Wat is wijsheid? (Gaat over een zaagtafel)

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.207
568
Bij verder bekijken van de machine kwam ik er achter dat er een demper in de machine aanwezig is, deze hing bij mij los 😔.
Is er iemand die mij kan vertellen wat de functie van de demper is.

Uit de handleiding, pagina 79:
- Een demper zorgt ervoor dat het zaagaggregaat gelijkmatig over de gehele treklengte terugloopt. Als dat niet het geval is, kan de demper door de boring [2-5]opnieuw worden afgesteld.

Ben ik de enige die handleidingen leest :rolleyes::unsure: ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wickednick

Roodborst

Actieve deelnemer
5 dec 2019
70
12
Zuid-oost Brabant Geldrop
Uit de handleiding, pagina 79:
- Een demper zorgt ervoor dat het zaagaggregaat gelijkmatig over de gehele treklengte terugloopt. Als dat niet het geval is, kan de demper door de boring [2-5]opnieuw worden afgesteld.

Ben ik de enige die handleidingen leest :rolleyes::unsure: ?

Ik
Uit de handleiding, pagina 79:
- Een demper zorgt ervoor dat het zaagaggregaat gelijkmatig over de gehele treklengte terugloopt. Als dat niet het geval is, kan de demper door de boring [2-5]opnieuw worden afgesteld.

Ben ik de enige die handleidingen leest :rolleyes::unsure: ?
Of je de enige bent weet ik niet maar ik zal hem ook eens gaan lezen. Bedankt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.737
2.596
Gaanderen
Uit de handleiding, pagina 79:
- Een demper zorgt ervoor dat het zaagaggregaat gelijkmatig over de gehele treklengte terugloopt. Als dat niet het geval is, kan de demper door de boring [2-5]opnieuw worden afgesteld.

Ben ik de enige die handleidingen leest :rolleyes::unsure: ?
Ik denk dat je een van de weinige bent. Zelf lees ik meestal alleen de gebruiksaanwijzing als ik problemen krijg.
Of ik moet de machine niet kennen.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.207
568
Van jou begrijp ik het wel, Wim. Jij hebt een heel arsenaal door je handen gehad.
Maar als ik een (voor mij) nieuwe machine in handen krijg waar een onderdeel niet op de juiste manier bevestigd lijkt zou ik toch direct de papieren induiken, in ieder geval als mij niet direct duidelijk is hoe het zou moeten zitten.

Ik vind het bij wat complexere apparaten sowieso geen verspilde tijd. Er staan nog wel eens bruikbare tips in, handigheidjes waar je anders pas na wat gestuntel achter komt. En soms zijn ze gewoon te grappig om ongelezen te blijven, vooral als ze door vertaalmachines of duidelijk niet-ter-zake-kundigen zijn opgesteld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wickednick

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.737
2.596
Gaanderen
Ja Kor die laatste twee kunnen op de lachspieren werken. Verder is het lang niet altijd verspilde tijd. En er ontbreken vaak belangrijke zaken. Neem nu eens een bovenfrees. Daar zou een boek bij moeten waarin beschreven word hoe en wat je er allemaal mee kan. Ja nu kan je er op youtube veel over vinden. Maar dat was er heel lang niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.