Waarom ik een leidingzoeker heb gekocht

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Maar ehhhh, hoe bevalt de leidingzoeker, om daar even op terug te komen?
De leidingzoeker heb ik uitgeprobeerd op een stuk muur waarvan ik de loop van de leidingen precies ken, omdat ik die zelf heb aangelegd. Daar gaf hij de loop goed weer. Maar bij een paar schakelaars was ik na een halve meter gevoelsmatig "de weg kwijt" ten opzichte waar ik de leiding verwachtte.
Ik ga in ieder geval nog wel even verder met uitproberen zodat ik met vertrouwen een gat durf te boren.
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Heb de boel opgeborgen in een lasdoos en zal tzt de schakelaar wel open maken om te zien wat ik daar tegenkom en hoe ik dat ga oplossen.
Dat ga je hopelijk ook niet "even" doen, toch? :D
Maar hoe alles houtje-touwtje aangesloten zit/zat, komt me bekend voor. Was hier in huis ook zo toen we het kochten. Ik ben blij dat wij alles hebben gestript en opnieuw opgebouwd toen. Want ik kwam oa geelgroene draden (aarde) tegen waar gewoon stroom op stond...
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dat ga je hopelijk ook niet "even" doen, toch? :D
Maar hoe alles houtje-touwtje aangesloten zit/zat, komt me bekend voor. Was hier in huis ook zo toen we het kochten. Ik ben blij dat wij alles hebben gestript en opnieuw opgebouwd toen. Want ik kwam oa geelgroene draden (aarde) tegen waar gewoon stroom op stond...
Met twee kleine kinderen, de jongste is net 9 weken, ga ik sowieso niet snel de electra open maken:)
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
817
Omgeving Leiden
De leidingzoeker heb ik uitgeprobeerd op een stuk muur waarvan ik de loop van de leidingen precies ken, omdat ik die zelf heb aangelegd. Daar gaf hij de loop goed weer. Maar bij een paar schakelaars was ik na een halve meter gevoelsmatig "de weg kwijt" ten opzichte waar ik de leiding verwachtte.
Ik ga in ieder geval nog wel even verder met uitproberen zodat ik met vertrouwen een gat durf te boren.
Dank voor de update. Het zal wat tijd nodig hebben om dat apparaat te leren kennen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.