Vloeken in de kerk?? Einhell rood: is het wat?

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Klinkt dus als een goede deal :)
Heb met in mijn achterhoofd als extra kostenpost zijnde een tank benzine 150 euro geboden op een inca lintzaag op marktplaats.
De man heet Rob van Zanten, iemand van het forum mischien??
Kreeg vrij vlot een mail terug met de mededeling dat Rob accoord gaat met mijn bod.
Direct gereageerd natuurlijk, met de vraag of de machine technisch 100% in orde is.
Ook miste ik op de foto de haakse en parallel geleider, zou leuk zijn als die er ook bij zitten.
Dus in afwachting van een positieve reactie op mijn vragen, maak ik alvast een klein vreugde dansje :)

Dit is de advertentie:

http://link.marktplaats.nl/680733082
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
De lagers van de geleiding zijn na 4 jaar nog perfect, geen rare geluiden of speling.
Ook op de as van het zaagblad zit geen speling. Enige wat ik binnenkort zal moeten vervangen zijn de aandrijfriemen, want
beginnen af en toe wat slip te vertonen.

Wil je hem niet verkopen??
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
De einhell rood of blauw is prut
Van de oranje serie hebben ze kort wel eens betere machine's geleverd. Ik heb de einhell KGSZ 330, een beest van een machine, die 100x330mm kan zagen, gaat onder zware omstandigheden nu al 4 jaar mee, enige nadeel is de lastige hoekverstellingen.
Niet echt voor gebruik onderweg, weegt een kleine 32kg !
Bekijk bijlage 7951

Op de Nederlandse website zie ik alleen blauw en rood, en geen oranje?
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Hier schijnen er nog enkele te staan voor 199 euro.[h=3]Contact-informatie[/h]Handelsonderneming J.E. Klaucke ( Bedrijf )
4 jaar actief op Tweedehands.net
Bekijk alle advertenties

Assen
(Drenthe, Nederland)
Tel: 0592-373239
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Op de Nederlandse website zie ik alleen blauw en rood, en geen oranje?

De oranje versie's zijn er ook niet meer.
Ik gebruikte ook een einhell oranje zaagtafel voor vuil zaagwerk, ging ook altijd goed, toen die na 3 jaar aan vervanging toe was
kocht ik de rode versie, zat al bij nieuw speling op het zaagblad,, werd er gewoon bang van hoe dat zaagblad zwabberde, die staat dus nu gewoon stof te vangen in een hoek.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Heb een rode Einhell verstekzaag staan, waar ik toch wel zo'n €240 voor neertelde.
Na enig gebruik kwam ik erachter dat ik mijn geld beter had gespendeerd aan een tweedehands Dewalt radiaalzaag...

Zaagt niet zuiver, overal teveel speling en niet handig in gebruik.
Wordt heel zelden eens gebruikt, en uitsluitend voor grof werk.

Jammer van het geld, maar 'k had het moeten weten ;-)

"Beter een tweedehands machine van een goed merk, dan nieuwe rommel" is sindsdien mijn slogan, en heb me dat nog geen moment beklaagd!

Succes ermee!
Steven
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Heb een rode Einhell verstekzaag staan, waar ik toch wel zo'n €240 voor neertelde.
Na enig gebruik kwam ik erachter dat ik mijn geld beter had gespendeerd aan een tweedehands Dewalt radiaalzaag...

Zaagt niet zuiver, overal teveel speling en niet handig in gebruik.
Wordt heel zelden eens gebruikt, en uitsluitend voor grof werk.

Jammer van het geld, maar 'k had het moeten weten ;-)

"Beter een tweedehands machine van een goed merk, dan nieuwe rommel" is sindsdien mijn slogan, en heb me dat nog geen moment beklaagd!

Succes ermee!
Steven

yep, einhell rood kan rechtstreeks naar de schroot:)
 

hvb83

Nieuw lid
14 aug 2013
10
0
Ach ja, het is maar net waar je het voor gebruikt denk ik. Tijdens de verbouwing van m'n vorige huis heb ik een sleuvenzaag van Einhell voor €99 gekocht. Zodat ik netjes een paar nieuwe groepen kon bijplaatsen. In ons nieuwe huis heb ik op de hele bovenverdieping in de dekvloer gesleufd om de databekabeling kwijt te kunnen. Wellicht dat een duurdere machine exacter werkt, maar dat maakte hier niet uit. En huren was veel duurder uitgekomen. Voor het gebruik dus prima.

Sommige machines kan je in mijn ogen niet op besparen omdat het heel nauwkeurig luistert. Maar je kunt ook niet altijd alles van een A-merk kopen, want dan loop je leeg. Dan moet je soms de afweging maken: niet de machine hebben en wat anders moeten verzinnen, of een mindere machine hebben die je incidenteel gebruikt en daardoor meer kunnen, maar soms wel wat meer tijd verliezen in het werk.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
pfff, nu komen die visioenen van vroeger met de handzaag weer boven:(

welnee.....met een scherpe zaag vlieg je daar zo doorheen.....zo pak ik ook mijn balkjes wel eens.

ff grof met de handzaag, plankje erop en de bovenfrees erlangs met een kogelgeleider.

kwestie van geen zin om van zolder naar de berging te lopen, bosch eruit slepen, zagen, vegen, terugzetten en weer naar zolder ;-)
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
welnee.....met een scherpe zaag vlieg je daar zo doorheen.....zo pak ik ook mijn balkjes wel eens.

ff grof met de handzaag, plankje erop en de bovenfrees erlangs met een kogelgeleider.

kwestie van geen zin om van zolder naar de berging te lopen, bosch eruit slepen, zagen, vegen, terugzetten en weer naar zolder ;-)
\

Ja dan heb je het over een enkel balkje afkorten, ga je meranti 75x150, 100x200 en merbau 46x310 met de handzaag afkorten
dan praat je wel anders.:confused:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.