Triton TRA001 - defect

Fons Weenink

Nieuw lid
23 dec 2023
8
0
Den Haag
Ik heb de oude versie van de AUK. Verschil zit in de spantangen. De nieuwe hebben volgens mij ER spantangen.
Er zijn diverse leden die een AUK hebben. Ik heb de AUK i.p.v. de triton TRA001 waar ik regelmatig ruzie mee had. Ik kon niet wennen aan de bediening. De auk is wel gevoeliger voor mdf stof. Moet deze iets vaker schoonmaken. De triton gebruik ik nu voor het vlakken van tafelbladen. Nu ja een tafelblad tot nog toe.
Ik sta dus op het punt precies dezelfde Triton frees op de kop te tikken. Nieuw, dus ook nieuwe kansen. De freeslift is idd het breekpunt zoals Michelb al aangaf. Zó vaak frees ik nou ook weer niet dat ik er ook nog een lift bij koop van minimaal 3 a 400 euries.
De AUK lijkt me wel geweldig degelijk.
Er zijn wel allerlei niet al te dure freesliftjes te koop, maar niet in 4.2" voor deze AUK, voor zover ik ze kan vinden.
Dus ik frees.. dat ik toch voor de Triton ga wederom en dan goed mn neus gebruiken als er weer iets door staat te fikken....
 
Laatst bewerkt:

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
Let wel op dat de ingebouwde lift alleen maar in de hoogste stand kan wanneer de aan/uit schakelaar op UiT staat.
Dit is best ruk wanneer hij is ingebouwd is in een tafel.
Dit staat helaas nergens in de handleiding en is gedaan omdat hij in die hoogste stand automatisch vergrendeld (en je de motor dan dus absoluut niet ingeschakeld wil hebben)

Dit was bij mij de oorzaak van een verbogen lift-as, die gelukkig onder garantie is omgeruild.

Ik adviseer degenen hierboven met problemen om eerst contact op te nemen met de winkel enof Triton voordat je hem zelf open schroeft of weg gooit. Support@tritontools.com
 

Fons Weenink

Nieuw lid
23 dec 2023
8
0
Den Haag
Let wel op dat de ingebouwde lift alleen maar in de hoogste stand kan wanneer de aan/uit schakelaar op UiT staat.
Dit is best ruk wanneer hij is ingebouwd is in een tafel.
Dit staat helaas nergens in de handleiding en is gedaan omdat hij in die hoogste stand automatisch vergrendeld (en je de motor dan dus absoluut niet ingeschakeld wil hebben)

Dit was bij mij de oorzaak van een verbogen lift-as, die gelukkig onder garantie is omgeruild.

Ik adviseer degenen hierboven met problemen om eerst contact op te nemen met de winkel enof Triton voordat je hem zelf open schroeft of weg gooit. Support@tritontools.com
Ja, precies, herinner ik me nu ook weer (alweer een jaar terug dat ik m voor het laatst kon gebruiken). Misschien dat een kennis die hier verstand van heeft het juiste draadje weet door te knippen en anders tja.. toch maar even met mn hoofd onder de tafel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Ik sta dus op het punt precies dezelfde Triton frees op de kop te tikken. Nieuw, dus ook nieuwe kansen. De freeslift is idd het breekpunt zoals Michelb al aangaf. Zó vaak frees ik nou ook weer niet dat ik er ook nog een lift bij koop van minimaal 3 a 400 euries.
De AUK lijkt me wel geweldig degelijk.
Er zijn wel allerlei niet al te dure freesliftjes te koop, maar niet in 4.2" voor deze AUK, voor zover ik ze kan vinden.
Dus ik frees.. dat ik toch voor de Triton ga wederom en dan goed mn neus gebruiken als er weer iets door staat te fikken....
Die AUK past nu in meerdere liften. Toen ik hem kocht paste die alleen in de incra of jessem. Die twee worden in dezelfde fabriek gebouwd als ik het goed heb. Ja alleen de prijs van die twee is minder vriendelijke. Ik gebruik de freestafel best wel veel.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Let wel op dat de ingebouwde lift alleen maar in de hoogste stand kan wanneer de aan/uit schakelaar op UiT staat.
Dit is best ruk wanneer hij is ingebouwd is in een tafel.
Dit staat helaas nergens in de handleiding en is gedaan omdat hij in die hoogste stand automatisch vergrendeld (en je de motor dan dus absoluut niet ingeschakeld wil hebben)

Dit was bij mij de oorzaak van een verbogen lift-as, die gelukkig onder garantie is omgeruild.

Ik adviseer degenen hierboven met problemen om eerst contact op te nemen met de winkel enof Triton voordat je hem zelf open schroeft of weg gooit. Support@tritontools.com
Ja en als de geleiders niet voldoende schoon zijn dan komt ie niet in de vergrendelstand. Ook het plaatje wat over de schakelaar moet zitten was voor mij na jaren toch een ergenis. Ook valt de frees soms naar beneden. Dit komt omdat ik de hoogte verstelling niet vergrendeld had. Ik kon hier niet aan wennen. Verder een prima ding. Ik heb het dan over het oude model.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.