Ik heb van de longarts te horen gekregen dat ik mijn halfgelaatsmasker beter kan gaan inruilen voor een volgelaatsmasker, als ik mijn hobby nog veel langer wil uitoefenen. Los van de vraag of dat nu echt zoveel uitmaakt qua filteren moet ik toegeven dat het comfort van mijn oude masker (3M 7500) niet zodanig is dat ik het altijd netjes opzet. In combinatie met een veiligheidsbril en oorkappen is het niet altijd aangenaam dit alles op je hoofd te hebben. Het helpt daarbij vast niet dat ik lang haar heb dat steeds vast komt te zitten in de hoofdband van het masker.
Dus ben ik me aan het oriënteren op een volgelaatsmasker. Hierbij zie ik steeds 2 producten naar voren komen in de lijstjes met "goede" keuzes: 3M Versaflo (ik denk dan aan de TR-600) en de Sundström SR500. Over de 3M kan ik veel informatie vinden en ook veel recensies. Over de Sundström minder. De Versaflo lijkt iets duurder te zijn, maar als het verschil zich vertaalt in zuiverder lucht en/of meer draaggemak, dan is het me dat waarschijnlijk wel waard.
Voordat ik de knip trek dacht ik jullie kennis eerst maar eens aan te boren. Hebben jullie ervaring met dit soort systemen en wat gebruiken jullie het liefste qua veiligheid en comfort?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Dus ben ik me aan het oriënteren op een volgelaatsmasker. Hierbij zie ik steeds 2 producten naar voren komen in de lijstjes met "goede" keuzes: 3M Versaflo (ik denk dan aan de TR-600) en de Sundström SR500. Over de 3M kan ik veel informatie vinden en ook veel recensies. Over de Sundström minder. De Versaflo lijkt iets duurder te zijn, maar als het verschil zich vertaalt in zuiverder lucht en/of meer draaggemak, dan is het me dat waarschijnlijk wel waard.
Voordat ik de knip trek dacht ik jullie kennis eerst maar eens aan te boren. Hebben jullie ervaring met dit soort systemen en wat gebruiken jullie het liefste qua veiligheid en comfort?
Alvast bedankt voor het meedenken!