Wasmachine verhoger

NickvanE

Nieuw lid
16 jul 2017
7
2
Hallo allemaal,

Mijn eerste post hier. Ik had me al veel eerder aangemeld blijkbaar, maar nooit actief er iets mee gedaan. Daar wil ik nu verandering in brengen :)

Mijn daadwerkelijk vraag:
Ik wil een kast in mijn bijkeuken bouwen waar onze wasmachine en droge komt te staan. Ik wil deze graag verhogen en was me daar in aan het verdiepen en of ik dit misschien zelf kan doen
Nu beweert een aanbieder dat ze sokkels, met lade, van 100% MDF aanbieden. Ik kan me niet voorstellen dat dit werkt.
Hebben jullie daar een ander idee over of tips hoe ik dit het beste kan doen?
Alvast bedankt!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.104
2.613
Waarom zou die mdf kast niet werken? De belasting is vooral op afschuiving. Dot deuvels er in en verder geen probleem.
 

NickvanE

Nieuw lid
16 jul 2017
7
2
Sorry voor de late reactie. Bedankt voor het meedenken.
Ik dacht namelijk dat MDF daar niet sterk genoeg voor zou zijn omdat het losse vezels zijn.
Ik ga de tip voor deuvels in ieder geval meenemen.
Bedankt
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
was me daar in aan het verdiepen en of ik dit misschien zelf kan doen
wat je zelf ni kan, kan je leren
voldoende leermeesters hier
Nu beweert een aanbieder dat ze sokkels, met lade, van 100% MDF aanbieden. Ik kan me niet voorstellen dat dit werkt.
wat is 'een aanbieder' ?
zeffbouwer of winkelketen ?
heb je een omschrijving ?
welke mdf is het ?
hoe dik ?
afwerking ?
regels tussen de stijlen of er onder ?
 

NickvanE

Nieuw lid
16 jul 2017
7
2
wat je zelf ni kan, kan je leren
voldoende leermeesters hier

Dat is goed om te horen. Daar wil ik graag gebruik van maken
wat is 'een aanbieder' ?
zeffbouwer of winkelketen ?
heb je een omschrijving ?
welke mdf is het ?
hoe dik ?
afwerking ?
regels tussen de stijlen of er onder ?
Ik weet niet hoe de regels zijn over het noemen van bedrijven. Vandaar dat ik initieel vaag erover bleef.
Het wordt aangeboden door wasombouw.nl (Wasmachine kast premium wit shop voordelig je bij Wasombouw! als voorbeeld)
Ik lees dat ze 33mm MDF gebruiken met een melamine coating.
En wat bedoel je met 'regels tussen de stijlen of eronder'?
 

Peter87

Nieuw lid
20 feb 2020
19
5
Sorry voor de late reactie. Bedankt voor het meedenken.
Ik dacht namelijk dat MDF daar niet sterk genoeg voor zou zijn omdat het losse vezels zijn.
Ik ga de tip voor deuvels in ieder geval meenemen.
Bedankt
Alles is sterk genoeg. Het is alleen zo dat het ene materiaal dikker moet zijn dan het andere om bepaalde krachten aan te kunnen.

De kast uit jou link gebruikt dus deuvels die het blad van MDF waar de machines opstaan op zijn plek houden.
De deuvels zitten in het midden dus je hebt effectief maar de helft over kwa dikte.
Klinkt spectaculair 33 mm maar is dus gewoon nodig om de machine te kunnen dragen.

Ik heb zelf ook zo iets gemaakt maar dan nog kasten erlangs en er boven.
Om het handzaam te houden tijdens het maken heb ik 1 blad OP de 2 kastjes gelegd die onder de machines staan.
Zo hoefde ik geen rekening te houden met deuvels en of de plank wel dik genoeg is.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik weet niet hoe de regels zijn over het noemen van bedrijven. Vandaar dat ik initieel vaag erover bleef.
we zijn hier gewoon om na A ook B te zeggen
maw info als 'een bedrijf als', 'het ziet er zo uit', 'een merk biedt iets met een snoer aan aan' vullen we snel aan met een directe link of met een foto
rond de pot blijven draaien, helpt niemand vooruit
op een zeker ogenblik is de uitdrukking 'kak of gene kak, de pot op' van toepassing
doelbewuste sluikse reclame is ongewenst
de link die je plaatste, laat ons toe onze mening te geven
Ik lees dat ze 33mm MDF gebruiken met een melamine coating.
kijk, dat is nu de info die ook wij nodig hebben
33 mm moet afdoende zijn
om trillingen te beperken, bestaan schuimmatten die je onder de machines kan schuiven
En wat bedoel je met 'regels tussen de stijlen of eronder'?
in de noordelijke nederlanden schrijven ze vaak 'staanders en liggers'
staanders zijn de vertikale delen
liggers de horizontale
beste opbouw is liggers bovenop de staanders, want dan is er hoofdzakelijk de vraag van afschuiving
ik denk dat @chevy dat reeds zo aangegeven heeft

de prijs is verantwoord
als je in het hout verder wil gaan, dan zou ik de plankenkoorts overwinnen, en dat zelf maken
je krijgt hier alle steun
 

NickvanE

Nieuw lid
16 jul 2017
7
2
Alles is sterk genoeg. Het is alleen zo dat het ene materiaal dikker moet zijn dan het andere om bepaalde krachten aan te kunnen.

De kast uit jou link gebruikt dus deuvels die het blad van MDF waar de machines opstaan op zijn plek houden.
De deuvels zitten in het midden dus je hebt effectief maar de helft over kwa dikte.
Klinkt spectaculair 33 mm maar is dus gewoon nodig om de machine te kunnen dragen.

Ik heb zelf ook zo iets gemaakt maar dan nog kasten erlangs en er boven.
Om het handzaam te houden tijdens het maken heb ik 1 blad OP de 2 kastjes gelegd die onder de machines staan.
Zo hoefde ik geen rekening te houden met deuvels en of de plank wel dik genoeg is.
Bedankt voor je inzicht. Zeker aangezien je hem zelf ook hebt gebouwd.
Bedoel je dat je 1 blad gebruikt hebt om beide machines op te zetten in plaats van 2 losse? Begrijp ik het zo goed? Heb je dan wel ook zo'n dikke plank gebruikt en van wat voor materiaal?
 

NickvanE

Nieuw lid
16 jul 2017
7
2
we zijn hier gewoon om na A ook B te zeggen
maw info als 'een bedrijf als', 'het ziet er zo uit', 'een merk biedt iets met een snoer aan aan' vullen we snel aan met een directe link of met een foto
rond de pot blijven draaien, helpt niemand vooruit
op een zeker ogenblik is de uitdrukking 'kak of gene kak, de pot op' van toepassing
doelbewuste sluikse reclame is ongewenst
de link die je plaatste, laat ons toe onze mening te geven
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik neem het mee voor de volgende keer.
kijk, dat is nu de info die ook wij nodig hebben
33 mm moet afdoende zijn
om trillingen te beperken, bestaan schuimmatten die je onder de machines kan schuiven
in de noordelijke nederlanden schrijven ze vaak 'staanders en liggers'
staanders zijn de vertikale delen
liggers de horizontale
beste opbouw is liggers bovenop de staanders, want dan is er hoofdzakelijk de vraag van afschuiving
ik denk dat @chevy dat reeds zo aangegeven heeft
Bedankt voor de info
de prijs is verantwoord
als je in het hout verder wil gaan, dan zou ik de plankenkoorts overwinnen, en dat zelf maken
je krijgt hier alle steun
Zo'n steuntje in de rug wordt gewaardeerd
 

Peter87

Nieuw lid
20 feb 2020
19
5
Bedankt voor je inzicht. Zeker aangezien je hem zelf ook hebt gebouwd.
Bedoel je dat je 1 blad gebruikt hebt om beide machines op te zetten in plaats van 2 losse? Begrijp ik het zo goed? Heb je dan wel ook zo'n dikke plank gebruikt en van wat voor materiaal?
Klopt 1 blad.
Ik heb de frames van bestaande kastjes gebruikt dus even uit mijn hoofd zat daar een blad van 10 mm spaanplaat op.
Ik had nog een stuk plaat staan van 18 mm multiplex en deze heb ik daar opgelegd en door geschroefd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.