Welke houtsoort/dikte en waar verkrijgbaar.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.240
1.123
Kijk ook eens bij Brentjes (Haelen en Gronsveld). Die hebben berken in 18 mm in BB/BB. Je zou ook Starplex kunnen overwegen. Met beiden heb ik goede ervaringen. Brentjes zaagt alles op maat en die doen dat goed (juiste maat en mooie zaagsnede).

Kisajera

Nieuw lid
30 dec 2025
17
2
Zuid Limburg
Nogmaals bedankt voor de tips. Ben net even bij twee gamma filialen geweest. De playlten waren daar met 20% dus 116 eu per plaat leek me een goede koop. Helaas zoals genoemd stonden deze allen rechtop en echt volledig kromgetrokken aan de bovenkant.. zo zonde. De kleine platen (122x61) zagen er echt goed uit met 13 lagen terwijl de grote platen maar 7 lagen hadden en veel gaatjes erin. Ik ga morgen eens langs een aantal van de geadviseerde houthandels, Aachen/Maastricht allemaal te doen. Heb voor redelijk geld nieuw gereedschap gekocht om dit mooi te kunnen maken dus ik wil ook gewoon goed/mooi hout hebben

• Leuk
Waarderingen: Henk H en Charel09

G.G.

Actieve deelnemer
20 aug 2024
134
70
Wezep
Weet niet of je een Hubo bouwmarkt in de buurt hebt, is vaak wat duurder maar de kwaliteit is in mijn ervaring wel een stuk beter. Ook het om maat zagen gaat in mijn ervaring daar een stuk beter dan bij de Gamma…

13 lagen terwijl de grote platen maar 7 lagen
Was de 7 laags geen underlayment? Populier is volgens mij doorgaans 9 laags,
Berken 13, en underlayment 7.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.