Videomeubel....XXL

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Wat een werk, misschien een idee om te investeren in een "bolle" zool voor je schuurmachine.
Al met al een mooi staaltje werk.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat zou inderdaad prettig zijn
maar die moet dan ook weer de juiste radius hebben
ik heb nog zitten te denken om die buis op een boormachine te monteren en aan de andere kant een gelagerd handvat maar voor ik zoiets weer in elkaar geknutseld heb ben ik waarschijnlijk wel klaar met schuren....helaas, het is niet anders
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Zolang de radius maar kleiner is dan het te schuren oppervlak, toch.
Het is toch alleen naschuren. In vorm schuren hoeft niet omdat je het met de bandzaag al dichtbij ben.
Maar jij weet er meer van dan mij, dus ik zal het wel verkeerd hebben ;)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het is toch wel flink naschuren, er zitten verschillen in van bijna 2mm, dat is toch best veel...
Helaas, goede leer voor de volgende keer !
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Kan me voorstellen dat als je van te voren de uitlijning aan de binnenkant goed had geregeld dat je dan een stuk minder werk zou hebben.
Dat gebeurt je geen tweede keer denk ik.
Wel een k......klus zeg pff
Schuren is ook altijd daar waar ik het meest tegenop zie.
Als ik een halve dag heb geschuurd heb ik het ook wel weer even gehad.
Ik dacht trouwens dat ik veel schuurpapier had maar als ik dit zo zie dan lijkt dit een geval van lichte schuurverslaving. ;)
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Na de nodige uren dezelfde beweging te hebben gemaakt was de man's cave omgetoverd tot een stoomparadijs en werd het tijd om beide ellebogen af te koelen in een ijsbadje

20150917_124412.jpg
De eerste buis met schuurpapier werd inmiddels wel iets minder scherp, er was best nog mee te schuren maar een verse gaat toch beter

20150917_163534.jpg
Bij dit stuk is goed te zien hoe groot de verschillen zijn die er uit geschuurd moeten worden
Ik heb inmiddels een klein beetje vals gespeeld, ik heb van 2 kanten de spindel schuurmachine gebruikt en het overgebleven stuk heb ik deels gedaan met de schuurmachine, dit scheelde toch wel een dik half uur schelen (nog steeds veel werk, dat wel)

20150917_165259.jpg
Om een beetje zicht te hebben hoe het eea vordert heb ik lijnen gezet, dit helpt goed bij het schuren

20150917_165729.jpg
Na een stuk schuren verdwijnen de lijnen...
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat zou best eens kunnen, ik geloof zelfs dat een lijntje schuren veel sneller gaat ná het gesnoven lijntje (althans met de juiste bestandsdelen)
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Ben je op vakantie? Of heb je het bijltje/schuurpapier erbij neergegooid?

we (ik) zit met spanning te wachten op de volgende update! :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Je hebt gelijk, een aantal dagen niks gedaan en het weekend weg geweest
MAAR morgen heb ik voornemens weer aan de gang te gaan
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Het voornemen was er om verder te gaan maar dat is niet écht gelukt
Ik ben onlangs wel bij Maja geweest die prachtig werk heeft verricht om de zijkanten van gaten te voorzien waarin de usb connectoren moeten komen (ik zal nog wat foto's plaatsen)

En vorige week heb ik een vrij zware operatie gehad waarna ik 6 weken niet veel mag...dus nu veel lezen en vertroeteld worden
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Beterschap :)

Je had de binnenkant van de radius ook nog op de zaagtafel op kunnen schonen. Je haalt dan het werkstuk diagonaal over het zaagblad. Daarna licht naschuren.

Video ter voorbeeld.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Beterschap! Volg je topics altijd met veel plezier. Even tijd om voor jezelf te zorgen! We wachten rustig op de volgende set foto's ;-)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Jelmer, nu je het zegt, ik ken die methode en OH WAT DOM dat ik daar niet aan gedacht heb, zou veel sneller zijn geweest
Bedankt voor de goede wensen, vooralsnog gaat het herstel zeer goed en gaat de gezondheid er met sprongen op vooruit
na 6 jaar behoorlijk diabetes (zeer zware medicijnen) nu in 1x op gezond niveau én bijna medicijn af....bizarre
 
P

Pel

Guest
Toxiq, beterschap gewenst, ik volg het project met belangstelling.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.