Vloeken in de kerk?? Einhell rood: is het wat?

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Helemaal te gek!!
PM mij effe je 06je, benk kwijt geraakt joh :)
Ik kijk uit naar de slijp sessie :)

sms gestuurd.
Ok koffie staat niet klaar, drink dat niet, hondekoekjes zijn wel voorradig als je honger hebt.
Zal pleisters klaar zetten, maar bij hevige bloedingen red je je zelf maar :)
Als je nog vakantie hebt? Kan de hele week zowat wel.

Zal de verzekering nog even bellen hoe dat precies zit als je mijn spullen sloopt tijdens je woeste slijp pogingen. :)
 
Laatst bewerkt:

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
sms gestuurd.
Ok koffie staat niet klaar, drink dat niet, hondekoekjes zijn wel voorradig als je honger hebt.
Neem wel wat lekkers te eten en te drinken mee
Zal pleisters klaar zetten, maar bij hevige bloedingen red je je zelf maar :)
Uit betrouwbare bron weet ik dat er dan maar een ding op zit: veel veel drinken,: gersten nat zou dan heilzaam werken
Als je nog vakantie hebt? Kan de hele week zowat wel.

Zal de verzekering nog even bellen hoe dat precies zit als je mijn spullen sloopt tijdens je woeste slijp pogingen. :)
In dat geval kank alleen maar zeggen: wel het dan moakt/doan?

Duidelijk verhaal zo dacht ik :)
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
ein-hell = ken het als goedkope een keer gebruiken merk.

De einhell rood of blauw is prut
Van de oranje serie hebben ze kort wel eens betere machine's geleverd. Ik heb de einhell KGSZ 330, een beest van een machine, die 100x330mm kan zagen, gaat onder zware omstandigheden nu al 4 jaar mee, enige nadeel is de lastige hoekverstellingen.
Niet echt voor gebruik onderweg, weegt een kleine 32kg !
kgsz330.jpg
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.923
848
Oss
Ja was wel warm vandaag!
Maar misschien is het gezichtsbedrog...motor lijkt wel erg klein.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Helemaal niet misselijk, wat is er precies lastig aan het verstellen van de zaaghoek?

Specs van het net betreffende de einhell KGSZ 330:

Technische gegevens
Wisselstroommotor 230 V ~ 50 Hz
Vermogen 1600 Watt
Bedrijfsmodus S1
Nullasttoerental n0 4200 t/min.
Hardmetaalzaagblad Ø 305 x Ø 30 x 3,2 mm
Aantal tanden 60
Draaigebied -45° / 0° / +45°
Versteksnede 0° tot 45° naar links
Zaagbed-draagvlak 515 x 360 mm
Zaagbreedte bij 90° 330 x 102 mm
Zaagbreedte bij 45° 230 x 102 mm
Zaagbreedte bij 2 x 45°
(dubbele verstekzaagsnede) 230 x 65 mm
Gewicht 36,2 kg


LEVEROMVANG:
- Afkort- en verstekzaag
- Spaninrichting
- Verlengsteunen
- Van hardmetaal voorzien zaagblad
- Spaanzak
- Sleutel voor het verwisselen van zaagblad
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Dat de motor zo klein lijkt komt omdat de zaag groot is.

Het precies instellen van de graden is lastig omdat de graden streepjes vrij groot zijn en als je de knop voor vastzetten aandraait
kan de verstelling verlopen, hier moet je dus opletten bij het aandraaien. Je kan niet zomaar even op precies 45 graden instellen
en weer terug op 0/90. Voor het grove balken werk is de machine perfect.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Geen dank.

De machine wordt door einhell ook niet meer geleverd, volgens mij is deze machine ook niet door einhell zelf gemaakt maar door een toe leverancier waardoor er maar een bepaalde hoeveelheid van gemaakt zijn.
Ik snap niet dat ze zo'n machine niet gewoon doorontwikkelen, want met een paar kleine veranderingen aan de instellingen
zodat je precies kan instellen heb je wel een machine die niet onder doet voor een dewalt dw718 of Festool Kapex.
Het zal wel met verkoopcijfers te maken hebben want toen de machine uitkwam koste deze dik € 400 en later nog maar €169:)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Einhell ontwikkelt NIETS, maar koopt gewoon op de Chinese markt evenals Guede, Ferm, (voormalig) Kinzo, Ferm, Topcraft en vele andere.
Ik heb zelf jarenlang in China rondgezworven als productmanager/inkoper/productontwikkelaar en ken het wereldje daar en ook de markt hier.
Deze firma's kopen alleen in op prijs. Op alles wordt afgedongen om de inkoopprijs maar te drukken. Dat de kwaliteit daar onder moeten lijden is niet belangrijk. KEMA- keur en VDE-keur zijn eisen, maar voor de rest wordt gemarchandeerd. Bezuinigen op staal, lagers, etc., daar gaat het om. De klant telt niet echt mee. Klachten/garantie wordt van tevoren al ingecalculeerd en verrekend met de inkoop.
Echt gerenommeerde firma's hebben hun eigen kwaliteitsstandaards en ook de strenge controle daar op. Een vriend van me (Chinees) deed dat voor Hilti, een oerdegelijke firma van wie men denkt dat deze in EU produceert, maar ook deze doet dat in China,maar wel volgens hun eigen strakke en hoge spec's.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Mooi verhaal, feit blijft dat je lekker stevig materiaal kunt zagen voor relatief weinig geld.
In assen zit een handelsonderneming die nog een paar van deze machines heb staan, als er tijd voor is, ga ik daar eens kijken, dan kan de afkortzaag van mn schoonpa weer terug :)
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Klopt, voor dat geld heb je heel veel machine.
Als je het zaagsel geleidings kapje weg haald kan je tot bijna 12cm dikke balken zagen, het zaagsel komt dan alleen meer op de achterzijde
van de machine terecht.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
De lagers van de geleiding zijn na 4 jaar nog perfect, geen rare geluiden of speling.
Ook op de as van het zaagblad zit geen speling. Enige wat ik binnenkort zal moeten vervangen zijn de aandrijfriemen, want
beginnen af en toe wat slip te vertonen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.