[Te koop] Scheppach HMS 260 vlakvandiktebank (230V)

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik heb een stoppende timmerman geholpen door in 1 keer zijn machines te kopen. Deze heb ik schoongemaakt, gesmeerd, afgesteld en bied ik nu te koop aan. Ik heb ook een langgatboor en een Huvema lintzaag te koop.

Leuke vlakvandiktebank voor iemand die er geen fortuin aan uit wil geven, maar toch een betere kwaliteit wil dan de goedkopere Chinese machines op de markt. 260 mm breed kun je schaven met de machine Het vermogen is 2 kW en dat is meer dan genoeg vermogen voor deze breedte. De machine ziet er na 20 jaar nog steeds uit als nieuw en dat zegt wat over de kwaliteit.

De vlakvandiktebank is in hele goede staat. De tafels zijn vlak, net als de langsgeleider. Alle draaiende delen zijn schoongemaakt, gemeerd en werken daardoor soepel. De aan/uitschakelaar is vervangen door een nieuwe nullastschakelaar (blijft uit als de spanning wegvalt). De riemen zijn recentelijk vervangen, de tandwielen zijn in orde en de ribben aanvoerrollen zijn in hele goede staat. De plastic cover bij de riemen zijn zonder barsten. De hele machine is schoongemaakt. Het enige dat niet helemaal 100% meer is, is een van de tafels. Daar zaten wat roestvlekken op. Deze heb ik weggehaald, maar er zijn wat zwarte vlekken overgebleven. Deze hebben geen invloed op het schaven.

De set is zeer compleet met 2 reserve sets messen en de spaanderkap is aanwezig. De Scheppach komt inclusief het hondje waar deze op staat.

Specificaties:
Vermogen: 2 kW
Voltage: 230V
Schaafbreedte: 260 mm
Vandiktebank: 140 mm hoog

De vlakvandiktebank staat in Maastricht en de vraagprijs is €750. Er is een hoogheffende palletwagen om de Scheppach in een bus of aanhanger te zetten.

IMG_9554.jpeg

IMG_9555.jpeg

IMG_9556.jpeg

IMG_9557.jpeg

IMG_9558.jpeg

IMG_9559.jpeg


IMG_9560.jpeg

IMG_9562.jpeg

IMG_9563.jpeg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Klein kickje om deze mooie machine weer onder de aandacht te brengen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.