Vraag over afwerking tafel

Joep2013

Nieuw lid
4 mei 2021
4
2
Drenthe
Hallo, ik ben hier eenmalig om een vraag te stellen aan kenners. Wij hebben onlangs een nieuwe massief eiken tafel gekocht. Na twee dagen zagen we bij kunstlicht allemaal cirkeltjes in het hout. Foto gemaakt, winkel benaderd, die hebben weer contact opgenomen met de fabriek en de tafel is weer opgehaald en zou opnieuw behandeld worden in de fabriek.
De tafel is nu terug, maar helaas met weer allemaal kringetjes (varkensstaartjes). Bezorger gaf aan het niet te zien, en dat als ik zo most zoeken naar de kringetjes het waarschijnlijk wel meevalt.
Ik plaats een foto, en krijg dan graag advies. Is dit acceptabel en ben ik gewoon te kritisch, of sta ik in mijn recht dat dit niet zou mogen bij een nieuwe tafel?

Bijlagen

• IMG-20210504-WA0002.jpeg
    IMG-20210504-WA0002.jpeg
    59,2 KB · Weergaven: 88
  • IMG-20210504-WA0000.jpeg
    IMG-20210504-WA0000.jpeg
    60,1 KB · Weergaven: 87

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
260
23
Dat zijn schuursporen. Te grove korrel, of te snel geschuurd kan hier een oorzaak van zijn.

• Leuk
Waarderingen: Athanor

jelmer

Post veel
10 jan 2009
1.795
420
Fryslân
Inderdaad schuursporen van zo te zien een roterende schuurmachine. Niet fijn genoeg geschuurd en/of korrels overgeslagen. Als het duidelijk te zien is, dan zou ik er persoonlijk niet mee akkoord gaan. Dit moet wel strak af te werken zijn.

SjoerdvR

Actieve deelnemer
6 jun 2016
260
23
Zeker voor dat bedrag zou je dit niet moeten mogen zien, maar in principe zou elke zichzelfrespecterende leverancier/maker dat niet moeten afleveren.
Misschien niet het antwoord wat je wilt horen, maar om dit weg te krijgen moet het nogmaals geschuurd en behandeld worden.
Van de vele ‘tafelcowboys’ van deze tijd weet ik niet of ze die moeite erin willen stoppen, of het afschuiven in de kleine lettertjes (let op, dit is een vooroordeel).

Joep2013

Nieuw lid
4 mei 2021
4
2
Drenthe
Zeker voor dat bedrag zou je dit niet moeten mogen zien, maar in principe zou elke zichzelfrespecterende leverancier/maker dat niet moeten afleveren.
Misschien niet het antwoord wat je wilt horen, maar om dit weg te krijgen moet het nogmaals geschuurd en behandeld worden.
Van de vele ‘tafelcowboys’ van deze tijd weet ik niet of ze die moeite erin willen stoppen, of het afschuiven in de kleine lettertjes (let op, dit is een vooroordeel).
Tafel is bij een gerenommeerde meubelzaak gekocht, die hebben direct actie ondernomen en contact opgenomen met de fabriek. Die hebben de foto ook gezien en hebben de tafel weer op laten halen en opnieuw behandeld, tafel is een week of 6 weggeweest en deze week weer teruggebracht, maar ik zie geen verschil.

Morgen de winkel maar weer bellen...

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
2.674
589
Klein-Brabant, Vlaanderen
volledig akkoord
te snel & grof geschuurd met een roterende of excentermachine
ik heb dat bij het schuren zelf reeds ervaren
maar dan herstel ik uit eergevoel mijn eigen fout
het lijkt er op dat ze jou willen sussen met het uitleg dat de machine heen & weer naar de fabriek geweest is
zou kunnen, maar de eindverkoper moet voor de kwaliteit instaan

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
3.401
77
Nijswiller
www.zwemfotoos.nl
Zijn inderdaad schuursporen van roterende schuurmachine.
Naar mijn mening zouden die helemaal niet gebruikt moeten worden voor interieur werk.
Mmm. ik weet niet wat je onder een roterende schuurmachine verstaat, maar met een random orbital sander is het bijna onmogelijk om dergelijke schuursporen over te houden - daar moet je feitelijk moeite voor doen...

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.