Terras langs zwembad, houtsoort?

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Tijdsgebrek en een kleine schouderblessure hebben roet in het eten gegooid maar zodra wa verder werken post ik terug foto's.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Komende week ga ik eindelijk het hout afhalen en ik heb uiteindelijk toch voor Ipe gekozen. Het zijn iets kortere lengtes dus het wordt een parket motief (of hoe noem je zoiets).

de kopse kanten zijn tand en groef, nu moet ik nog uitvissen hoe de planken bezt te bevestigen. Misschien blind vastschieten met een tacker dan? Ipe zou zeer stabiel zijn dus misschien is dat een mogelijkheid.
iemand hier ervaring mee?
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Heb het even beken en volgens mij is het profiel in de planken voor de B-fix classic bevestigingswijze ook wel met de tafelzaag te doen, heb nog geen idee vd prijs vd profielfrees. Het is misschien de moeite niet om het zelf te proberen maken.

Toen zag ik de B-fix premium (schroeven zijn dan volledig onzichtbaar en het terras lijkt dan echte parket). Daar verkopen ze geen freesjes voor, dat wordt op de topie gedaan (heb ik niet)

ik ga op een teststukje toch eens proberen dat profiel zelf te maken.
 
Laatst bewerkt:

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Terug komend op billinga. Dat is echt rot spul. Als jij je een keer open haalt aan dat spul gaat het meteen etteren. Daarnaast is het ontiegelijk nat 99% van de tijd. Daar wil je niet met je blote voetjes op lopen.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Heb gekozen voor Hardwood clips, hietvoorhiervoor kan ik met de domino perfect de inkepingen maken voor de bevestiging.
Bij de kit zitten houten stopjes on de eerste en laatste plank gewoon langs boven bast te schroeven en dan met een houtstop de schroefkop te verbergen.

Kan ik niet het makkelijkst gewoon de eerste en laatste plank met pu lijm op het kader verlijmen en de rest met de Hardwood clips bevestiging of kan verlijmen een probleem geven?
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Gisteren was de eerste droge dag in de recente Belgische geschiedenis en heb er dan maar gebruik van gemaakt. Het kader vh eerste terras ligt en 2 rijen planken. Komend weekend heb ik dit terras volledig af te krijgen.
20160620_200800.jpg
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Het eerste terras ligt toch al half. Er zijn regelmatig vlonders tussen die niet echt recht zijn, deze moet ik dan recht schaven en die hele rij planken dan op dezelfde breedte brengen. Ook het aanbrengen van de gleuven voor de Hardwood clips neemt veel tijd in beslag.

20160702_195855.jpg
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Vandaag toch eindelijk wat vooruitgang geboekt. Morgen hoop ik het klaar te hebben en ook geschuurd en in de olie want woensdag wordt ik geopereerd aan carpaal tunnel syndroom en dan is het minstens 2 weken rust.
20160710_194021.jpg
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Er zitten nu 2 lagen Ciranova wood protector op en volgens wat ze mij in de winkel verteld hebben zou bij regelmatige behandeling de natuurlijke kleur daarmee behouden blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fredje kroketje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.