[Te koop] Huvema lintzaag (gietijzeren tafels, 21 cm hoog, 230V)

Status
Niet open voor verdere reacties.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik heb een stoppende timmerman geholpen door in 1 keer zijn machines te kopen. Deze heb ik schoongemaakt, gesmeerd, afgesteld en bied ik nu te koop aan. Ik heb ook een Scheppach HMS 260 vlakvandiktebank en een Heemaf langgatboor te koop.

Deze lintzaag lijkt wel in nieuwstaat. Hij heeft enkel een paar licht vlekken op de tafel. Behalve dat lijkt deze bijna nieuw. De Huvema lintzaag lijkt een verbeterde versie van de lintzagen van Elektra Beckum. Zo is de arm waar de geleiding op zit zwaarder uitgevoerd, zit er een zwaardere motor op en is de langsgeleider een stuk beter. Het is een relatief zware, zeer soepel lopende lintzaag (weinig tot geen vibraties). De machine is helemaal schoongemaakt en opnieuw afgesteld. De tafel blinkt weer en is zonder roest. Er zitten op 1 plaats een paar vlekken, maar dat heeft geen invloed op het functioneren. Deze lintzaag gebruikt stiften voor de geleiding. De geleding zit boven en beneden en boven heb ik de stiften vervangen door zelfsmerend pokhout. Het voordeel hiervan is dat je ook smallere linten kunt gebruiken en dat de zetting van het zaaglint niet aangetast wordt als de zaag verkeerd is afgesteld. De zaagsnelheid kan zowel op 300 m/min als 700 m/min gezet worden. De maximale zaaghoogte is 21 cm en de maximale zaagbreedte is 33,5 cm. Het vermogen is 1,2 pk / 0,85 kW. Natuurlijk kun je de tafel kantelen.

De lintzaag staat in Maastricht en de vraagprijs is €550.

IMG_9591.jpeg

IMG_9592.jpeg

IMG_9590.jpeg

IMG_9593.jpeg

IMG_9594.jpeg

IMG_9595.jpeg

IMG_9596.jpeg

IMG_9597.jpeg

IMG_9598.jpeg
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ja, het is een hele mooie machine! Denk niet dat ik eerder een machines van die leeftijd in zo'n staat heb gezien.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De totale hoogte van de lintzaag is circa 178 cm. De machine staat op een voet en deze is ongeveer 83 cm breed, 66 cm diep en 59 cm hoog. Zonder de voet is de machine ongeveer 120 cm hoog. De tafel is ongeveer 40 x 40 cm en zit op ongeveer 110 cm hoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuulvH

MarcHout

Nieuw lid
26 jul 2013
2
0
Dag Juul, ik ben wel geïnteresseerd in jouw aanbieding, is hij nog te koop?
Marc Verreijt meubelmaker ook in Maastricht (gevestigd in het Werkgebouw, tapijnkazerne.
0640716597 geef mij even een belletje. Dank.
 

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Dag Juul, ik ben wel geïnteresseerd in jouw aanbieding, is hij nog te koop?
Marc Verreijt meubelmaker ook in Maastricht (gevestigd in het Werkgebouw, tapijnkazerne.
0640716597 geef mij even een belletje. Dank.
Hoi Marc,

Niet Juul maar L.N. verkoopt de lintzaag. Ook zou ik even jou 06 van een public forum verwijderen voordat je plat gebeld word door spammers en oplichters.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Ik heb Marc vandaag gesproken en hij is langs geweest. Hij laat morgen of overmorgen weten of hij de lintzaag neemt.
 
  • Leuk
Waarderingen: hstraat
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.