TKA: Quangsheng No 7 Rijschaaf met Hock beitel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Quangsheng / Luban / Peaktool / enz. Rijschaaf No 7 in perfecte staat. Met originele beitel + (een veel betere) Ron Hock beitel.
Licht gebruikt maar nog in nieuwstaat.

Vraagprijs €220, op te halen in Breda.

2021-02-08 14.37.05.jpg

2021-02-08 14.36.51.jpg

2021-02-08 14.38.21.jpg
2021-02-08 14.37.22.jpg
 

Tijmen

Actieve deelnemer
Hoi, ik ben pas begonnen met houtbewerken en wat Luban schaven gekocht, waaronder pas de Peaktool/ Luban low angle jack schaaf #62.


Kun je de verschillen met deze schaaf aan me uitleggen, en wat behalve een langere standtijd de voordelen van deze beitel ten opzichte van de standaard beitel zouden zijn?

Een waarheidsgetrouw verkooppraatje zeg maar? 😬
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Verschil is de lengte van de schaaf (no7 is zo'n 20cm langer) en de schaafhoek. Nog even los van de kwaliteit van de beitel.

Deze schaaf is ideaal voor het vlakken van langere delen om bijvoorbeeld op elkaar te verlijmen. Lang en zwaar, perfect voor dat werk. Zo heeft iedere schaaf weer zijn specifieke voordelen. De #62 met lage hoek is weer perfect op kopshout. (wat overigens niet wel zeggen dat je met de nr7 geen kopshout kan schaven)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijmen

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Ik had het niet beter kunnen zeggen :).

In principe hoe langer de schaaf hoe makkelijker het echt vlak te krijgen is. Maar niet geschikt ook voor korte delen maar meer voor dingen als tafelbladen enzo...

En de langere standtijd is best belangrijk.... de standaard beitels zijn gewoon minder, minder scherp te krijgen ook. Gewoon iets goedkoper staal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tijmen
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.