Trespa vragen (freesdiameter, boren, zagen, mogelijkheden etc)

Gertos

Nieuw lid
18 feb 2015
9
0
Nogmaals dank. Hebben de frezen met wisselplaten doorgaans ook een langere standtijd, of zit het voordeel er met name in dat je sneller kunt wisselen, en de kosten op de lange termijn lager zijn?
Wat betreft het pendelen op de decoupeerzaag, dat klinkt logisch, dat ga ik proberen! Overigens hebben mijn HPL zaagbladen een omgekeerde vertanding; werkt dat niet averechts met een pendelstand? De verspaning vindt immers plaats bij de neergaande beweging, waar het normaal in de omhooggaande beweging gebeurt.

Ik heb een paar lijntjes uitgegooid bij frezenleveranciers, wellicht geef de uitkomst (een ander model frees) me weer nieuwe energie om verder te gaan!
 
V

Verwijderd lid 23711

Guest
Als je die "omgekeerde" decoupeerzaagjes gebruikt, moet de pendelbeweging inderdaad op nul.
Het is mij nog nooit gelukt om fatsoenlijk met die omgekeerde zaagjes te werken, maar dat zal wel aan mijn twee linker handen liggen :p

De standtijd van de freesjes met wisselmesjes is niet langer, maar omdat je eerder geneigd bent om een pitstop te maken als de mesjes stomp worden, zul je uiteindelijk sneller en mooier werken. En goedkoper!

Ik ben benieuwd naar de adviezen van de freesleveranciers.
Wim.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.