Welke stille draagbare compressor kopen ?

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.451
397
Dordrecht
tot nu toe heb ik die gebruikt om mijn autobanden op te pompen + om met het luchtpistool schuurstof weg te blazen
vroeger had ik een bostitch/stanley van 6 l
dus even veel volume als de fini
het valt mij op dat die, wanneer die ie niet in het stopkontakt steekt maar toch op 8 bar staat, amper in staat is om 1 band van 3,5 naar 4 baar te brengen + bij gebruik met het luchtpistool direct aanslaat om weer bij te vullen
die ervaring had ik met de bostitch/stanley niet
volgens mij dien ik enkel de inhout ( 🤣 ) + het aantal bar te vergelijken
bij beide 6 l + 8 bar
zie ik iets over het hoofd ?
noot: binnenkort schiet ik er brads mee
Misschien is de ondergrens van de druk anders ingesteld?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.169
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
Misschien is de ondergrens van de druk anders ingesteld?
terechte bedenking
de druk daalt met het luchtpistool en de compressor in het stopkontakt snel tot onder de 4 bar
en dat vind ik raar
naar mijn gevoelen duurde dat bij de bostitch/stanley langer
binnenkort weet ik hoe met met brads verloopt
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.137
2.624
Als die stanley een groter slagvolume heeft, kan hij meer bij pompen. Meestal staan de pressostaten op 6 bar start en 8 bar afslag. Maar zo'n klein compressortje kan het nooit voor pompen als je je luchtpistool open houdt.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.169
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
Als die stanley een groter slagvolume heeft, kan hij meer bij pompen. Meestal staan de pressostaten op 6 bar start en 8 bar afslag. Maar zo'n klein compressortje kan het nooit voor pompen als je je luchtpistool open houdt.
'open' is veel geschreven
ik gebruikte mijn luchtpistool om schuurstof weg te blazen
eerder dan om de compressor leeg te laten lopen
de bostitch/stanley leek mij over een langere adem te beschikken, en niet direct tot 4 bar te zakken
helaas kan ik niet meer vergelijken
ik heb die bostitch reeds 2 x voor telkens 50 euro laten herstellen
bij een 3de herstelbeurt zou die mij zo veel extra gekost hebben als een nieuwe fini
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.076
395
Een luchtpistool gebruikt ontzettend veel lucht.

bij een niet aangesloten compressor is hij dan ongeveer net zo snel leeg dan bij het volledig opendraaien van het vocht aftap kraantjes.

die van mij slaat ook gelijk aan bij een luchtpistool. ik kan een paar keer schieten voordat hij aanslaat en in een normaal tempo doorschieten met een draaiende compressor. de tankinhoud van mij compressor is 3 liter
 

Jan.

Actieve deelnemer
8 nov 2021
273
76
Oldenzaal
Ik heb een groot dakbeschot met 3 man gedaan met mijn constructietacker en geen enkel probleem met een goede 24(?) liter compressor. Die kwam geen moment tekort.
Geen idee wat je ermee zou moeten doen om daarmee tekort te komen. Dan werk je volgens mij echt met een hele ploeg, want met pasmaken, aanvoeren en plaatsen materiaal gaat die tacker prima kunnen opbouwen om het bij te houden. Maar goed, kan ook aan mij liggen, zoals gezegd...
Die 6 liter is daar niet voor, die is met een paar spijkers aardig leeg.
Ik ben ook wel benieuwd naar die accutackers. Zie ze steeds vaker langskomen en milwaukee heeft ook een paar types en daar heb ik accu's van dus mogelijk interessant. Die slangen zijn op een dak niet echt lekker.
Die gasdingen heb ik gehad, maar dat beviel minder. Geen fijn systeem voor meer sporadisch gebruik. Iedere keer weer gedoe als ik ze even nodig had. Voor een hele vloer ofzo werkt met wel best.
Als je toch de M18 accu's hebt zou ik zeker de Milwauke FFN gaan testen. Ongeveer 1.5 accu nodig voor een [zadel] dak van een doorsnee vrijstaande woning. En ik vind de Milwaukee vele malen beter dan de DeWalt die redelijk topzwaar is en minder snel schiet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Emilio

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.169
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
de fini siltek s/6 voldoet bij gebruik met minibrads (0,6 mm)
het blijft uiteraard een kleine compressor
maar hij is stil, redelijk draagbaar en goedkoop
voor het grotere werk heb ik er een van 50 lt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.