Vacuumpomp voor buigen van vliegtuigmultiplex

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
@Mholper Dit is een Edwards pomp (ik werk dagelijks met vacuum pompen) deze is voorzien van olie die je bij dagelijks gebruik toch minimaal eens per jaar moet vervangen.
Dit is een E2M2 pomp http://www.idealvac.com/files/ManualsII/Edwards_E2M2_to_E2M12_Users_Instruction_Manual.pdf
Hier staat veel over.
Het onderhoud beslaat niet meer dan olie verversen en als je een mist filter erop hebt staan ook dit filter vervangen. De gebruikte ultragrade 19 olie is nog goed verkrijgbaar.

Hoi Hopmangj: dank voor de tips! Ik heb de pomp net thuis ontvangen. Enig idee waar ik de Ultragrade 19 Olie het goedkoopst kan aanschaffen? Prijzen online variëren bijzonder veel en er worden vaak astronomische verzendkosten verrekend door buitenlandse bedrijven.
 

mholper

Actieve deelnemer
12 aug 2013
97
2
Hoi Pieter,

Het is alweer een hele tijd geleden dat je hebt gereageerd op mijn vraag over een pomp voor vacuumvormen. Ik heb afgelopen maanden geleerd hoe ik zelf fineer kan herzagen en goede mallen kan maken, en nu beiden af zijn is het tijd om project: vacuumpers voort te zetten.

Je schreef in je bericht dat je de Edwards E2M2 gebruikt als vacuumchuck voor je schalen. Heb je deze opstelling nog steeds staan? Als ik zo onbeleefd mag zijn zou ik graag een keertje langskomen om je opstelling in werking te zien. Zou je hiervoor open staan?

met vriendelijke groet,

michel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.