"Vakmanschap is Meesterschap" Reclame van Grolsch

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Persoonlijk moet ik zeggen nee :p
Maar over smaak valt niet te twisten :)
Ik denk niet dat ik ooit Grolsch gedronken heb. De Nederlandse pils die ik regelmatig drink is Amstel en Brand en die zijn even goed als de Belgische. Heineken kan me absoluut niet bekoren wegens geen smaak.
Veel smaakervaring is ook afkomstig van de manier van schenken, tappen, temperatuur enzovoort. Als dat niet in orde is smaakt geen enkele pils.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
977
399
hilversum
Sorry maar ik heb denk nieuw ogen nodig.
Dan is het redelijk leesbaar
Ik denk niet dat ik ooit Grolsch gedronken heb. De Nederlandse pils die ik regelmatig drink is Amstel en Brand en die zijn even goed als de Belgische. Heineken kan me absoluut niet bekoren wegens geen smaak.
Veel smaakervaring is ook afkomstig van de manier van schenken, tappen, temperatuur enzovoort. Als dat niet in orde is smaakt geen enkele pils.
Persoonlijk ga ik voor Hertog Jan.
En Heineken komt hier de deur ook niet in.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik brouw mijn eigen bieren sinds een paar jaar. Redelijk succesvol mag ik zeggen met een paar mooie prijzen inmiddels.
V.w.b. pils, dat komt er hier sporadisch in, misschien 2 kratjes Warsteiner per jaar. Heineken is geen bier, maar uilez**k, smakeloos gebrouwen voor het grote publiek. Het enige wat ze goed kunnen is marketing bedrijven.
Grolsch was vroeger mijn favoriet pilsje, naast Dommelsch. Nadat Grolsch overgenomen is door de Japanners is dat hier ook in de ban gedaan.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.852
903
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik denk niet dat ik ooit Grolsch gedronken heb. De Nederlandse pils die ik regelmatig drink is Amstel en Brand en die zijn even goed als de Belgische. Heineken kan me absoluut niet bekoren wegens geen smaak.
Veel smaakervaring is ook afkomstig van de manier van schenken, tappen, temperatuur enzovoort. Als dat niet in orde is smaakt geen enkele pils.
Je zou Gulpener eens moeten proberen - in tegenstelling tot Brand wordt dat wel nog gewoon in Limburg gebrouwen... ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.247
538
Eanske
ingoogni.nl
Ik brouw mijn eigen bieren sinds een paar jaar. Redelijk succesvol mag ik zeggen met een paar mooie prijzen inmiddels.
[...]
Nadat Grolsch overgenomen is door de Japanners is dat hier ook in de ban gedaan.
Brouwen op het aanrecht doe ik al bijna 45 jaar, met tussenpozen.
Grolsch is wel blij met de Japanners. Die laten ze gewoon hun gang gaan, niet de druk die SABMiller.

Van mij mogen ze wel eens een "Classic Grolsch" uitgeven, met de bitterheid van eind jaren 70 en dan in een bruine beugel, niet van dat trendy gedoe in een groene of in blik.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.509
968
Riemst
Je zou Gulpener eens moeten proberen - in tegenstelling tot Brand wordt dat wel nog gewoon in Limburg gebrouwen... ;-)
Dat Brand vertrekt uit Limburg was aan deze kant van de Maas geen nieuws.Dat wist ik niet.Een spijtige zaak.
Je kan veel van de groep Heineken zeggen, maar ik vind dat zij toch meer respect hebben voor hun brouwerijen dan Inbev. Die behouden geen enkele traditionele brouwerij. Mijn favoriete pils is trouwens Cristal Alken wat ook tot de Heineken groep behoort.
En af en toe een traditioneel speciaalbier van een traditionele onafhankelijke brouwerij (dus geen Leffe en Westmalle).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.