Trap bekleden met eikenhout.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
De plankjes worden op de treden vastgelijmd en genageld, daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Lijsten met propjes komen ook nog op andere plekken terug, dus dat is geen bezwaar.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.169
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
De plankjes worden op de treden vastgelijmd en genageld, daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Lijsten met propjes komen ook nog op andere plekken terug, dus dat is geen bezwaar.
ik veronderstel dat we de meeste aspecten beschreven hebben
nog 1 raad: als je klant expliciet latjes in de dwarsrichting wil, wijs hem dan op de technisch mogelijke gevolgen
zo kreeg ik ooit de uitdrukkelijke vraag om deuren van leverancier X te plaatsen
in de offerte heb ik gezet 'deuren van leverancier X op aanvraag van de klant'
na 6 maanden stonden ze 5 mm krom
'hoe kan dit nou ? over die eerste deuren waren we toch tevreden'
'tja, op mijn aankoopfaktuur staat dat het deuren van leverancier X zijn, dus . . .'
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
974
397
hilversum
Zag net toevallig een YT filmpje met peanut connectors is dat niet wat?
Meteen een excuus om die te kopen :)
 

Jan de Timmerman

Nieuw lid
31 jan 2022
1
0
PiPodeKloon
Ik moet een rechte vuren steektrap met stootborden voorzien van een eikenhouten bekleding. Op de trede komen plankjes van 15 mm dik en 55mm breed. Ze komen haaks op de trede. De neus wordt dan dus 38 plus 15 is 53 mm hoog. Aan beide zijden met een ronde kant. Hoe dik zou ik die neus maken en hoe te bevestigen?
Ik heb mijn draaitrap met 8 mm eiken plankjes van 100mm belkeed, gelijmd met PU lijm en ge
Ik moet een rechte vuren steektrap met stootborden voorzien van een eikenhouten bekleding. Op de trede komen plankjes van 15 mm dik en 55mm breed. Ze komen haaks op de trede. De neus wordt dan dus 38 plus 15 is 53 mm hoog. Aan beide zijden met een ronde kant. Hoe dik zou ik die neus maken en hoe te bevestigen?
ik heb mijn trap bekleed met eiken plankjes van 8mm dik en 100mm breed. Gelijmd met PU en Verzonken geschroefd met 6 schroeven per plankje en afgedicht met een eiken propje, over de neus een gezet RVS geborsteld U-profiel.
Stootborden idem. Boven laminaat onder eiken parket dat prima de hoogteverschillen opvangt.
Mooi chique resultaat.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.