goedkoper hebben zonder btw" :mad:

Over die BTW enz... de regels lijken niet helemaal hetzelfde hier in België, als je echt te veel btw betaald dan krijg je het ook terug. Dit jaar kwamen toevallig de frees en bedrijfswagen die ik besteld had dezelfde maand binnen, dat was even slikken. En omdat ik de btw op voorhand al voorschiet op basis van wat de boekhouder zegt, heb ik dat trimester evenveel btw betaald als in één jaar. Gelukkig kreeg ik dat dan ook terug (een paar maanden later weliswaar)

Hier is er geen minimumbedrag voor een investering dacht ik, alles wat je minstens 4 jaar lang of zo zal gebruiken zit bij de investeringen gerekend. Daarom tellen ze 4 jaar lang slechts 1/4 van de waarde af van je theoretische inkomsten. Zeker in het begin is dat vervelend als je veel investeert, want wanneer de boekhouder zegt "je hebt 1000 winst dit jaar" dan heb je in de praktijk misschien maar 300 winst, en toch word je belasting berekend op die theoretische 1000, en betaal je dan 300-400 belastingen :mad:


In nederland krijg je ook alle btw terug die je bedrijfsmatig betaald hoor je krijgt dit terug aan het eind van het kwartaal alleen als je bedrijfsmatig ook btw heb ontvangen b.v. Van je klanten bij een opdracht dan word de ontvangen btw en de betaalde btw met elkaar verrekend. In nderland mag je ook versnelt afschrijven als dat voor je eigen bedrijf beter uitkomt ik schrijf wel eens een machine af op 1 klus omdat ik hem speciaal voor dat werk gekocht heb.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Hoi ik heb zelf ook een CTL 26 en vond de zakken ook duur. Tip van de Festool vertegenwoordiger; als de zak vol is een hoek eraf knippen en leeg gooien. Daarna goed omvouwen en dicht nieten, en kan weer gebruikt worden. Dit kun je wel een aantal keer doen voor je aan een nieuwe toe bent. Zuinige Hollanders hè !
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Aangepaste zakken op FOG, welliswaar voor een CTL Midi.
Misschien ook te overwegen voor een 26/36 series.
p1080310.jpg
p1080311.jpg
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
In de fine woodworking hadden ze de stofzuigzak aan de boven kantlosgemaakt om te leegen en dan om een pvc pijp heengevouwen en daarover heen een pvc pijp 1 maat groter met een geschulpde kant erover heen dan is het net een longlife zak
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.