Ik heb zo vroeger nog een verzamel doos gekocht in DHZ ... wat een rommel was me dat ..
Koppen braken inderdaad heel snel af .. en dan had ik nog niet eens eeen impact .
Vroeger was ook nogal fan van Square bits .. heb er ook nog een hoopje zelftappers van liggen .. schiet je minder snel van . ( de kreg pocketschroeven zijn ook zo die ik nu recent gekocht heb )
Maar gebruik nog altijd meest PZ2 .. en soms Torx .. hangt er beetje van af voor wat .
Philips gebruik ik het minst van al .. enkel Gipsplaatschroeven hebben nog vaak Philips .. daar heb ik er ook nog wel paar 100den van ..
Die durf ik ook nog wel eens gebruiken voor in hout ..om snel es iets te schroeven .
Maar hangt idd allemaal van gebruik af .. denk niet dat je veel verschil merkt bij schroefjes van 3,5x16 ..waarmee je haakje vastschroeft of een scharniertje .
Wat je wel kan hebben bij heel goedkope schroeven vind ik .. is dat de bit niet strak past ..( en dat is hatelijk uiteraard )
Heb hier vorig jaar een kast gemaakt in MDF en heb die geschroeft met Spax MDF schroeven ( met freeskop en boort punt en torx kop ) en moet zeggen dat ging wel goed ... maar die waren wel vrij prijzig ...
Reisser heb ik ook schroeven van .. is het vaste merk van lokale DHZ hier in de buurt .. en die zijn nog goed betaalbaar ..
Wat ook in de meeste dhz zaken hier ligt is Paco Star & PGB Fasteners .. die zijn ook wel ok prijs/kwaliteit .
http://www.pgb-europe.com/continuo/web/pages/nl/Brands