UJK Parf Guide System

marbeumer

Nieuw lid
14 mrt 2021
2
1
Schildwolde
heeft iemand hier nog een verhuursysteem voor opgezet of wil iemand voor mij een mdf blad voorzien van de gaten?
Regio Groningen?
 
Laatst bewerkt:

MarcDekker

Actieve deelnemer
23 feb 2017
41
1
Ik heb ook nog wel een blad waar van die mooie gaatjes in mogen :) is er parf guide boor service? 😃😃😃
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.217
1.985
Klein-Brabant, Vlaanderen
heeft iemand hier nog een verhuursysteem voor opgezet of wil iemand voor mij een mdf blad voorzien van de gaten?
een paar weken geleden was hier een collega die een poging ondernam om een verhuur- of doorverkoopsysteem op te zetten
en af&toe duikt iemand op die met zijn cnc gemaakte mft-bladen aanbiedt, als prijsgunstiger alernatief voor festool
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Iemand hier ervaring met de mk2 parf guide?
Ik heb hiermee al een kleine mft in mdf gemaakt en wil nu een mft werkblad op mijn nieuwe werkbank maken, maar bij het testen in multiplex krijg ik geen spelingsvrije gaten meer.
Ik ga een blad van 25mm gebruiken en langs onder de gaten afronden om de klemmen te kunnen gebruiken, maar de dogs die ik heb zitten te los in de gaten.
Ik heb er mssn 150 gaten mee geboord en het lijkt of de guides al teveel speling hebben.
Ik heb ook in een stuk mdf van 18mm geprobeerd met hetzelfde resultaat.
 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
213
87
Rijswijk
Ik heb een werkbank gemaakt (naar voorbeeld van Dennis van hooked on wood).
Met de ujk parf guide mk 2 heb ik perfecte gaten kunnen maken.
Zorg je er wel voor dat je werkwijze foutloos is? En dat je de parf sticks en ook die oranje boormal spelingsvrij hebt gefixeerd voordat je gaat boren?

Verder zou je kunnen kijken of de 20mm frees nog mooi ronddraait of dat deze misschien een beetje scheef is.
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Ik heb een werkbank gemaakt (naar voorbeeld van Dennis van hooked on wood).
Met de ujk parf guide mk 2 heb ik perfecte gaten kunnen maken.
Zorg je er wel voor dat je werkwijze foutloos is? En dat je de parf sticks en ook die oranje boormal spelingsvrij hebt gefixeerd voordat je gaat boren?

Verder zou je kunnen kijken of de 20mm frees nog mooi ronddraait of dat deze misschien een beetje scheef is.
Ik doe het op dezelfde manier als ik mijn kleine mft gemaakt heb. Ik vermoed dat het idd de boor is die een kleine slag heeft waardoor de gaten 1 /10 mm groter zijn. Het is niet veel maar teveel om nog precies te zijn.
 

Yozu

Actieve deelnemer
12 jul 2020
117
67
Spijkenisse
Ik heb een werkbank gemaakt (naar voorbeeld van Dennis van hooked on wood).
Met de ujk parf guide mk 2 heb ik perfecte gaten kunnen maken.
Zorg je er wel voor dat je werkwijze foutloos is? En dat je de parf sticks en ook die oranje boormal spelingsvrij hebt gefixeerd voordat je gaat boren?

Verder zou je kunnen kijken of de 20mm frees nog mooi ronddraait of dat deze misschien een beetje scheef is.
Ik heb dezelfde ervaring. UJK MK2 werkt perfect als je de juiste werkwijze aanhoud.
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Vandaag nog eens geprobeerd in de mpx die ik voor mijn werkblad had gekozen om zeker te zijn voor 60 euro spendeer aan een nieuwe boor.
Zeker gemaakt dat de 3mm gaten helemaal doorliepen, afvalstukje eronder tegen doorbreken en de guide nog eens vastgeklemt ook. Zelfde resultaat, gaten 0,1mm te groot.
Dan nog eens een stuk mdf gepakt, zelfde werkwijze als mijn kleine mft, maar wat meer mijn tijd genomen.
Resultaat: correcte gaten.
Het ligt dus aan de harde multiplex blijkbaar.

Ik zal dus een andere plaat moeten kiezen.
Iemand hier al 1 in multiplex gemaakt of is het beter bij mdf te blijven?
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Ik heb nog enkele andere multiplex platen van andere diktes en materiaal. Zal het daarmee eens proberen.
Wou de dikke hiervoor gebruiken maar het materiaal van de middelste lagen doet de boor blijkbaar iets teveel slagen.
De invalzaag is na 2 zo´n platen ook aan opladen toe met 5,2ah batterijen.
Ben al blij dat ik geen nieuwe boor nodig heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.