USBkabel opbergkistje (prototype)

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
490
175
Beverwijk. Noord Holland
Hoewel overal de USB-C (of zelfs thunderbolt) wordt aangeprezen hebben velen van ons nog apparatuur met andere versies van USB.
Dit resulteert in een stapel kabeltjes van verschillende lengtes met verschillende soorten USB.
Het gaat dan over powerbanks, fototoestellen, oudere I-pads of oudere Apple-apparaten, scheerapparaten en tandenborstels enz.

Daarom op internet gekeken en een proefmodel van (royaal aanwezig) 3 mm dik karton en hot glue gemaakt.
Dit om te zien of de maten en de vakindelingen voldoen.

In dit proefmodel zijn de binnenmaten 3 mm kleiner omdat ik geen rekening heb gehouden met de dikte van het karton.
Het geheel zal iets groter worden als je rekening houdt met de dikte van het materiaal zoals triplex of massief hout.
Mochten er verbeteringen nodig zijn dan kan ik die later in het definitieve (simpele) kistje verwerken.
Voorlopig zijn dit de maten en de indelingen om uit te proberen.

Het blijkt nu al dat hele lange of redelijk dikke korte kabels en speciale opladers van bv tandenborstels er niet in passen.
Vraag is of ik dat erg vind.....
Er kunnen (in mijn situatie) ook nog wel 2 vakjes van 3x4 cm bij, merk ik.

Bijlagen

• IMG_6825.JPG
    IMG_6825.JPG
    138,7 KB · Weergaven: 38
  • IMG_6823a.jpg
    IMG_6823a.jpg
    105,7 KB · Weergaven: 37
  • IMG_6827.JPG
    IMG_6827.JPG
    105,9 KB · Weergaven: 37

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
3.126
1.530
Omgeving Leiden
Zoiets is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou het zo maken dat alles wat je er in kwijt wil ook erin past.
Voor de tandenborstelopladers en van dat grote spul een aparte doos wellicht met een andere vakindeling.
Het grote vak zou ik weglaten want na een tijdje belanden alle kabels daar in. Dan ga ik van mezelf uit.

• Leuk
Waarderingen: w00t

klusrob

Post veel
27 jun 2011
2.007
1.155
Omgeving Eindhoven
Ik zou ook kijken of je alles in 1 doos wilt stoppen of meerdere doosjes maakt. Met 1 doos loop je het risico dat je snoeren die je elders in huis gebruikt niet meer opbergt…

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.