Tafel voor draaibank

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Hoi,
Mijn draaibank staat op een zelfgemaakte tafel maar die kan de trilling niet aan denk ik.
Ik zou het kunnen verstevigen maar ik denk eraan om een tafel te kopen. Ik zag deze bij hbm en dacht misschien is dit ook wel een mooi alternatief. Dan moet er wel een extra plaat hout op voor de afmetingen en stevigheid.

Wat denken jullie?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221130-124423_Chrome.jpg
    Screenshot_20221130-124423_Chrome.jpg
    46 KB · Weergaven: 14

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik denk dat deze tafel van HBM niet geschikt is voor je draaibank. Je moet iets hebben wat zwaar is of wat je kunt verzwaren door bijv. holle ruimtes op te vullen met zand.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
287
RegioRotterdam
Bij nader inzicht: Je zou kunnen overwegen er als ballast betontegels op te stapelen dan wel in te leggen/hangen. Rubber ertussen en goed vastzetten.
En voor de poten een pvc buis met zand erin.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.570
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Nou denk ik misschien iets te simpel maar is (opnieuw!) een tafel zelf maken geen optie? Beetje dikke balken gebruiken, misschien wat verbindingen zagen in plaats van schroeven in inderdaad nog ruimte voor ballast onderin. Ik heb een zelfgemaakte werkbank staan van massief douglas waar ik een beste draaibank op durf te zetten, komt niet van zijn plek (zelfs zonder dat hij aan de vloer vast zit).
 

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Ja de reden was dat het een vrijstaande kleinere tafel is. Ik dacht dan kan ik hem los zetten met het afval wat eraf komt. Ik heb nu een rond gat van 8cm doorsnee geboord in mijn werkbank met een oude prullenbak eronder. Dat werkt ook wel.
Ik doe het maar niet en maak m'n eigen tafel. Wel steviger.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.422
686
Emst
Een paar jaar geleden heb ik ook een onderstel voor een kleine draaibank gemaakt.
Staat als een huis, zie.

 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Hier nog een zelf gebouwd draaibank onderstel: misschien een idee?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Mijn draaibank de twister 180 staat op een zelf gemaakte tafel/kast. Vier wielen dia 100 of 125 mm hierop een plaat van 32mm dik. Links en rechts twee lade kastjes die vastgeschroefd zijn. Bovenop de kasten 3 stuk 2x3" balken en hierop een 18 mm plaat. De achterwand is 9 mm mdf geschroefd. Geen last van trillingen. Draaibank staat er los op. Dit zou je nog kunnen verzwaren met zand. Neem, als je kiest voor wielen, wel nylon wielen. De rubber wielen worden vierkant.
 

Niels.o

Actieve deelnemer
18 mrt 2022
91
10
eindhoven
Leuke oplossingen en idd. Het hoeft allemaal niet heel duur te zijn, ik vind functioneel wel belangrijk. Als je weinig werkblad hebt met wielen is het makkelijk schoonmaken. Ik ga eens puzzelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.