Vraag over werkbank

keestenk

Actieve deelnemer
5 jul 2016
159
39
Berkel en Rodenrijs
Goedenavond,

Ik ben bezig met het ontwerpen van een kleine werkbank. Ik vond op internet onderstaand ontwerp. Hier zal het waarschijnlijk op gaan lijken.
Ik wil het uit beukenhout maken. Dit hout ligt al jaren binnen. Ik heb eventueel ook nog essenhout voor het werkblad, mocht dit minder problemen geven.

Als ik het ontwerp bekijk zie ik dat het blad opgesloten wordt met de poten en de "side aprons". Zo vind ik meer modellen. Ik vraag me echter af of er op deze manier voldoende ruimte is voor de werking van het blad.

Het blad zal ongeveer 500mm breed worden.

Is er hier iemand die me gerust kan stellen, of kan ik beter voor een ander ontwerp gaan.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2026-02-24 220643.jpg
    Schermafbeelding 2026-02-24 220643.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.191
4.196
Wort bij veel werkbanken zo gedaan. Omdat het met schroeven of bouten in elkaar zit, kan het werken. Het zit niet gelijmd.

• Leuk
Waarderingen: keestenk

keestenk

Actieve deelnemer
5 jul 2016
159
39
Berkel en Rodenrijs
Maar krimpen kan het in dit geval niet meer lijkt mij? De "brace" is aan de poten gelijmd en zal dus niet meer kunnen bewegen. De front en back apron zitten daar strak tegenaan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.