Tafelverlenging op Jet VVD-bank

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
371
156
Zaanstreek
Hey!

Hammer heeft zo'n mooie tafelverlenging op hun machines, en mijn compacte vvd-bank (Jet JPT260) heeft dat niet. Ik ben zoekende naar referenties, en denk dat het ook zelf te maken is met behulp van aluminium profielen als deze.

Felder verkoop het als vervangende onderdelen, maar de rails is 62ex btw, verlenging 148ex waardoor ik al over de 300euro ga voor dit geintje..

Ik zoek echter referentiefoto's, heeft iemand hier die felder verlengingen en wil even wat foto's & maatjes opnemen?
1) wat is de hoogte van die ophang-rails
2) kopse maat van het profiel wat "er aan hangt"
3) Ik kan me voorstellen dat er stelmogelijkheid is waarmee je de horizontaal kan fijn-stellen met stelschroeven o.i.d. Zijn die er?
4) Trek je met de hendel echt aan? Met andere woorden, kan ik mijn vlakbank-blad opklappen en blijft hij er dan aanhangen?

hammer_500-101_02.jpg

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
540
579
Ik heb zelf een Hammer A3-26 met tafelverlenging maar ben daar niet tevreden over. Heb zelf een tijd geleden 250cm+ dikke planken moeten schaven en daarvoor verlenging van ruwi aangeschaft. Deze tafels kan je redelijk universeel gebruiken binnen de werkplaats.

Misschien is dat wat voor je:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.