Ik heb geen ervaring met deze tent, maar het is een contitech dus dat zit wel snor:
http://www.klium.nl/contitech-130x889-13x-889-a-35-62550
Leo heeft absoluut een punt, en teus ook als dat ding droogte scheuren heeft: vervangen, om de prijs hoef je het niet te laten.
Je hebt de draaibank pas een week? Heeft ie bij de verkoper misschien een tijd stil gestaan? Dan kon de V-riem wel eens de vorm hebben van die twee poelies. Dan is ie wat hard en dan komt er om de beurt een grote bocht en een kleine bocht in de riem over de poelie. En die lopen niet mooi over de poelie omdat de snaar oud en hard is.
Je hebt mazzel met de maat riem, want ze zijn een tijdje geleden wat maten gaan herzien. De breedte 9,5 is 10 geworden. Als je 10 gebruikt waar 9,5 op hoort moet je ook een iets langere riem hebben want hij gaat hoger op de poelie lopen.
Datzelde geld natuurlijk voor 12,5 en 13mm
Ik weet niet hoe oud jouw bank is en of de riem origineel is, maar je zou eens goed op de poelie kunnen kijken of je dieper dan de snaar nu ligt slijt sporen kan vinden.
Als je de nieuwe riem in huis hebt moet je even kijken of de hoek van de riem overeenkomt met de hoek van de poelies. Leg hem gewoon losjes op 1 poelie zodat je dat kan bekijken.
Probleem kan dus zijn dat ze bij een eerdere conversie een te korte riem hebben genomen.
Maar eerst maar gewoon die vervanging kopen, en erop zetten kijken wat de bank doet.
Oh nog even: 13 x 889 lijkt mij wel een maat die in auto's voorkomt. In de mine zit er in iedergeval een van 13x865

Dus een goede automaterialenzaak kan je vermoedelijk ook wel helpen. ( maar bestaan die nog wel, 't is allemaal brezan tegenwoordig

)