Wat zijn jullie winterprojecten

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Zijn ook mijn projecten werkplaats inrichten en werkbank maken... Heb een paar oude bankschroeven via marktplaas gekocht
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Idem hier. Mijn grootste winterprojecten zijn een nieuwe vloer en werkbank in de werkplaats. Tussendoor zou ik ook nog een "pipe in the hat"-pijp willen maken om deel te nemen op het amerikaanse pipemakersforum. De deadline daarvoor is begin februari.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Mijn winterproject is eigenlijk mijn beitelproject. Ik heb straks een paar dagen vrij rond de kerst en de jaarwisseling, en ik denk dat ik dat een aardig eindje gekomen ben met het project.
Verder staan er nog wat markeermesjes op het programma en een beeldhouwklopper met zo'n messing kop.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Nou, eerst eens gaan opruimen, want het is een puinhoop in mijn werkplaatsje. En daarna heb ik nog een stapeltje notenhout staan dat tot een eetkamertafel omgetoverd moet worden. Ik zie er nog een beetje tegenop hoe ik dit ga handelen. 1 zo'n plank weegt al meer dan ik op kan tillen.

platen.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
306
Heelsum
Hoi Seek, moet ik je komen helpen lossen? kan ik het zo overladen in mijn auto.... in mijn eentje :) wil altijd helpen he...
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ja daar is 'tie toch voor? Ideale auto voor zulk werk (Volvo Duett). Er past makkelijk 2 kuub hout in.

Volgens mijn filosofie, als je een beetje netjes omgaat met de auto, blijft hij in betere staat als je hem gebruikt. Ik ben eerder geneigd om regelmatig onderhoud te plegen en reparaties te doen met een auto in gebruik, dan met een auto die alleen maar in de garage staat.

Gelukkig is de stapel al gelost (maak je geen zorgen Scheppie). Het is meer het idee, hoe ga ik dit klein krijgen? Daar zit gewoon heel veel werk aan vast.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Momenteel een nieuw plafond in de badkamer aan het zetten (schiet alleen niet echt op met een ontstoken schouder :mad:) en ook hier is het grote winterproject de garage/werkplaats. De bedoeling is om het geheel te isoleren, een herindeling van werkbanken en stellingen/opslag en electra aanleggen. Genoeg te doen dus.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Ik heb mijn winterproject uitgesteld omdat het kastje te rot was om hem nog op te knappen. hem nu maar opnieuw maken en hem vervangen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Momenteel een nieuw plafond in de badkamer aan het zetten (schiet alleen niet echt op met een ontstoken schouder :mad:) en ook hier is het grote winterproject de garage/werkplaats. De bedoeling is om het geheel te isoleren, een herindeling van werkbanken en stellingen/opslag en electra aanleggen. Genoeg te doen dus.

Plafond is ondertussen dicht, gestuct, geschilderd en voorzien van verlichting en afzuiging. Verder is vandaag de aannemer langs geweest (tja, soms moet je toch wat uitbesteden) om eea te bespreken voor een nieuw dak op de garage (isolatie met sandwichpanelen en 'nieuwe' pannen er op). Dit gaat binnenkort gebeuren als de vorst/sneeuw er een beetje vanaf is, daarna zelf zelf aan de binnenkant aan de slag. De eerste grote stappen zijn dus gezet :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.